משפחת אלוביץ נגד חברת מגדל: ממנו את הייצוג המשפטי שלנו

שאול, אורנה ואור אלוביץ הגישו תביעה נגד חברת הביטוח מגדל, בבקשה לחייבה לשלם להם כ-2.8 מיליון שקל המגיעים להם, לטענתם, כחלק מחוזה ביטוח עליו חתמו כנושאי משרה בבזק • התביעה חושפת את סכומי שכר-הטרחה שהאלוביצים נדרשים לשלם לעורכי דינם במסגרת פרשת בזק ותיק 4000

שאול אלוביץ / צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ / צילום: שלומי יוסף

שאול, אורנה ואור אלוביץ הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה נגד מגדל חברה לביטוח, ובו הם מבקשים מבית המשפט לחייב את מגדל לשלם כ-2.8 מיליון שקל המגיעים להם, לטענתם, כחלק מחוזה ביטוח עליו חתמו, ובו ביקשו להבטיח תמורת פרמיות את אפשרותם הכלכלית לייצוג משפטי. לטענת בני משפחת אלוביץ, כאשר "נפל עליהם מקרה הביטוח" (תיק 4000 ופרשת בזק), ומגדל נדרשה על-ידם לפרוע את השטר עליו חתמה, היא הפנתה להם עורף.

בכתב התביעה מפרטים האלוביצים את היקף הייצוג המשפטי שהם קיבלו, מקבלים וצפויים לקבל וכן את התשלומים הכספיים שכבר עלה להם הייצוג המשפטי. כך, בנספחי כתב התביעה מופיע כי עד כה קיבל משרד עורכי הדין חן, יערי, רוזן-עוזר, המייצג את שאול ואיריס אלוביץ, שכר-טרחה בסך של 800 אלף שקל בשלב החקירות בלבד. 300 אלף שקל מתוכם בנוגע לחקירות פרשת בזק, והיתר (כחצי מיליון שקל) עבור ייצוג שאול אלוביץ בחקירות תיק 4000.

עו"ד ז'ק חן, שמייצג את שאול אלוביץ, כתב במכתב שצורף כנספח לכתב התביעה כי שכר-טרחה עבור ייצוג אלוביץ עצמו בשימוע בשתי הפרשות יעמוד על סכום של כמיליון שקל בקירוב. בנוגע לשכר-טרחה עבור ייצוג הליך הוכחות, נזהר עו"ד חן בלנקוב בסכום מדויק, אך ציין כי ככל שביכולתו להעריך את שכר-טרחה בגין ייצוגו של אלוביץ בכל אחת מהפרשות, הרי שסכום זה לא יפחת מ-2.5 מיליון שקל.

עבור הייצוג המשפטי שקיבל בחקירותיו בנו של שאול, אור אלוביץ, המיוצג על-ידי עו"ד דרור מתתיהו ממשרד פישר, בכר, חן, ישלם הראשון 450 אלף שקל (300 אלף שקל בנוגע לפרשת בזק ועוד 150 אלף עבור תיק 4000). ככל שיוגש כתב אישום בעניינו של אור אלוביץ, עו"ד מתתיהו מעריך את שכר-טרחה עבור השימוע שיתקיים בעניינו של אור אלוביץ בפרשת בזק (ככל ויתקיים) על סך של 600 אלף שקל. שכר-טרחה להליך שימוע בתיק 4000 יעמוד על סך של 400 אלף שקל (ככל שיתקיים). במקרה שאור אלוביץ ייאלץ לנהל הליכים משפטיים בשתי הפרשיות, הוא יידרש לשלם (להערכת עורך דינו) שכר-טרחה בגובה 4.75 מיליון שקל - 3 מיליון שקל עבור ההליך שיתקיים בבית משפט בפרשת בזק, והיתר (1.75 מיליון שקל) עבור ייצוגו בבית המשפט בתיק 4000.

בתביעה מצמצמים בני משפחת אלוביץ את סכום התביעה לסכומים שהם נדרשו להוציא לשלם בשלב זה עבור חקירותיהם השונות בפרשיות השונות, ולסכומים שלטענתם עליהם לשלם כעת עבור ייצוגם בשלב השימוע לפני העמדתם לדין.

