מייסד וויקיליקס ג'וליאן אסאנג' נידון ל-50 שבועות בכלא הבריטי

הרשויות בבריטניה גזרו הבוקר על מייסד וויקיליקס 50 שבועות בכלא בגין אי-תשלום דמי ערבות וחמיקה ממאסר בשנת 2012, אז ברח אסאנג' לשגרירות אקוודור כדי להסתתר ולהימנע מהסגרה לשבדיה

ג'וליאן אסאנג' לאחר מעצרו / צילום: REUTERS/Peter Nicholls
ג'וליאן אסאנג' לאחר מעצרו / צילום: REUTERS/Peter Nicholls

מייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', נידון ל-50 שבועות בכלא הבריטי, על כך שהתעלם מדרישת בית המשפט לפני כשבע שנים ומצא מפלט בשגרירות אקוודור בלונדון. אסאנג', שנעצר ב-11 באפריל לאחר שהשגרירות האקוודורית הסגירה אותו, נשפט הבוקר (ד') בבית משפט הכתר בלונדון.

מייסד וויקיליקס הגיע לחפש מסתור בשגרירות של אקוודור בשנת 2012 כדי להימנע מהסגרה לרשויות בשבדיה ולהתמודד עם האשמות בתקיפה מינית ואונס. בנוסף, אסאנג' לא שילם את דמי הערבות שהוצבו על ראשו. תיק החקירה השבדי הוקפא מאז, אך עורך דין של אחת המאשימות לכאורה טוען כי ניתן לפתוח אותו מחדש.

בנפרד מההתפתחויות האחרונות, אסאנג' בן ה-47 צפוי להיות מוסגר לרשויות בארה"ב, שם רוצים להגיש נגדו כתב אישום בנוגע למיליוני המסמכים הסודיים והמסווגים שחשף באתרו וויקיליקס. ביום המעצר שלו בבריטניה, משרד המשפטים האמריקאי הודיע על אישומים פליליים נגד אסאנג' - על כך שקשר עם אנליסטית המודיעין צ'לסי מאנינג על-מנת לפרוץ למחשב ממשלתי.