הקרב בין רחמני לדירקטוריון איילון מגיע לרגע ההכרעה: החברה זימנה אסיפה כללית ל-11 ביוני

איילון הודיעה על זימון אסיפה כללית שנתית ומיוחדת של בעלי המניות שתתקיים ב-11 ביוני • על סדר היום של האסיפה: החלפתם של היו"ר גרופמן והדירקטורית האן

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר

לאחר שהמייסד ובעל השליטה בקבוצת איילון, לוי רחמני, דרש והחל להוציא לפועל אסיפה כללית להחלפת יו"ר הקבוצה שהוא עצמו מינה, שלמה גרופמן, ודירקטורית נוספת, דינה האן, ביו"ר החדש אהרון פוגל, לשעבר גם יו"ר קבוצת הביטוח מגדל, ודירקטורים נוספים, הודיעה היום החברה על זימון אסיפה כללית שנתית ומיוחדת של בעלי המניות, שתתקיים ב-11 ביוני. על סדר היום של האסיפה סיום כהונתם של היו"ר גרופמן והדירקטורית האן, והחלפתם באחרים, כך שהשליטה בחברה בפועל תושב לידי בעל השליטה מבחינת הקניין.

מנגד, דירקטוריון איילון עדיין מתנגד למהלך, ומתריע כי לדעתו המהלכים שמוביל בעל השליטה, ועד אשתקד גם מנכ"ל הקבוצה, הם כאלה שיביאו לקריסת הממשל התאגידי בקבוצה, כשבעל השליטה רוצה להחליף את הדירקטוריון בגלל שחבריו דאגו לטובת החברה בלבד ולא לטובת בעל השליטה, לתפיסתם.

בנוסף עולים להצבעת בעלי המניות, על פי הצעת בעל השליטה רחמני, הדירקטורים המוצעים יורם שי, יניב פגוט (מבית ההשקעות איילון פתרונות פיננסים שכבר אינו שייך לקבוצת איילון), עו"ד אסתר דלל שכבר הייתה בעבר דירקטורית באיילון תחת רחמני, ואיתם גם אמיר לוי, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר. לצד זאת הזימון לאסיפה הכללית גם כולל אישור מחדש של כהונת הדירקטורית אירית שטרן.

לבעל השליטה רחמני 67.3% ממניות החברה. בשלהי 2018 הוא התפטר מתפקיד המנכ"ל של הקבוצה לאחר מאבקים על אופיה וגם בעקבות התערבות הפיקוח על הביטוח. עוד קודם לכן רחמני הורחק מהניהול השוטף של איילון חברה לביטוח, שמנוהלת על ידי מנכ"ל ויו"ר נפרדים מאלה של איילון אחזקות שגרופמן עומד בראשה.

אגב, הקש ששבר את גב הגמל בכל הקשור ליחסי רחמני וגרופמן נגע למינויו של שרון רייך, מנהל הכספים הוותיק והמוערך של הקבוצה ושל חברת הביטוח, לתפקיד מנכ"ל איילון אחזקות במקום רחמני, במקומו של המועמד המועדף על בעל השליטה, משה בנבנישתי.