מכירות הסמארטפונים בעולם ממשיכות לרדת רבעון שישי ברצף; וואווי בלבד מביסה את המגמה

ברבעון הראשון של 2019 נמכרו בסך הכל 311 מיליון סמארטפונים בעולם, ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה שעברה

חנות של וואוויי בבייג'ינג / צילום: Aly Song
חנות של וואוויי בבייג'ינג / צילום: Aly Song

חברת המחקר IDC פרסמה נתונים לרבעון הראשון של 2019 אודות שוק הסמארטפונים הגלובלי, מהם עולה כי מכירות הסמארטפונים בעולם ממשיכות לרדת. לפי הדו"ח, ברבעון הראשון נמכרו בסך הכל 311 מיליון סמארטפונים בעולם, ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה שעברה. מדובר ברבעון השישי ברצף בו המכירות נמצאות בירידה.

החברה שהצליחה להביס את המגמה הייתה וואווי, שמכרה 59 מיליון יחידות, צמיחה 50% בהשוואה לשנה שעברה, והתברגה בתור היצרנית השנייה בגודלה בעולם עם נתח שוק של 19% (לעומת 12% בשנה שעברה).

וואווי אף מצמצמת את הפער מול סמסונג, היצרנית שנמצאת במקום הראשון ומחזיקה בנתח שוק של 23% משוק הסמארטפונים העולמי. סמסונג מכרה 71.9 מיליון יחידות ברבעון, ובניגוד לוואווי, המכירות של החברה הראו ירידה שנתית של 8%. בשיחת המשקיעים שערכה השבוע סמסונג, אמרו בכירי החברה כי סדרת גלקסי S10 שהושקה לאחרונה דווקא הראתה נתוני מכירות טובים במהלך הרבעון.

חברת הענק אפל, שנמצאת כעת במקום השלישי, הראתה ירידה דרסטית של 30% במכירות בהשוואה לשנה שעברה. היא מכרה 36.4 מיליון יחידות ברבעון הנוכחי ומחזיקה בנתח שוק גלובלי של 12% - לעומת 16% בשנה שעברה. אפל נמצאת לאחרונה במהלך לגיוון הכנסותיה על רקע מכירות האייפונים המאכזבות, ומתמקדת בהצמחת חטיבת השירותים שלה.

היצרנית הרביעית בגודלה בעולם ברבעון זה הייתה שיאומי, עם ירידה של 10% במכירות ל-25 מיליון יחידות, ונתח שוק של 8%. במקום החמישי קיים תיקו בין שתי חברות סיניות נוספות - Vivo ואופו. ויוו מכרה 23 מיליון יחידות ומחזיקה בנתח שוק של 7.5%, והיא היחידה בצמרת הדירוג פרט לוואווי שהראתה צמיחה - של 24%. אופו מכרה 23 מיליון יחידות, ירידה של 6%, ומחזיקה ב-7.4% מהשוק.

בסך הכל, השוק בארה"ב הראה את הירידה הגבוהה ביותר במכירות הסמארטפונים - 15% ברבעון. לפני אנתוני סקרסלה, מנהל המחקר בחטיבת המעקב אחרי תחום טלפונים ב-IDC, הסיבה לירידה במכירות היא שצרכנים ממשיכים להחזיק במכשירים שלהם זמן רב יותר מפעם, מכיוון שהדגמים החדשים והיקרים יותר אינם חדשניים מספיק, ולכן לא מציעים תמריץ לשלם עבורם. הוא הוסיף כי צרכנים ממתינים כעת למוכנות רשתות ומכשירי קישוריות הדור החמישי (5G) שצפויים לצאת ב-2020, כדי לשדרג את הסמארטפון.