הורדת המלצה לטבע: "שחיקת הקופקסון תקשה על האפסייד"

בית ההשקעות מיטב דש הוריד המלצה לטבע וקבע מחיר יעד של 17 דולרים למניה • בבית ההשקעות חוששים מהמשך שחיקה בהכנסות הקופקסון • מנגד, הנקודה החיובית: חוסר הפשרות של שולץ בנוגע לפרשת משככי הכאבים

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

כשבוע לאחר פרסום הדוחות הכספיים של חברת התרופות טבע , בבית ההשקעות מיטב דש הורידו המלצה למניה ל'משקל שוק' במחיר יעד של 17 דולרים למניה. 

תחת הכותרת "שחיקה מהירה מהצפוי בקופקסון תקשה על טבע להציג אפסייד", אנליסט הפארמה של בית ההשקעות, יונתן קרייזמן, מציין בצד החיובי את היציבות בגנריקה ועמדה תקיפה בפרשת האופיאטים, ומנגד, בצד השלילי, את קצב שחיקת הקופקסון.

לדברי קרייזמן, מנכ"ל החברה קאר שולץ תרם למיתון הירידות במניה באותו יום של פרסום הדוחות, כאשר הציג עמדה תקיפה בפרשת משככי הכאבים. "קאר הציג עמדה תקיפה לפיה טבע אינה מעורבת בתעמולה בתרופות אופיאטיות (משככי הכאבים) גנריות בעוד בתרופות מקוריות, כל פעולות השיווק מתואמות עד תום עם הנחיות ה-FDA". שולץ אמר כי אין בכוונתה של טבע להגיע לפשרות במסגרת פרשת משככי הכאבים.

ברבעון הראשון של השנה טבע רשמה המשך שחיקה בהכנסות הקופקסון, כאשר החולשה העיקרית היתה בארה"ב עם ירידה של 52% בהכנסות. קרייזמן כותב כי הירידה "ככל הנראה נבעה ממשא ומתן קשה מהצפוי עם המבטחות בפברואר האחרון בנוסף לניקוי מלאים שהיה אחראי על חצי מהירידה ואינה צפויה לחזור ברבעון השני".

נזכיר כי טבע הפחיתה את התחזית השנתית להכנסות הקופקסון ב-200 מיליון דולר כאשר זו מביאה בחשבון שלוש מתחרות גנריות לתרופת הדגל (לשעבר). "נתח השוק של הקופקסון עומד על מעט מתחת ל-70% וטבע מצפה להמשך שחיקה בהכנסות הקופקסון של 45% בשנה. טבע דיווחה על תזרים חופשי של 360 מיליון דולר ברבעון ואנו צופים רבעון נוסף חלש ומחצית שנייה חזקה יותר", כתב קרייזמן.

"טבע הציגה רבעון חלש בשורת ההכנסות עקב שחיקה משמעותית מהצפוי בקופקסון. הכנסות גבוהות מהצפוי בגנריקה באירופה ובעיר הקדמת קצב הקיצוצים בהוצאות אפשרה עקיפה קלה ברווח למניה", כותב קרייזמן. "להערכתנו, למרות שהותירה את התחזית השנתית על כנה, הורדת תחזית ההכנסות לקופקסון מעבירה את טבע לטווח התחתון של תחזית הרווח ומפחיתה את הסיכוי להעלאת תחזיות בהמשך השנה".