שריל סנדברג: "פירוק פייסבוק לא יפתור את הבעיות. צריך רגולציה"

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ומספר שתיים בחברה הביעה התנגדות לרעיון הפירוק של הרשת החברתית, על רקע קריאות לפירוקה שהשמיעו מספר מועמדים דמוקרטיים לנשיאות ארה"ב

שריל סנדברג / צילום: רויטרס
שריל סנדברג / צילום: רויטרס

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ומספר שתיים בחברה, הביעה התנגדות לרעיון הפירוק של פייסבוק, אך עודדה הטלת רגולציה על החברה, בראיון ל-"CNBC" במהלך סוף השבוע. לאחרונה מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וסגן נשיא פייסבוק ליחסים בינ"ל ניק קלג אמרו דברים דומים, על רקע קריאות הולכות וגוברות לפרק את החברה, שהשמיעו מספר מועמדים דמוקרטיים לנשיאות ארה"ב, בהם אליזבת וורן וברני סנדרס וגם אחד ממייסדי החברה, כריס יוז.

"אפשר לפרק אותנו, או חברות טכנולוגיה אחרות, אבל זה לא יפתור את הסוגיות מהן אנשים מודאגים, הדבר הנכון לעשות הוא לייצר את החוקים הנכונים עבור האינטרנט", אמרה סנדברג, וטענה כי כל חברות הטכנולוגיה מתמודדות עם הבעיות הבוערות של התעשייה, כמו אבטחת בחירות ופרטיות, ללא קשר לגודלן, ולכן יש צורך ברגולציה. סנדברג הוסיפה כי "בעוד שאנשים מודאגים מהגודל והעוצמה של חברות הטכנולוגיה, בארה"ב קיים גם חשש מהגודל והעוצמה של חברות סיניות ומההבנה שהחברות האלה לא יפורקו".

סנדברג אמרה גם כי "אנחנו יודעים שיש לנו אפשרות אמיתית להשתפר ולהרוויח מחדש את אמונם של אנשים" וטענה שלמרות שהמעבר המתוכנן של פייסבוק להתמקד באינטראקציות פרטיות, והשפעתו הצפויה על יכולתה לספק פרסום מותאם אישית, היא לא מצפה כי הדבר ישפיע לרעה על הכנסות החברה לטווח הארוך.

צוקרברג טען לאחרונה כי גודלה של פייסבוק מהווה יתרון עבור המשתמשים מאחר שהוא מאפשר לה להשקיע מיליארדי דולרים בשנה בבניית כלים מתקדמים שילחמו בהתערבות בבחירות, ועודד רגולציה כשאמר ש"אנו זקוקים לחוקים חדשים עבור האינטרנט שיגדירו את האחריות של חברות ואת אלה של ממשלות, אנחנו זקוקים לתהליך ציבורי".