מגדל בנקאות להשקעות חוברת ל-KCR "לקראת כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי"

חברת KCR פועלת בתחום "שיקום ושיפור תאגידי במטרה לייצב חברות אשר נקלעו למשבר או להשביח חברות קיימות", לפי הגדרתה • החוק החדש נועד להסדיר פירעון חובות לפני חדלות פירעון, במטרה להביא לשיקום החייב, להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים, ולקדם את שילובו מחדש של חייב

מגדל בנקאות להשקעות של בית ההשקעות מגדל שוקי הון חתמה על הסכם שותפות עם KCR שעוסקת בשיפור ושיקום תאגידי בעיקר בהליכי הבראה לחברות. מגדל בנקאות להשקעות שבניהול ג'וליאן אסוס, חוברת לחברה שבבעלות אבי קמינסקי, "לקראת כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שצפוי לחולל מהפכה עצומה בכל הנוגע לפשיטות רגל", כדברי הצדדים לעסקה.

זרוע בנקאות ההשקעות של מגדל שוקי הון עוסקת בין היתר בליווי עסקאות לגיוסי הון וחוב, מיזוגים ורכישות ומימונים מורכבים, כאשר KCR פועלת בתחום "שיקום ושיפור תאגידי במטרה לייצב חברות אשר נקלעו למשבר או להשביח חברות קיימות", כדבריה.

החוק החדש נועד "להסדיר את פירעון חובותיו של חייב שהוא יחיד או תאגיד, הנמצא או העלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב, להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים, ולקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים". בין היתר החוק החדש מכיל חובות על בעלים ונושאי משרה בחברות.

החיבור בין החברות עוסק בכך שאם וככל שחברות שקמינסקי פועל מולם יידרשו להליכי בנקאות להשקעות, כגון רכישות ומיזוגים, זה ייעשה דרך מגדל שוקי הון. לדברי אסוס, "אנחנו צופים שיתוף פעולה רציף ומתמשך, מאחר ו"הצמתים העסקיים שבהן חברות נדרשות למומחיות המקצועית שלנו בתחום מיזוגים ורכישות, איתור משקיעים או מימון מגופים מוסדיים - משותפים גם ללקוחות חברת KCR". קמינסקי הוסיף כי "חוק חדלות פירעון ושיום כלכלי משנה לחלוטין את המציאות הקיימת ויוצר מהפכה בדיני חדלות הפירעון. השינוי משמעותי במיוחד באזור הביניים של חברה המצויה בקשיים כלכליים או משפטיים אך טרם הגיעה למצב של חדלות פירעון. החוק החדש מטיל אחריות אישית משפטית על בעלים ונושאי משרה למצבה של החברה באופן ישיר, ומאלץ אותם לפעול מבעוד מועד".