לאחר שהנפיק בבורסות של ציריך ואוסטרליה: יעקב גבע לוקח את ג'י מדיקל לגיוס הון בניו יורק

ג'י מדיקל מציעה פתרונות ניטור רפואיים, בהם מכשיר אבחון ללב המתחבר לסמארטפון, והיא נסחרת באוסטרליה לפי שווי של כ-200 מיליון שקל • בעבר הנפיק גבע את חברת קארד גארד שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב

יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי
יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי

האם אנחנו לקראת גל הנפקות של חברות ישראליות בוול סטריט? לאחר הנפקת חברת הסייבר תופין בחודש שעבר, שתי חברות ישראליות הגישו בסוף השבוע תשקיפים לקראת הנפקה בארה"ב. מדובר בחברת G Medical העוסקת בתחום האבחון הרפואי, שהגישה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק, ובחברת Fiverr שפיתחה זירת מסחר מקוונת לפרילנסרים, שמכוונת לבורסת ניו יורק.

ג'י מדיקל היא כבר חברה ציבורית אשר נסחרת בבורסה האוסטרלית מאז מאי 2017, וכן מעבר לדלפק (OTC) בארה"ב, וכעת היא משתדרגת לנאסד"ק. שווי השוק הנוכחי של החברה באוסטרליה הוא 84 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-205 מיליון שקל. בסוף השנה שעברה, לאחר שהמניה כמעט הכפילה את עצמה מההנפקה, הודיעה ג'י מדיקל שהתקשרה בהסכם עם חתמים מניו יורק שיסייעו לה בתהליך הרישום למסחר בנאסד"ק. מאז, המניה נחלשה וכיום היא נסחרת במחיר דומה למחיר ההנפקה הראשונית שלה באוסטרליה (הגם ששווי החברה גבוה יותר בעקבות גיוסי הון שביצעה).

ג'י מדיקל מציעה פתרונות ניטור רפואיים, ויש לה שני מוצרים שפיתחה: הראשון הוא מכשיר אבחון ללב המתחבר לסמארטפון, והשני הוא מדבקה לצורך ניטור חולים במיטת בית החולים וכשהחולה מסתובב ברחבי בית החולים. נשיא ומנכ"ל החברה מאז שנוסדה ב-2014 הוא ד"ר יעקב גבע, שבעבר ייסד וניהל את חברת קארד גארד (LifeWatch), שהונפקה בבורסה של ציריך.

בשנת 2015 מכר גבע את חלקו ב-LifeWatch, שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב ואנשים הסובלים מבעיות שינה, תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, לאחר מאבק שליטה שלווה בהדחתו מניהול החברה שהקים. גבע הוא בעל השליטה בג'י מדיקל ומחזיק ב-55.7% ממניות החברה, בשווי נוכחי של כ-114 מיליון שקל.

מניית ג'י מדיקל
 מניית ג'י מדיקל

צמחה בהכנסות וצמצמה ההפסד

בנאסד"ק מתכננת ג'י מדיקל להנפיק ADS (איגרות מעקב אחר מניה הנסחרת בבורסה זרה, במקרה זה אוסטרליה), והחתם שמלווה אותה בהנפקה הוא H.C. Wainwright, שיקבל גם אופציה לרכישת איגרות נוספות. בשלב זה לא דווח מהו הסכום שהחברה מבקשת לגייס בהנפקה, אך היא מציינת שהתמורה תשמש אותה להגדלת צוותי המכירות והשיווק, להמשך פיתוח מוצרי הדור הבא שלה - כולל מימון ניסויים קליניים ומימון ההליך הרגולטורי לקבלת אישורי שיווק, וכן לשימושי הון חוזר ולצרכים כלליים, שעשויים לכלול גם רכישות בעתיד.

בראיון ל"גלובס" לפני מספר שבועות, אמר גבע כי החברה נרשמה למסחר באוסטרליה בזכות קשרים בשוק זה, ובשל פתיחות הבורסה לחב רות מסוג זה, "אבל היה לנו ברור שכאשר החברה תהיה מספיק בוגרת, נרשום אותה בנאסד"ק - שהיא השוק הנכון שלה, משום שהשוק האמריקאי מהווה את רוב ההכנסות היום ובעתיד הנראה לעין, וגם חברות ההשוואה נסחרות שם".

לפני מספר חודשים הודיעה ג'י מדיקל, המאוגדת באיי קיימן, שבכוונתה להנפיק את החברה הבת הסינית שלה, Guangzhou Innovative Medical Science and Technology, בבורסה של הונג קונג. ג'י מדיקל ציינה אז ששווי החברה המונפקת יגיע לכ-1.5 מיליארד דולר הונג קונגי, וכי היא עצמה תחזיק לאחר ההנפקה 50% ממניות החברה הבת, לעומת 70% לפני ההנפקה.

המשמעות הייתה שלפי השווי המבוקש לחברה הבת, שווי ההחזקה של ג'י מדיקל בחברה הסינית היה גבוה יותר משווי ג'י מדיקל כולה. בתשקיף שהוגש בארה"ב נכתב כי התכנון הוא להנפיק את החברה הבת בהונג קונג במהלך הרבעון השלישי השנה, והיא חוזרת בתשקיף על כך שתחזיק לפחות 50% מהחברה וששוויה יעמוד על לפחות 1.5 מיליארד דולר הונג קונגי (ששווה כיום לכ-260 מיליון דולר אוסטרלי וכ-190 מיליון דולר אמריקאי).

בסוף 2018 היו לג'י מדיקל בקופה כ-2.6 מיליון דולר, ויש לה הסכמים שקשורים להלוואות שקיבלה מבנק מזרחי טפחות ומגבע. החברה סיימה את השנה עם הכנסות של 3.1 מיליון דולר, כאשר כמעט כולן ממכירת מוצרים וחלק קטן מהן משירותים שהחברה מספקת. מדובר על צמיחה משמעותית לעומת 2017, שבה ההכנסות היו 109 אלף דולר בלבד. ההפסד הנקי ב-2018 הסתכם ב-17 מיליון דולר, צמצום ההפסד לעומת 27.2 מיליון דולר ב-2017.