נמשך הקרב בצמרת איילון: הדירקטוריון טוען שאשתו של רחמני ניסתה להשפיע על זהות המנכ"ל

דירקטוריון איילון אחזקות יוצא נגד התנהלות בעל השליטה במכתב תשובה להלמן אלדובי, המחזיק במניות קבוצת הביטוח: "מעשי רחמני מעידים על ליקוי מאורות מוחלט אשר לאופן פעילותו של דירקטוריון חברה ציבורית" • בסביבת רחמני טוענים בתגובה: "בעל השליטה פועל כאשר טובת החברה לנגד עיניו וכך ימשיך לעשות"

לוי רחמני  / צילום: איל יצהר
לוי רחמני / צילום: איל יצהר

"טובת החברה אינה מאפשרת להתעלם מחוסר היציבות הניהולי בו התאפיינה לאורך שנים, לרבות העובדה שבתוך פרק זמן של פחות משנתיים, התחלפו בה שלושה יו"רים, ולאחר שיוצבה תחת הנהגתו של היו"ר שלמה גרופמן, שוב מעוניין בעל השליטה לבצע חילופי גברי ולסיים את כהונתו, ממניעים שקשה מאוד לדירקטוריון להבין את הקשר בינם לבין טובת החברה" - כך טוענים חברי דירקטוריון קבוצת הביטוח איילון  אחזקות במכתב תגובה לפנייה שהגיעה אליהם לאחרונה מגוף מוסדי שמחזיק במניות מיעוט בחברה - הלמן אלדובי  גמל ופנסיה.

כמו כן, כפי שנודע ל"גלובס", בסביבת דירקטוריון איילון אחזקות גם טוענים כי לאחר שהחל תהליך בדיקה באמצעות השופטת בדימוס אורלי סלע בעניין הטרדה מינית לכאורה שביצע בעל השליטה לוי רחמני באחת הדירקטוריות בחברה, "שלח בעל השליטה חוקרת פרטית מטעמו אשר פנתה ישירות לדירקטורית וניסתה לשכנע אותה לחזור מטענותיה" - טענה המוכחשת מכל וכל בסביבתו של רחמני. על פי הערכות, הרגולטור האחראי על איילון דרש מהדירקטוריון למנות בודק ביחס לטענות של דירקטורית לפיהן בעל השליטה הטריד אותה מינית, כשככל הידוע רחמני עצמו לא משתף פעולה עם בדיקה זו.

גורם המקורב לרחמני מסר היום כי "אנו דוחים את ניסיונות גרופמן, המונע מאינטרסים אישיים, להסטת הדיון מהעיקר תוך הפצת ידיעות כוזבות. בעל השליטה פועל כאשר טובת החברה לנגד עיניו וכך ימשיך לעשות". עוד ציינו כי "לעניין החוקר/ת או כל המצאה אחרת, התגובה היא - 'לא היו דברים מעולם'".

האסיפה שלפני האסיפה

הלמן אלדובי גמל ופנסיה שלח בסוף אפריל מכתב בעניין המאבק היצרי בין חברי הדירקטוריון לבין בעל השליטה. מכתב התשובה של דירקטוריון איילון אחזקות לגוף המוסדי נשלח בשבוע שעבר באמצעות עוה"ד עפר פירט וערן מאיר, מפירט, וילנסקי, מזרחי וכנעני, בד בבד זימון שהוציא הדירקטוריון לאסיפה הכללית לבחירת דירקטורים חדשים והדחת שניים קיימים: היו"ר גרופמן והדירקטורית הבלתי תלויה דינה האן.

האסיפה זומנה לבקשת בעל השליטה, והיא תתקיים ב-11 ביוני. לרחמני 67.3% ממניות החברה, כאשר הוא הודיע קודם לזימון שהוציאה החברה כי הוא מזמן בעצמו אסיפה כללית ליום 28 במאי במשרדי בא כוחו. באסיפה הכללית יתבקשו כל בעלי המניות בחברה לאשר את מינויים של הדירקטורים החדשים אהרון פוגל, היו"ר המיועד, יורם שי, יניב פגוט (מבית ההשקעות איילון פתרונות פיננסים שכבר אינו שייך לקבוצת איילון), עו"ד אסתר דלל שכבר הייתה בעבר דירקטורית באיילון תחת רחמני, ואיתם גם אמיר לוי, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר. 

לצד זאת, הזימון לאסיפה הכללית גם כולל אישור מחדש של הדירקטורית אירית שטרן. אגב, דירקטוריון איילון אחזקות אומר במכתבו ביחס לדירקטורים המוצעים כי "על פניהם מדובר באנשים ראויים".

שלמה גרופמן נקרא לדגל

הדירקטורים באיילון אחזקות מוסיפים במכתב להלמן אלדובי גמל ופנסיה כי "אך לפני כשנתיים, כאשר החל היו"ר המכהן את כהונתו, מצבה של החברה היה שונה בתכלית ובכי רע; היא הייתה מצויה בגירעון תזרימי חמור, ונזקקה לגיוס הון כדי להבטיח לאורך ימים את הספקת ההון הדרוש לחברת הביטוח". במכתב מצוין כי גרופמן, שהובא לאיילון על ידי רחמני עצמו כשהם עוד היו חברים, למעשה 'נקרא לדגל' על ידי רחמני "בכדי להושיעה, לאור המצב הקשה בו הייתה נתונה".

אבל, הם ממשיכים וטוענים, "כל זאת נעלם כלא היה, כאשר בעל השליטה לא הצליח להשליט את מרותו על הדירקטוריון ולאלצו למנות את המנכ"ל בו רצה". מדובר על כך שבשלהי 2018 רחמני התפטר מתפקיד המנכ"ל של הקבוצה לאחר התערבות הפיקוח על הביטוח, כשבסופו של יום מי שהחליף אותו הוא שרון רייך, מנהל הכספים הוותיק של הקבוצה ושל חברת הביטוח, וזאת במקומו של המועמד המועדף על בעל השליטה, משה (מושיקו) בנבנישתי.

עתה טוענים חברי דירקטוריון איילון אחזקות כי "בעל השליטה לא 'רק המליץ' או 'הביע את דעתו''', אלא דרש בבוטות, כי "המועמד שלו" ימונה. למעשה, הוא הודיע כי כך גם יהיה, ואף איים, כי אם ההחלטה שיקבלו הדירקטורים לא תהיה כדרישתו - הוא "יסגור את החברה". אך לא רק זאת, עתה מגלים חברי דירקטוריון איילון אחזקות כי רחמני דרש להכתיב את זהות מנכ"ל הקבוצה במקומו, "במסגרת פניות ישירות ועקיפות, באמצעות בני משפחה, מקורבים ויועצים". בין היתר, הם מפרטים, רעייתו של רחמני שלחה הודעה לגרופמן שבה כתבה כי "... רק לידיעתך שהמשפחה מחכה למינויו של מושיקו כמנכ"ל אחזקות בהקדם".

עוד נטען במכתב להלמן אלדובי גמל ופנסיה כי מעשיו של בעל השליטה מלמדים על "ליקוי מאורות מוחלט בו לוקה בעל השליטה באשר לאופן פעילותו של דירקטוריון חברה ציבורית, החובות להן הוא כפוף, וחובות ההגינות של בעל שליטה כלפי בעלי מניות המיעוט בחברה".