בורסות אירופה | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות: הנפט צנח 3%; הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי

הנפט נפל בצל העלייה השבועית החדה ביותר השנה במלאים בארה"ב • דרישות האבטלה בארה"ב בשבוע החולף עלו ל-230 אלף - שיא של 3 חודשים • טסלה הודיעה על גיוס 2 מיליארד דולר בהון ואג"ח, מאסק ישקיע 10 מיליון דולר • הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הותיר את הריבית על 0.75% • טבע עברה להפסד של 105 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית. הדאו ירד בכ-0.5%, הנאסד"ק ירד 0.16%, ה-S&P 500 ירד 0.2%. הנפט ירד בכ-3%.

22:00

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל ללא שינוי ניכר. הדאו-ג'ונס  יורד ב-0.6%, הנאסד"ק  מאבד 0.25%, ה-S&P 500  רושם ירידות של 0.3%.

הנפט  יורד בשעה זו ב-3%.

18:50

בורסות וול סטריט עברו לירידות כאשר מדד הנאסד"ק יורד 0.7%, הדאו ג'ונס מאבד 0.8% ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-5.5%.

מניית טבע  מאבדת 1% בלבד לאחר נפילה של 5% בטרום לאחר הדוחות.

בורסות אירופה ננעלו בירידות, מלבד מדד הדאקס שננעל ללא שינוי. מדד פוטסי הבריטי ירד 0.46% לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי, והקאק יורד ב-0.85%.

מחיר הנפט נופל ברקע לעלייה המלאי בארה"ב לשיא של 3 חודשים, וזאת ברקע לסנקציות על איראן.

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו ביציבות, כאשר המדדים המובילים נסחרים סביב רמות הפתיחה, על רקע המשך עונת הדוחות. הפד הותיר אמש את הריבית ללא שינוי.

מניית טבע  יורדת 3% לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה. מנהל הכספים של החברה, מייקל מקללן, אמר בראיון ל"גלובס", לאחר פרסום הדוחות, כי ההשפעה של פרשת משככי הכאבים על טבע צפויה להיות פחותה.

מניית טסלה  עולה לאחר שהחברה חשפה תוכנית לגיוס של עד 2 מיליארד דולר, מהם 1.35 מיליארד דולר באג"ח להמרה, ויתרת 650 מיליון הדולר יגיעו מהנפקת הון, כולל השקעה של 10 מיליון דולר על ידי המנכ"ל אלון מאסק.

ברקע לסנקציות על איראן, מלאי הנפט האמריקאי טיפס בשבוע החולף בקרוב ל-10 מיליון חביות - העלייה החדה ביותר השנה עד כה. בנוסף, ייצור הנפט מסוג קרוד בארה"ב עלה ב-100,000 חביות לשיא של 12.3 מיליון חביות ביום. מחיר הנפט נופל כעת ב-3.5% למחיר של 61.4 דולרים לחבית.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות ברקע להמשך עונת הדוחות, ולאחר שהפד הותיר אמש את הריבית ללא שינוי על 2.25%-2.5%. 

מניית טבע צונחת ב-4.5% לאחר הדוחות, טסלה מזנקת על רקע כוונתה לגייס הון בהנפקת מניות ושטרי חוב.

מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.1%, הדאו ג'ונס מאבד -0.15% ומדד S&P 500 נפתח ללא שינוי מהותי, ברמת שיא כל הזמנים.

15:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה מעורבת, ברקע לפרסום נתוני מאקרו, ועל רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הראשון.

דרישות האבטלה בארה"ב בשבוע החולף עלו ל-230 אלף - שיא של 3 חודשים.

טסלה הודיעה על גיוס הון באמצעות הנפקת מניות ושטרי חוב. המניה מזנקת ביותר מ-4% בטרום-מסחר.

ענקית הגנריקה הישראלית טבע  פרסמה דוחות והציגה שחיקה בהכנסות והפסד ברבעון הראשון. הרווח בניכוי סעיפים חשבונאיים היה גבוה מהתחזיות.

לאחר שמניית סיליקום נפלה השבוע על רקע תחזיות מאכזבות, החברה מודיעה היום על רכישה עצמית של מניות ב-15 מיליון דולר. במחיר הנוכחי של המניה מדובר על רכישה של עד כ-6% מהון המניות של סיליקום. החברה מכפר סבא מספקת פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת.

הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הותיר את הריבית על 0.75%, וחזר על הצהרותיו כי הריבית תעלה בהמשך עם היציאה של בריטניה מהאיחוד תהיה חלקה. הנגיד קארני אותת כי דרושה יותר מהעלאת ריבית אחת על מנת לשמור על יעד האינפלציה. לדבריו, העלאת הריבית בהמשך תהיה בקצב גבוה יותר מכפי שצפוי כעת בשוק.

המדדים בבורסות אירופה נסחרים בטריטוריה האדומה, מלבד מדד הדאקס הגרמני שמטפס ב-0.1%. הפוטסי הבריטי מאבד 0.25%, והקאק הצרפתי יורד ב-0.5%.

12:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות, ברקע להודעת הריבית של הפד אמש. הפד הותיר את הריבית ללא שינוי על 2.25%-2.5% תחת הערכה כי לחצי האינפלציה זמניים. לדברי רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, "הודעת הפד לא כללה רמזים כלשהם לכך שהריבית תשנה כיוון ותרד בתקופה הנראית לעין - תובנה חשובה, בהינתן שההודעה באה יממה לאחר קריאתו של הנשיא טראמפ להפחתת הריבית באחוז ואף להשקת תכנית חדשה של רכישת איגרות חוב.

"בנוסף, דבריו של הנגיד פאואל במסיבת העיתונאים, על כך שהגורמים להאטת האינפלציה לאחרונה הנם זמניים וכי החששות מהבקזיט ומהאטה עולמית פחתו, מה שעשוי להגדיל את תיאבון הסיכון - מהווה נקודה חיובית לשוקי המניות ברחבי העולם, שאך לאחרונה השיבו לעצמם את הירידות החדות של סוף השנה שעברה ושיקמו את הסנטימנט של המשקיעים.

"השוואת הודעת הריבית של אתמול לזו שפורסמה ב 20-3, מראה כי הפסקה על האטת התוצר ברבע האחרון של 2018 הוסרה, מה שמעיד על כך שהפד התרשם מאוד מנתוני התמ"ג לרבע הראשון של השנה, שהיו חזקים בהרבה והפתיעו לטובה. מדברי פאואל בהמשך, נראה כי הפד מעריך שהצריכה הפרטית וההשקעות תתאוששנה מההאטה של סוף השנה שעברה. חשוב גם לציין שהפד מזהה, לראשונה זה תקופה ממושכת, סימני שיפור מחוץ לארה"ב ובעיקר בסין ובאירופה - שני מוקדי הדאגה העיקריים. בשורה התחתונה, הפד מתעתד לשבת על הגדר זמן ארוך, תוך שהוא מזהה איתנות כלכלית, יציבות מחירים ויציבות פיננסית לטווח הנראה לעין. אלו מסרים מעודדים מבחינת השווקים".

11:00

פתיחה אדומה בבורסות אירופה, הקאק  בצרפת יורד 0.67%, הפוטסי  הבריטי מאבד 0.5% מערכו והדאקס  בגרמניה יורד 0.16%. סטוקס 600  הכלל אירופי יורד 0.3%.

פולקסווגן  דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019, שהתיישרו עם תחזיות האנליסטים. המניה עולה 3% בשעה זו.

הבנק הצרפתי BNP פאריבס  הודיע על רווח נקי של 2.15 מיליארד דולר לרבעון הראשון של השנה, קפיצה של 22% מהתקופה הדומה בשנה שעברה, המנייה עולה כ-2%.

לפי דיווח שפורסם באתר האמריקאי Law360, בעל מניות במלאנוקס  הגיש תביעה ייצוגית ודורש מבית המשפט לעצור את מכירת החברה לאנבידיה ב7.36 מיליארד דולר. התובע, מארק הנזל, טוען שמלאנוקס עברה על כמה חוקים פדרליים משום שלא נתנה פירוט מספק לרשות ניירות ערך בארה"ב על העסקה שבמסגרתה היא נמכרת לאנבידיה.

הקבוצה הפיננסית ההולנדית ING  פיספסה את תחזיות האנליסטים בדוחותיה והמניה יורדת 1.5%.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת כאשר ההנג סנג עלה.

06:30

מגמה מעורבת בבורסות אסיה; מדד ההנג סנג  עולה, מניית AIA עולה במעל 1%. הקוספי הדרום-קוריאני עולה ב-0.5%, מובל על-ידי סמסונג אלקטרוניקס  שעולה ב-0.4%, ו-SK Hynix שרושמת עליות של כ-2%.

באוסטרליה, ה-ASX 200 רושם ירידות, כאשר רוב המניות נמצאות בטריטוריה שלילי.

בבורסות טוקיו ושנחאי לא מתקיים היום מסחר.

אמש נרשמה נעילה שלילית בוול סטריט: יום המסחר שהחל בטריטוריה הירוקה הסתיים בירידות שערים, כשברקע הודעת הפד על אי-העלאת הריבית למרות הלחץ של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מדד S&P 500 ירד ב-0.75%, דאו-ג'ונס איבד 0.61%, ומדד נאסד"ק איבד 0.57%. אתר CNBC ציטט מקורות הטוענים כי ארה"ב וסין עשויות להודיע ביום שישי על גיבוש הסכם סחר.

כאמור, הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.25%-2.5%, וזאת בהתאם לתחזיות בשוק.

כמו כן, הפדרל ריזרב הוריד את הריבית שהוא משלם לבנקים על הרזרבות בחשבונו (IOER) מ-2.4% ל-2.35%, זאת על-מנת לתמוך בריבית הבסיס במרכז הטווח של 2.25%-2.5%.

ההחלטה ככל הנראה אכזבה את הנשיא טראמפ, שצייץ לפני ההודעה על ההחלטה כי יש להוריד את הריבית ב-1% ולספק תמריצים לשוק.