סיילספורס רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי בונובו

החברה עוסקת בניתוח של שיחות קוליות וגם התכתבויות אימייל וצ'אטבוטים באמצעות בינה מלאכותית • בונובו הוקמה לפני כשנתיים ומאז גייסה 4.4 מיליון דולר

חברת הענן סיילספורס הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית בונובו (Bonobo.ai). סכום הרכישה לא פורסם. בונובו הוקמה לפני כשנתיים, ומאז הקמתה גייסה כ-4.4 מיליון דולר בהובלת הקרנות האמריקאיות G20 ונצ'רס וקאפרי ונצ'רס, ומעסיקה 20 עובדים בתל אביב, אשר צפויים להצטרף לצוות איינשטיין של סיילספורס בתל אביב עם השלמת הרכישה.

בונובו הוקמה ב-2017, על ידי אפרת רפופורט, המכהנת כמנ"כלית בחברה, יחד עם ברק גולדשטיין, אוהד חן ועידן ציטיאט, המשמש כסמנכ"ל הפיתוח של החברה, לאחר ששירת ביחידת מודיעין בצה"ל ושימש לאחר מכן כיועץ טכנולוגי לצבא. בעשור האחרון, היו פחות מעשרה אקזיטים של חברות ישראליות אשר בראשון עמדה מייסדת שכיהנה כמנכ"לית, לפי נתוני IVC.

רפפורט, 29, שירתה ב-8200 והיא בעלת תואר שני בנוירוביולוגיה חישובית מאוניברסיטת תל אביב. היא נבחרה לרשימת 30 מתחת ל-30 של פורבס העולמי ב-2017. בנוסף להיותה מנכ"לית בונובו, היא הקימה את XinGao - מאגר מידע על סטארט-אפים ישראלים בשפה הסינית, ופלטפורמה שנועדה לחבר משקיעים מסין לחברות מקומיות. בין משתמשי הפלטפורמה ניתן למצוא קרנות הון-סיכון ותאגידים גדולים בסין, וכן את מייסד עליבאבא, מועדון היזמים של ג'ק מא. למרות פעילות זאת בונובו דווקא קיבלה מימון ממשקיעים אמריקאיים בלבד. דרך הפעילות הזו הכירה את שותפיה להקמת בונובו.

האזינו: אפרת רפופורט על חייה של יזמת בראיון לעוד פודקאסט באוגוסט 2017

"כמו הרבה מהמייסדים של החברה, כולנו יזמים מילדותנו, וזה מה שרציתי לעשות. בגיל ארבע הקמתי עסק לייבוא צמידים מסיני בגן, אני דוברת יפנית מגיל 12 ומאוד אוהבת שפוץ, וזה החיבור האישי שלי לכל זה. שירתתי ב-8200, ואחר כך למדתי תואר שני בתכנית המצטיינים של לאוטמן ולמדתי תואר בניורוביולגיה חישובית", מספרת רפפורט בשיחה עם "גלובס".

החברה עוסקת בניתוח של שיחות קוליות וגם התכתבויות אימייל וצ'אטבוטים באמצעות בינה מלאכותית. הפלטפורמה של החברה מיועדת לחברות המעוניינות לייצר עלייה במכירות באמצעות שיפור התקשורת עם לקוחות ואיתור טרנדים ומגמות בתקשורת שלהן עם לקוחותיהן. הפלטפורמה אוספת את השיחות של חברות עם לקוחותיהן, מנתחת אותן, ומפיקה מהן תובנות. נוסף לתובנות שיכולות לשמש לשיווק ולמכירות, החברה מסוגלת להתריע על אפשרות של סיכון משפטי בשיחה עם לקוח. עד היום, החברה ניתחה כבר למעלה ממיליארד התכתבויות ושירתה עשרות לקוחות בינהם חברות פורצ'ן 500 וחברות כמו Honeybook ,MyHeritage ו-Feedvisor.

"כולנו בוגרי יחידות טכנולוגיות והתעסקנו במהלך השירות בבינה מלאכותית, וכלנו דוברים שפות כמו סינית יפנית, והמשכיה לשפה היא מאוד מאוד גבוהה. 70% מהדאטה האיכותי של חברות היום הוא בקול, ואף אחד עד היום לא נגע בו, ומשם התחלנו לדבר עם לקוחות פוטנציאלים ולחדד את הרעיון", מספר גולדשטיין ל"גלובס". "לגבי סיילספורס, הכוונה היא להוסיף את רכיב הקול למוצרים שלה החברה. זה משהו שהם רוצים להסתכל כבר הרבה זמן, והם הסתכלו על כל החברות שעושות דבירם כאלה ואיתנו הייתה ההתאמה הטובה ביותר. אנחנו מתרגשים מהסקייל האדיר שאנחנו יכולים להגיע אליו בסיילספורס וכל זה כאן מתל אביב", אומרת רפפורט.

סיילספורס מספקת שירותי תוכנה ארגונים לניהול מערכי הפעילות של חברות, ומערכת ה-CRM שלה מאגדת את כלל התקשורת של חברות המשתמשות בה מול לקוחותיהן. כיום, לא קיימת בסיילספורס טכנולוגיית AI לניתוח שיחות קוליות, ובחברה מקווים כי רכישת בונובו תשלים את המערכת של סיילספורס עם היכולת הזו.

"אחת המטרות שלנו היא לנתח את האינטראקציות שיש ללקוח עם הלקוחות שלהם בכל הערוצים. מערכת בינה מלאכותית לניתוח שיחות קוליות תאפשר ללקוחות שלנו להכיר את הלקוחות שלהן בצורה טובה יותר, ולקבל פידבק על המוצר, איכות השירות ועל לקוחות בסיכון עזיבה", אומר אלעד דונסקי, סמנכ"ל טכנולוגיות בסיילספורס ומנהל הפיתוח של פלטפורמת איינשטיין, בשיחה עם "גלובס". "אני יצרתי את הקשר הראשוני עם החברה. אנחנו מסתכלים על הרבה מאוד סטארט-אפים בישראל, ועשינו גם 14 השקעות בישראל", הוא מוסיף.

כיום, סיילספורס מעסיקה בישראל מאות עובדי פיתוח בתחומי ה-AI והענן, ועובדי המחלקה העסקית. סיילספורס נסחרת כיום לפי שווי של 126 מיליארד דולר, ומשתמשת ברכישות ככלי לצמיחה בכל העולם וכך גם בישראל. מלבד בונובו, סיילספורס ביצעה ארבע רכישות בישראל: ב-2011 רכשה ב-30 מיליון דולר את Navajo Systems שפיתחה אבטחת מידע לענן, והפכה למרכז המו"פ שלה בישראל בתחומי ה- AI. אחריה נרכשו חברות ה-AI בלוטייל ואימפליסט, שהטכנולוגיה שלהן שולבה בתוך מנוע ה-AI איינשטיין של סילספורס. בשנה שעברה, החברה רכשה את דאטורמה תמורת 800 מיליון דולר, ו-400 עובדיה הצטרפו לסיילספורס והפכו לצוות פיתוח נוסף שלה בישראל בתחום הענן.

תעודת זהות Bonobo.ai

שנת הקמה: 2017

מייסדים: אפרת רפופורט, ברק גולדשטיין, אוהד חן ועידן ציטיא

עובדים בחברה: 20

משרדים: תל אביב וניו יורק

גיוסי הון: 4.4 מיליון דולר

משקיעות בחברה: G20 ונצ'רס וקאפרי ונצ'רס