נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית טריפ אדוויזר התרסקה 11.4%

מסרים סותרים בשיחות הסחר: בבית הלבן טענו כי הסינים מוכנים לחתום על הסכם סחר; סין הודיעה כי תנקוט באמצעים ההכרחיים כנגד העלאת המכסים הצפויה ביום שישי • מניית אתר התיירות והדירוג טריפ אדוויזר התרסקה 11.4% • המסחר באירופה ננעל בעליות שערים • המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, שנחאי ירדה ב-1.1%

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה מעורבת כאשר מדד הנאסד"ק  איבד 0.26% מערכו, S&P 500  ירד 0.15% והדאו ג'ונס  נותר מאוזן.

המסרים הסותרים של ארה"ב וסין לגבי שיחות הסחר הניעו את המשקיעים, מוקדם יותר היום הנשיא טראמפ ציין כי סין בדרכה לחתום על הסכם עם ארה"ב, בעוד משרד הסחר הסיני הודיע כי ינקוט באמצעים כנגד העלאת המכסים הקרבה של טראמפ.

מניית טריפ אדוויזר  התרסקה 11.4%.

אינטל  איבדה 2.5% מערכה, וולמארט  ירדה 1%.

19:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים על רקע האופטימיות ששידר הנשיא טראמפ לגבי שיחות הסחר עם סין.

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים קלות בשעה זו.

סין הודיעה כי תנקוט באמצעים הכרחיים נגד העלאת המכסים האמריקאית הצפויה.

18:20

הבורסות בוול סטריט עוברות לעליות על רקע אופטימיות מחודשת בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. המדדים העיקריים, נאסד"ק , S&P 500  ודאו-ג'ונס  עולים עד 0.42%.

בבית הלבן עידכנו כי יש להם "אינדיקציות" לכך הסינים מוכנים לחתום על הסכם סחר בין שתי המדינות.

בורסות אירופה עברו לעליות שערים.

17:25

וול סטריט עובר למגמה מעורבת - מדדי S&P 500  והנאסד"ק   עולים מעט ואילו הדאו ג'ונס  מאוזן.

מעמיקות הנפילות במניית טריפ אדוויזר , מתרסקת 13.6% בשעה זו.

16:30

פתיחה שלילית בוול סטריט זה היום השלישי ברציפות על רקע החשש מפיצוץ בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין, הנאסד"ק  ו-S&P 500  יורדים 0.15%, הדאו ג'ונס  מאבד 0.08% מערכו.

הנשיא טראמפ צייץ היום כי הוא "שמח" שהסינים הודיעו לו כי הם יגיעו לארה"ב כדי לסגור עסקה אך העלאת המכסים הצפויה שלו פוגעת בסנטימנט החיובי.

מניית חברת משחקי המחשב EA  עולה 5%.

מניית אתר התיירות והדירוג טריפ אדוויזר  צוללת מעל 7%.

הקמעונאית וולמארט  מאבדת 1.2% מערכה.

14:30

הלחץ בשווקים נמשך. בורסות וול סטריט צפויות להיפתח בירידות זה היום השלישי ברציפות, וזאת בצל החשש כי שיחות הסחר לא יבשילו לכדי הסכם.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים בשעה זו על פתיחה שלילית, וזאת בהמשך לדרמה שנרשמה אתמול כאשר המדדים איבדו במהלך המסחר יותר מ-2.5%.

החוזים על הדאו ג'ונס יורדים ב-0.55%, החוזים על הנאסד"ק מאבדים 0.7% והחוזים על מדד S&P 500 יורדים ב-0.6%. אתמול, ננעלו המדדים בירידות של עד 2% לאחר יום מסחר מתוח.

 

13:20

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות, בצל הודעתה של איראן על נסיגה חלקית מהסכם הגרעין, וברקע לחידוש שיחות הסחר. 

מוקדם יותר, סין פרסמה נתוני סחר נמוכים בהרבה מתחזיות הכלכלנים, וזאת ביום חידוש השיחות בוושינגטון. 

איראן הודיעה היום על חידוש חלק מתכנית הגרעין. חסן רוחאני עדכן על החלטתה של טהראן "להפסיק ליישם חלק מהתחייבויותיה". עם זאת, לא מדובר בפרישה מלאה מההסכם.

