דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

קסטרו בדרך לאמזון: צפויה להתחיל למכור את מוצריה באתר הישראלי החדש

נציגים של חברת האופנה הישראלית, שמתמודדת באחרונה עם אתגרים, נפגשו עם גורמים באמזון ישראל במטרה להרחיב את פעילות האונליין • בשנה האחרונה קבוצת קסטרו ביצעה מספר מהלכים, ובהם איחוד חנויות ושינוי העיצוב שלהן, על מנת להתמודד עם המשבר שפוקד את ענף האופנה

אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי
אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי

אמזון היא לא רק איום על ענקיות האופנה הישראליות אלא גם הזדמנות: חברת קסטרו מנהלת מגעים עם ענקית המסחר המקוון אמזון בנוגע להקמת פעילות בישראל - כך נודע ל"גלובס". נציגים של קמעונאית האופנה הציבורית, שהציגה בסיכום 2018 תוצאות שמבטאות את הקשיים והמורכבות שחווה ענף האופנה, נפגשו עם גורמים באמזון על-מנת לבחון פעילות מכירה מקומית באמצעות האתר שלה.

קסטרו מפעילה בעצמה בשנים האחרונות אתר מכירות מצליח במונחים מקומיים. גבי רוטר, מבעלי השליטה בחברה, הגדיר את היקפי המכירות של האתר ככזה שמניב הכנסות לקבוצה "כמו חנות מצליחה". ככל הידוע חברת האופנה בוחנת להרחיב את הזירות בהן היא פועלת ולהקים חנות מקוונת גם בזירת המסחר של אמזון בישראל.

בחודש האחרון החלה אמזון בהתנעת זירת מסחר מקומית, כשפנתה למוכרים ישראלים והזמינה אותם למכור באמצעות תוכנית מקומית שפונה לשוק הישראלי, ובין היתר נפגשה עם נציגים של קסטרו. קצב הפגישות שמבצעת ענקית המסחר המקוון עם גורמים מקומיים צפוי להתגבר בשבועות הקרובים, זאת לקראת השקה מתוכננת של אתר בעברית.

קונים הרבה יותר באונליין
 קונים הרבה יותר באונליין

כבר תקופה שבקסטרו מנסים להתמודד בדרכים יצירתיות עם המשבר בענף האופנה באמצעות מהלכים שונים, החל משינוי הנראות של החנויות ואיחודן לחנויות משולבות וגדולות יותר, לצד סגירת חנויות במיקומים מפסידים. כמו כן, בקבוצה גייסו סמנכ"ל דיגיטל חדש, אורי גורן, ומנהל פעילות אי-קומרס, ובימים אלה נמצאים במהלך גיוס של מי שינהל את פעילות האי-קומרס גם עבור מותג הטיפוח של הקבוצה, איב רושה.

גם בשנה הקודמת ביצעה קסטרו מהלכים שמטרתם להתמודד עם התחרות המקוונת: במחצית השנייה של 2018 רכשה קסטרו 80% ממניות רשת האופנה המקוונת לצעירות לאדילה, מתוך כוונה שזו תהווה עבורה מקפצה בזירת האונליין.

בקיץ הקרוב תציין קסטרו שנה למיזוג עם קבוצת האופנה הודיס, שעבורה השנה האחרונה הייתה שנת פעילות שלילית למדי. בדוחותיה השנתיים האחרונים הציגה הקבוצה ירידה של 7.7% במכירות בחנויות במגזר ההלבשה, כשבשורה התחתונה היא סיימה את 2018 שעברה עם הפסד של 59 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-48 מיליון שקל שהציגה בכל אחת מהשנתיים שקדמו לה (2016-2017).

אולם רכישת הודיס היא צעד ארוך-טווח שמאפשר לקסטרו להגדיל את השורה העליונה ולשפר את כוח המיקוח שלה מול הקניונים על-ידי פורטפוליו רחב יותר, לצד הכנסת מותגים חדשים דוגמת מותג האיפור קיקו מילאנו.

קבוצת האופנה קסטרו  נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 555 מיליון שקל, וזאת לעומת שווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל שהמשקיעים בבורסה המקומית מצמידים למתחרה הגדולה, קבוצת פוקס. למעשה, ראשי קבוצת קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר, מודעים לפער האמור וכבר זמן מה שהם מחפשים את הדרך לעבות ולהרחיב את הקבוצה שלהם, שהמניה שלה איבדה מתחילת השנה כ-10% מערכה. זה קורה בצל קושי עסקי יחסי שהקבוצה חווה בפעילות המרכזית שלה - מגזר ההלבשה ההולך ונשחק.

למעשה, פעילות הליבה ההיסטורית של הקבוצה מוצאת את עצמה נדרשת לתת מענה לשינוי בהרגלי הצריכה של הציבור בישראל ובפרט בתחום האופנה הנגזרים משינויים כפטור ממע"מ על קניון אונליין מחו"ל, כמו גם מהירידה במחירי הטיסות שהגדילו את היקפי הקניות שהישראלים מבצעים בחו"ל.

מקסטרו נמסר: "החברה אינה מתייחסת לתוכניותיה העתידיות". 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות