מריל לינץ': השקעה במניות בעלות דירוג גבוה במדד השקעות חברתיות הניב תשואת יתר

לפי מחקר של מריל לינץ', השקעה במניות בעלות דירוג ESG גבוה בין השנים 2005-2017 הניבה תשואת יתר שנתית של 3% לעומת השקעה במדד הבנצ'מרק (S&P 500) • "אנו רואים תהליך מהיר של התמסדות המונח ESG בשוק ההשקעות העולמי", אמר חיים ישראל

חיים ישראל, מריל לינץ' / צילום: בנק אוף אמריקה
חיים ישראל, מריל לינץ' / צילום: בנק אוף אמריקה

השקעה במניות בעלות דירוג ESG גבוה בין השנים 2005 עד 2017 הניבה תשואת יתר שנתית של 3% לעומת השקעה במדד הבנצ'מרק (S&P 500) - כך עולה ממחקר שערך בנק מריל לינץ’ האמריקאי. ESG (סביבה, חברה, ממשל) הפך בשנים האחרונות למושג מפתח בשוקי ההון המערביים (אך לא בישראל ובאזורים אחרים) ולמרבית החברות הציבוריות הנסחרות בבורסות המרכזיות בעולם יש היום ניקוד ESG. חברות מסקטורים כמו נפט וגז, שזוכות לציון ESG נמוך בגלל השפעתן המזיקה על הסביבה, סובלות מקשיים הולכים וגוברים לגייס משקיעים.

אחד ההסברים לתשואת היתר הוא שחברות בעלות דירוג ESG גבוה נהנות משביעות רצון גבוהה של העובדים, מה שמפחית את היקף סכסוכי העבודה, את מספר ימי המחלה וביטויים נוספים של שביעות רצון נמוכה של עובדים, שגורמים לחברה נזקים כלכליים משמעותיים. הסבר אפשרי נוסף הוא ההייפ סביב חברות ה-ESG והדרישה הגוברת מצד משקיעים להתנות את השקעתם בכך שלחברה יהיה ניקוד ESG גבוה. היקף ההשקעות העוקבות אחר חברות בעלות ציון ESG גבוה מוערך בכ-20 טריליון דולר. 87% מהמשקיעים בני דור ה-Y ו65% מהמשקיעים בני דור ה-X ציינו כי מדובר ברכיב חשוב בהחלטת ההשקעה שלהם. המחקר של מריל לינץ’ הגיע למסקנה כי משקיעי דיבידנד שיכניסו שיקולי ESG לבחירת התיק יגדלו את התשואה על התיק ב-200 נקודות בסיס ויקטינו משמעותית את הסיכון שהחברה שבה השקיעו תפשוט את הרגל.

"אנחנו רואים תהליך מהיר של התמסדות המונח ESG בשוק ההשקעות העולמי", אמר ל"גלובס" חיים ישראל, אסטרטג גלובלי בכיר וראש תחום מגמות על בהשקעות (Thematic Investing) במריל לינץ'. "ה-ESG הולך מקבע את מעמדו בקרב רגולטורים, מדדים ויועצי השקעה".