עכשיו זה רשמי: אמזון פותחת פעילות סחר מקומית בארץ; פנתה הלילה למוכרים ישראלים

במהלך הלילה קיבלו מספר ספקים ישראלים זימון בעברית ע"י אמזון להוסיף תוכניות שילוח ללקוחות ישראלים תחת השם "Local Delivery" • עם זאת, ככל הידוע עדיין לא מדובר בהקמת מרכז לוגיסטי בישראל • בעקבות ההודעה, מניות הקניונים נופלות בבורסה בת"א

חודשים ספורים לאחר שנראה היה כי אמזון מוותרת על פתיחת פעילות סחר מקומית בישראל, ל"גלובס" נודע כי ענקית המסחר המקוון האמריקאית פותחת פעילות ישראלית. במהלך הלילה האחרון קיבלו מספר לקוחות (ספקים) ישראלים זימון בעברית על-ידי אמזון להוסיף תוכניות שילוח ללקוחות ישראלים תחת השם "Local Delivery". אמזון דורשת כי המוכרים הישראלים יספקו את הסחורה תוך 5 ימי עסקים, והוסיפה את ישראל לרשימת היעדים האפשריים למשלוח על-ידי מוכרי אמזון. עם זאת, ככל הידוע עדיין לא מדובר בהקמת מרכז לוגיסטי בישראל. 

נציין כי בעקבות ההודעה, מניות הקניונים עזריאלי, מליסרון וביג נופלות בבורסה בתל-אביב. 

"מוכר יקר", פנתה אמזון בעברית למוכרים הישראלים, והזמינה אותם להיות "חלק מקבוצת מוכרים נבחרת" ולהשתתף בתוכנית "Local Delivery" בישראל. אמזון מפרטת כי תוכנית "Local Delivery" מאפשרת למוכר להשתמש בחשבון שלו ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלו בישראל דרך Fulfillment by Merchant. 

אמזון בפנייה למוכרים ישראלים \ צילום מסך
 אמזון בפנייה למוכרים ישראלים \ צילום מסך

אמזון קוראת למוכרים הישראלים "להירשם עכשיו" כדי "לפנות ללקוחות בישראל ולהרחיב את העסקים שלך". היא מציינת כי ההצעה תאפשר למוכרים שישתתפו בתוכנית להיות בין הראשונים שיספקו "חוויית משלוח משופרת ללקוחות מקומיים", להציע מבחר מקומי כולל מוצרים ייחודיים הרלוונטיים ללקוחות המקומיים, לשפר את הסיכוי של המוכרים לזכות ב"תיבת קנייה" (Buy Box) עבור הזמנות הנשלחות לישראל, וכמו כן "לשפר את יכולת הגילוי של המוצרים שלך בפני לקוחות מקומיים".

אמזון מציינת כי לקוחות מחוץ לארה"ב יוכלו לרכוש את המוצרים של המוכרים הישראלים המופיעים ב-Amazon.com, שכעת מאפשר משלוח למדינה שלהם. לפי שעה, תוכנית "Local Delivery" אינה כוללת עמלות נוספות למוכר.

אמזון מגלה כי אם למוכרים שייקחו חלק בתוכנית כבר קיים מלאי בישראל, המוצרים שלהם יהיו זמינים באופן מיידי למכירה ללקוחות מקומיים לאחר ההרשמה.

לדברי ניר זיגדון, מייסד ומנכ"ל eCommunity, בעלות תו ספק מורשה מאמזון, "אמזון תמיד מתחילים במשלוחים על-ידי המוכר בשלב הראשון של הפעילות. ראינו את זה קורה באוסטרליה, הודו ועכשיו באמזון טורקיה. בהמשך ולפי התוכנית אמזון פותחים מחסנים לוגיסטיים ומאפשרים בעצם את מנויי ה-PRIME".

"כמו כן, זו ידיעה מרעישה, אמזון שמה צעדיה לישראל בצעדי ענק בבטחה ובשקט ומתעניינת בשוק הישראלי. המהלך של אמזון יכול לאפשר לאלפי מותגים שמוכרים כיום רק בחו"ל, להתחיל פעילות בישראל על-ידי מיקום הסחורה שלהם במחסנים ייעודים לכך שכבר קיימים בישראל (עדיין לא מדובר במחסני אמזון אלא במחסנים שהוקמו בשנה האחרונה כחלק מהיערכות השוק לכניסת אמזון לישראל). כמו כן, המהלך מאפשר ליצרן מקומי ומותג מקומי להציע את מוצריו גם בתוך אמזון (ארה"ב בשלב זה, עדיין אין אמזון בעברית), אבל לספק תמחור וחוויית רכישה נכונה יותר לצרכן הישראלי שרוכש באמזון".

המוכר עדיין יצטרך להציע אפשרות משלוח גם לחו"ל, אבל זהו פתרון לשחקנים ישראלים שרוצים למכור לישראל או בעיקר לישראלים על-ידי מספר פעולות פשוטות שהם יכולים לנקוט.