"אני לא מופתעת. לפני כמה חודשים ציפור קטנה לחשה לי שיש חשוד. המשפחה ידעה שמשהו קורה"

את הדברים אמרה אלמנתו של עמוס ברנס ז"ל, שהורשע בשנת 1976 ברצח החיילת רחל הלר • ברנס זוכה 26 שנים אחרי הרשעתו, לאחר מאבק ארוך, ונפטר בשנת 2011

עמוס ברנס \ צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
עמוס ברנס \ צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

"בכנות רבה, אני לא כל-כך הייתי מופתעת, כי כבר לפני כמה חודשים היה משהו באוויר, וציפור קטנה לחשה לי שיש חשוד. ידענו שהולך להיות פיצוץ, לא ידענו את הרגע ולא ידענו את העיתוי".

את הדברים הללו אמרה שהרין ברנס, אלמנתו של עמוס ברנס ז"ל, בתוכנית של עיתונאית "גלובס" ליאת רון, "לא דופקת חשבון", המשודרת ברדיו צפון 104.5. זאת, על רקע הפרסום אתמול (ב') כי תושב כפר ראמה בן כ-70 הגיע לתחנת המשטרה בכרמיאל וטען כי הוא זה אשר רצח בשנת 1974 את החיילת רחל הלר ז"ל. עמוס ברנס הורשע בשנת 1976 ברציחתה. במקביל התוודה הגבר כי ביצע רצח נוסף של גבר מהכפר, שעד היום חשבו כי שם קץ לחייו.

הפרסום על אודות וידויו של תושב ראמה הוא חלק נוסף בפרשה האומללה הזו, שבה הופלל ברנס ברצח הלר, למרות שטען כי ההודאות הוצאו ממנו באלימות, באיומים ותוך מניעת שינה. ברנס ריצה 8 שנות מאסר, ניהל מאבק ארוך-שנים להוכחת חפותו וזוכה כעבור 26 שנים, ברוב דעות, על-ידי בית המשפט המחוזי בנצרת, לאחר שהתביעה חזרה בה מהרצון לנהל נגדו משפט חוזר.

בשנת 2010 חויבה המדינה לפצות את ברנס ב-5 מיליון שקל, בין היתר בגין שלילת חירותו. שנה לאחר מכן נפטר ברנס, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.