גדעון סער: חוק החסינות יפגע בליכוד ולא יועיל לנתניהו

"מישהו נתן לרה"מ עצה לא טובה", כך אמר סער לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית של חדשות 12 • ואם יוגש כתב אישום? סער: "הציבור, שידע ערב הבחירות את החשדות נגד נתניהו, הצביע ביודעו את הדברים האלה, ולכן אני חושב שאין שום דבר שמפריע לרה"מ להמשיך בתפקידו"

גדעון סער / צילום: שלומי יוסף
גדעון סער / צילום: שלומי יוסף

חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד התבטא נגד כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשותפות הקואליציוניות לחוקק את חוק החסינות שאמור לדחות את הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה. בראיון לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית של חברת החדשות בקשת 12, אמר הערב (ה') סער: "תיקון חוק החסינות - מקסימום נזק ומינימום תועלת. חקיקה פרסונלית פוגעת באמון הציבור. לו אמרנו שנעשה זאת, לא היינו מקבלים אותו אמון. החוק הזה יפגע בנתניהו".

עוד אמר סער כי "מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה. זה יפגע בליכוד ולא יועיל לנתניהו. אני לא היחיד שמוטרד מזה בסיעה". סער מתכוון לעוד שלושה חבר כנסת לפחות שהביעו בשיחות פנימיות התנגדות לחקירת חוק החסינות.

גורם בליכוד המקורב לראש הממשלה אמר הערב בתגובה לראיון כי "לא לחינם תקשורת השמאל לא מפסיקה לחבק את גדעון סער, משום שהוא לא מחמיץ אף הזדמנות לחתור תחת נתניהו ולנסות להפיל אותו".

סער, נזכיר, מתח ביקורת על נתניהו בשל תנאי הפסקת האש עם חמאס בתום ירי הרקטות שגרם למותם של ארבעה אזרחים ישראלים. גם במפלגת כולנו של משה כחלון יש התנגדות לחוק, ואם סער וחבריו יצביעו נגד, סיכויי השינוי בחוק החסינות לעבור הם קטנים.

תגובות במערכת הפוליטית: ביקורת מבית, ותמיכה מהאופוזיציה

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד צייץ הערב: "גדעון סער, תתבייש לך". 

ח"כ עפר שלח מרשימת "כחול לבן" צייץ הערב בעמוד הטוויטר שלו: "גדעון סער הוא הסדק הראשון בחומה. האנשים הישרים בליכוד ובקואליציה לא יוכלו לסבול את הכיוון שביבי הולך בו. ‬‫לא נניח להם, עד שיעשו מה שצריך‬". 

חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד, הנחשבת למקורבת לסער, צייצה הערב: "בשעות האחרונות יש מי שמנסה לסכסך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין גדעון סער וליצור קרע פיקטיבי בתוך הליכוד. כל זאת מכיוון שח"כ סער התראיין והביע את דעתו בחדשות 12. הניסיונות הכי מביכים מגיעים מכיוון אנשי כחול לבן, שהוציאו הודעות עוד לפני שהמיקרופון של סער התקרר. אני מבינה שאתם רגילים למפלגה שבה אדם אחד מסדר את חברי הכנסת כמו רשימת מכולת, אבל מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, בה מותר לכל אחד להביע את דעתו ללא חשש".

"אני חלק מהליכוד, לא חלק מהאופוזיציה שהלכה והפגינה נגד ראש ממשלה"

מרציאנו שאלה את סער כיצד יצביע, אם העניין יעמוד להצבעה בממשלה. "אנחנו לא עומדים בפני הצבעה(...), כאשר תעמוד הצבעה, אני אעמוד בפני החלטה", ענה סער. "יש מצב שמתקיים דיון ציבורי. אני חלק מהליכוד, לא חלק מהאופוזיציה שהלכה והפגינה נגד ראש ממשלה והפעילה לחץ על היועמ"ש, דבר חסר תקדים בדמוקרטיה הישראלית".

"הציבור שידע ערב הבחירות את החשדות הצביע, רה"מ יכול להמשיך בתפקידו"

"אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בסופו של דבר, אתה חושב שהוא צריך להמשיך ולכהן?", הקשתה מרציאנו על סער. 

"אין בכלל שאלה", השיב סער. "החוק קובע בפירוש שהוא יכול, הציבור, שידע ערב הבחירות את החשדות, הצביע ביודעו את הדברים האלה, ולכן אני חושב שאין שום דבר שמפריע לראש הממשלה להמשיך בתפקידו. החוק קובע בדיוק מה צריך להיות בסיטואציה כזו, ואני חושב שיש משקל רב לבחירה הדמוקרטית דווקא בסיטואציה כזאת".