עופר נמרודי מבקש למחוק את מלונות הכשרה מהמסחר בבורסת ת"א: פרסם הצעת רכש מלאה

הכשרת הישוב פרסמה הצעת רכש לרכישת חלקו של הציבור, ללא מלונות נפטון, במלונות הכשרה, לפי מחיר של 6.14 שקלים למניה - אפסייד של 2.5% על מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון • מלונות הכשרה מכרה את עיקר פעילותה וצפויה להישאר עם תזרים פנוי של 153 מיליון שקל

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב / צילום: ורדי כהנא
עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב / צילום: ורדי כהנא

הכשרת הישוב, בעלת השליטה במלונות הכשרה  (83.36%), פרסמה היום (א') הצעת רכש מלאה להחזקות הציבור (15%), במחיר של 6.14 שקלים למניה, ובסך הכל תמורת 21 מיליון שקל. 

מחיר מניות החברה בבורסה במהלך ששת החודשים האחרונים (בין ה-8 לנובמבר לבין ה-7 במאי) היה 5.99 שקלים. הצעת הרכש מהווה אפסייד של 2.5% לעומת מחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב, ואפסייד של 11.6% לעומת מחיר הממוצע של המניה בששת החודשים האחרונים.

ההון העצמי של החברה, נכון לסוף 2018, עמד על 143.7 מיליון שקל, המשקף מחיר של 6.31 שקל למניה. הצעת הרכש אינה מופנית לנפטון מלונות, המחזיקה ב-1.5% ממלונות הכשרה. אם תתקבל הצעת הרכש, אזי מלונות הכשרה תימחק מהמסחר בתל אביב ותהפוך לחברה פרטית.

מלונות הכשרה היא פעילות קטנה יחסית של קבוצת הכשרת הישוב ואינה נחשבת לחלק מליבת העסקים שלה, המתמקדת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל. למרות הגאות בעסקי התיירות והמלונאות בארץ ובעולם בשנים האחרונות, לא הצליחה הרשת להציג תוצאות עסקיות טובות. את תשעת החודשים הראשונים של 2018 סיימה מלונות הכשרה עם ירידה של כ-14% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של 157 מיליון שקל, והיא רשמה הפסד נקי של כ-6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מלונות הכשרה נסחרת בבורסה לפי שווי של 140 מיליון שקל, כאשר 15% ממניותיה מוחזקות בידי הציבור והיתרה בידי בעלת השליטה, הכשרת הישוב , שנמצאת בשליטת איש העסקים עופר נמרודי.

פעילותה העיקרית של מלונות הכשרה התמקדה בניהול רשת בתי המלון רימונים. נכון לסוף 2018 ניהלה הרשת שמונה בתי מלון, מהם שלושה בבעלות מלאה, אחד בבעלות חלקית (שליש) ועוד ארבעה שנוהלו על פי הסכם ניהול.

בפברואר השנה חתמה מלונות הכשרה על מערכת הסכמים מול רשת מלונות דן, למכירת מלון רימונים המעניין בנצרת, מלון רימונים אילת ומלון רות רימונים בצפת. מערכת ההסכמים כללה גם אופציה שקיבלה רשת דן לרכישת כפר הנופש נווה אטיב וכן אפשרות לנהל משא ומתן עם בעלי המלונות שמנהלת רימונים, על האפשרות להחלפתה בידי רשת דן.

התמורה הכוללת בעסקאות אלה הסתכמה ל-225 מיליון שקל, כאשר סך של 72 מיליון שקל ישמש לצורך פירעון הלוואות לגופים המממנים. כך, שלאחר פירעון ההלוואות ייוותר בידי מלונות הכשרה תזרים פנוי מוערך של 153 מיליון שקל, לפני הוצאות בגין העסקאות ותשלומי מס.

מאז השלימה מלונות הכשרה את מכירת המלונות בנצרת ובצפת לידי רשת דן בתמורה ל-97 מיליון שקל, וכן דיווחה על התקיימות מלוא התנאים למכירת מלון רימונים אילת תמורת 110 מיליון שקל. כמו כן דיווחה החברה כי הפסיקה את ניהולו של מלון חוף התמרים בעכו, כך שנכון לסוף מרץ ניהלה עדיין הרשת חמישה בתי מלון הכוללים 829 חדרים.