עוד 5 ימים לגמר האירוויזיון: עלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג

עם זאת, כרטיסים רבים למופעי האירוויזיון עוד לא נמכרו, וגם המלונות בתל-אביב לא מלאים לגמרי

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

אירועי אירוויזיון 2019 יצאו אתמול (א') לדרך באופן רשמי באירוע "השטיח הכתום" עליו צעדו 41 המשלחות. מחר (ג') חלקן יתמודדו על כרטיס לגמר בתחרות חצי הגמר הראשונה, וביום חמישי תתקיים התחרות השנייה של חצי הגמר. במוצ"ש יתמודדו הנבחרות הזוכות בחצאי הגמר על הכרטיס הזוכה בגמר האירוויזיון. בתל-אביב כבר מורגשת תכונה של תיירים ואווירת חג.

רגע לפני שמדונה נוחתת בארץ, בדקנו מה אומרים המספרים:

אומנם מספר תיירי האירוויזיון נמוך ממה שציפו לו, אבל עדיין - לפי מספר הנכנסים לישראל בנתב"ג מאז 5 במאי ועד 13 במאי - חלה עלייה של 22% ביחס לגידול של 10% בחודש רגיל, ביחס לחודשים המקבילים בשנה הקודמת: לפי נתוני רשות שדות התעופה, מתוך 260 אלף הנוסעים שנכנסו לישראל מ-5 במאי ועד 13 במאי, 47 אלף נוסעים משקפים גידול מספרי שהוא חריג ביחס לחודשים הרגילים.

עם זאת, חשוב להבין כי הנתונים הם מספריים לפי מספרי כניסות, כאשר אין פילוח לאזרחות הנכנסים. מתוך אותם 47 אלף נוסעים, רובם הגדול הם אזרחים ישראלים ששבו לישראל מחו"ל, וחלקם הקטן יותר תיירים. מתוך אותם התיירים, אלפים מגיעים גם לכנס שמתקיימים בתל-אביב (דוגמת כנס ביומד), לצד אלפים שפוקדים את תל-אביב בחודש מאי שמוגדר כחודש חזק יחסית גם עבור המגזר העסקי וגם עבור מגזר הפנאי - עוד לפני החום הגדול של הקיץ. 

כרטיסים רבים עוד לא נמכרו

לא כל התיירים שבאים לישראל בשבוע האירוויזיון מתכוונים לפקוד את אחד מהמופעים. גם היום (ב'), יממה לפני חצי הגמר הראשון, עדיין נותרו כרטיסים רבים למופעים.

לפי תמונת מצב המושבים הפנויים באולמות באתר משרד הכרטיסים "לאן", למופע החי של חצי הגמר נותרו כ-1,300 כרטיסים במחיר של 1,000-1250 שקל. הנחה היא שאתמול מלאי הכרטיסים למופע הזה היה יותר מ-2,200.

גם לחצי הגמר השני, שיתקיים ביום חמישי, מושבים רבים עדיין פנויים - אם כי פחות מאתמול: ההיצע כעת כולל כ-550 כרטיסים, לעומת כ-1,200 כרטיסים שהיו זמינים למכירה אמש. טווח המחירים נע בין 1,000 ל-1,250 שקל.

לגרין רום במופע הגמר נותרו עוד כ-650 כרטיסים במחיר של 2,000 שקל. לחזרה גנרלית של מופע הגמר, שבה גם מדונה תופיע, יש עוד כ-2,000 כרטיסים - חזרה זו תתקיים ביום שישי בערב, ומחירי הכרטיסים נעים בין 1,000 ל-1,250 שקל. לחזרות לחצאי הגמר אפשר למצוא כרטיסים במחירים שפויים יותר הנעים בין 250 ל-400 שקל. הנחות מוצעות למחזיקי אמריקן אקספרס, למחזיקי כרטיס דיגיתל ועוד. 

מי שירצה לרכוש כרטיסים לאירוויזיון, מוטב שיחפש מכר שמחזיק בכרטיסי החבר של מועדוני הצרכנות השונים, דוגמת "חבר" או "ביחד בשבילך", שמוכרים כרטיסים למופעים החיים ב-400 שקל. 

גם במלונות בתל-אביב יש עוד מקום 

גם המלונות בתל-אביב לא מלאים לגמרי, וגם היצע הדירות ב-Airbnb שופע בהחלט. לפי ליאון אביגד, מייסד ושותף במלונות בראון, תפוסת המלונות טובה. אביגד מציין כי האירועים הביטחוניים שהתרחשו באזור הדרום (ושגבו את חייהם של 4 אזרחים ישראלים) יכלו לעצור לחלוטין את תנועת התיירים.

לדבריו, "בחודש מאי וכמוהן גם בחודש נובמבר אנחנו רגילים לתפוסות גבוהות. המבצע בעזה האט את הביקוש, ואילולא האירוויזיון הוא היה מוחק לחלוטין את חודש מאי ממפת התיירות. ענף המלונאות רגיש לכל אירוע ביטחוני, שמיד משפיע".

ועדיין המספרים נמוכים יותר ממה שציפו. 

"נכון. להציב אניות שיתגברו את מספר החדרים לתיירים היה רעיון מוגזם, אבל עדיין זה חודש נהדר, וכיף לארח את תיירי האירוויזיון. לקראת מצעד הגאווה (שיתקיים ב-14 ביוני) אנחנו כבר מרגישים גל יותר חזק מזה של האירוויזיון".