נזכיר כי במרכז תיק 4000 עומד החשד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל החלטות רגולטוריות בשווי-עתק לטובת קבוצת בזק לכאורה, בתמורה לכך ששאול אלוביץ, בעל השליטה לשעבר בבזק ושל אתר החדשות וואלה, דאג לסיקור אוהד ומוטה לטובת נתניהו ובני משפחתו.

בתיק 4000 הודיע כזכור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי בכוונתו להעמיד את נתניהו לדין בכפוף לשימוע בקבלת שוחד. כמו כן החליט היועמ"ש להאשים במתן שוחד לנתניהו את שאול אלוביץ, בעל השליטה לשעבר בבזק ובאתר וואלה; ואת רעייתו, איריס אלוביץ.

פרשה נוספת אליה מתייחסים משפחת אלוביץ בכתב התביעה היא הפרשה שזכתה לכינוי "פרשת בזק", והעוסקת בהפעלת "חפרפרות" בבזק לטובת בעל השליטה בחברה, עסקאות בעייתיות וחשד לניצול השליטה של אלוביץ בחברה הציבורית על-מנת להעשיר את כיסו במאות מיליונים על חשבון ציבור המשקיעים.

עם פרוץ חקירת תיק 4000 ובדיקת החשדות שעלו נגד ראש הממשלה נתניהו, נכנסה פרשת בזק להקפאה, וזאת למרות שהחקירה בה הסתיימה כבר בנובמבר 2017, והממצאים הועברו כבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה, מלווים באמירה נחרצת של רשות ניירות ערך כי הראיות מצדיקות העמדה לדין של כל החשודים בפרשה. חשודים נוספים שנחקרו בתיק הזה הם איריס אלוביץ, רעייתו של שאול; בנם אור; סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק לשעבר; איש העסקים זאב רובינשטיין; ועמיקם שורר, שהיה בכיר בבזק.

לפי כתב התביעה, מגדל ביטחה את בזק ואת התובעים שהיו נושאי משרה בבזק בחוזה ביטוח חבות נושאי משרה. לטענתם, לאחר כריתת החוזה מגדל הוציאה פוליסה לביטוח חבות נושאי משרה, ובה אישרה את מחויבותה לכסות, בין השאר, מימון ייצוג משפטי לו הם נדרשים במסגרת התגוננותם בהליכים משפטיים שינוהלו נגדם בהקשר לתפקידם כנושאי משרה בבזק. לפי כתב התביעה, גובה הפוליסה הוא 150 מיליון דולר, והכיסוי לתשלום הוצאות משפט הוא אף מעבר לסכום הביטוח. 

מגדל: מוכנים לשלם 200 אלף שקל

במכתב שנשלח מטעם מגדל לשאול, איריס ואור אלוביץ, מסרה מגדל, באמצעות מנהלת מחלקת תביעות אחרות מקצועיות ונושאי משרה, כי בשלב זה היא אינה יכולה לאשר השתתפות בהוצאותיהם המשפטיות של שלושת בני משפחת אלוביץ בקשר להליך החקירה, וזאת לאור הבעיות במישור הכיסוי הביטוחי.

כן השיבה מגדל כי היא נכונה לבצע לפנים משורת הדין, וכמחווה של רצון טוב, תשלום חד-פעמי בסך 200 אלף שקל שיועבר למשפחת אלוביץ. מגדל מדגישה כי העברת תשלום זה תעשה מבלי שמגדל תודה או שיהיה בכך משום הכרה בכיסוי הביטוחי לו טוענים האלוביצים או משום הסכמה לשאת בהוצאות משפטיות נוספות בקשר להליך החקירה הנוגע לבזק.

מגדל סיימה את המכתב בהבהרה כי לצורך קבלת התשלום האמור יידרש מבני משפחת אלוביץ לאשר כי אם בסופם של ההליכים הם יורשעו (בין במסגרת הסדר טיעון ובין במסגרת הכרעת דין) בעבירה שדורשת מחשבת פלילית, הם ישיבו למגדל את הסכום ששולם על-ידה.

בני משפחת אלוביץ כינו בכתב התביעה את התשלום שהוצע על-ידי מגדל כ"דל ועלוב", וטענו כי עמדת מגדל מנותקת לחלוטין מחובותיה מכוח הפוליסה.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש העסקים שאול אלוביץ, רעייתו איריס אלוביץ ויתר החשודים מצויים בשלבים מקדמיים. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, הם עומדים בפני הליכי שימוע שלפני הגשת כתב אישום, ועומדת לזכותם חזקת החפות.