 

12:20

המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות על רקע החשש מפיצוץ שיחות הסחר בין סין לארה"ב. הניקיי היפני איבד 1.5%, שנחאי ירדה ב-1.1% ובורסת הונג קונג ירדה ב-1.2%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על יציבות בפתיחה לאחר יום המסחר הדרמטי אמש. 

10:45

הבנק המרכזי של ניו זילנד הוריד את הריבית לראשונה מאז שנת 2016. הבנק המרכזי במדינה הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%, על רקע ההאטה העולמית והאטה בביקושים למוצרים ושירותים מהמדינה. הבנק המרכזי הזכיר את ההאטה בביקושים מסין ואוסטרליה, שותפות הסחר העיקריות של ניו זילנד.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, כאשר הדאקס עולה 0.3%, הפוטסי מאבד 0.15% והקאק הצרפתי מטפס ב-0.1%.

מחיר הביטקוין ירד בכ-1% ביממה האחרונה ונע הבוקר ברמה של 5,890 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. הלילה, האקרים ביצעו פריצה לאחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם, Binance, ונגנבו 7,000 מטבעות דיגיטליים בשווי של 40 מיליון דולר. עם זאת, כספי המשקיעים מבוטחים וחשבונות הלקוחות לא ייפגעו, כך לפי הודעתה של Binance.

9:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בטריטוריה האדומה בהמשך לירידות חדות שנרשמו אמש בוול סטריט. בורסת שנחאי יורדת 1.2%, הניקיי היפני מאבד 1.5% והונג קונג יורדת 1.3%.

בסין פורסמו נתוני סחר מפתיעים. סין פספסה בגדול את התחזיות לנתוני הסחר באפריל, שכן הייצוא נפל בניגוד לציפיות ומנגד הייבוא עלה. העודף המסחרי בחשבון השוטף של סין הסתכם ב-13.84 מיליארד דולר - מתחת לצפי כלכלני 'רויטרס' שצפו קריאה של 35 מיליארד דולר, ומתחת לנתון של חודש מרץ בגובה של 32.65 מיליארד דולר. 

7:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות ברקע לחששות המשקיעים מפני המתיחות העולה סביב שיחות הסחר. מדד שנחאי משיל 0.1%, הניקיי היפני נופל ב-1.6%, הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.75% וטאיוואן מאבדת 0.6%.

אמש בוול סטריט המדדים ננעלו בירידות חדות, שהתמתנו במעט לפני הנעילה. החשש מפני פיצוץ שיחות הסחר בין סין לארה"ב עלה אמש מדרגה לאחר שממשל טראמפ אישר כי העלאת המכסים תתרחש ביום שישיש בשעה 00:01.

מדד הנאסד"ק ננעל  אמש בירידה של 1.96%, הדאו ג'ונס איבד 1.8% ומדד S&P 500 ירד ב-1.65%.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "במידה והמכסים באמת יעלו בשישי הקרוב הדבר יפגע בסחר העולמי בכלל ובענפי התעשייה בפרט - בסין אך גם בארה"ב. אנו עדיין מאמינים שבסופו של דבר כן ייחתם הסכם".

"נשיא ארה"ב הודיע לאחרונה במפתיע שהשיחות עם סין בנושא הסחר מתקדמות לאט מידי לטעמו, ולכן הוא מתכוון להעלות את שיעור המכסים על יבוא מסין כבר ביום שישי הקרוב, לאחר שהקפיא זאת בתחילת מרץ. הפרסום מגיע בניגוד לדיווחים האחרונים של שר האוצר האמריקאי וסגן נשיא סין על התקדמות חיובית ופרודוקטיבית בשיחות. אנו לא יודעים האם ההודעה של נשיא ארה"ב היא חלק מאסטרטגיית המשא ומתן, כדי לקדם את החתימה או שהיא צפויה אכן להתממש. במידה והמכסים באמת יעלו בשישי הקרוב הדבר יפגע בסחר העולמי בכלל ובענפי התעשייה בפרט - בסין אך גם בארה"ב. אנו מאמינים שבסופו של דבר כן ייחתם הסכם, גם אם הוא לא יפתור סופית את כל הנושאים שבמחלוקת", כתב קליין.