ברגע האחרון: נתניהו הסיר את מועמדותה של רוזנבוים למבקרת המדינה

במקום עו"ד מיכל רוזנבוים, מועמדת הנתמכת ע"י יהדות התורה וש"ס, הודיע דובר הליכוד כי "סוכם ע"י כל מפלגות הקואליציה כי מועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה הוא רו"ח מתניהו אנגלמן, מנכ"ל מל"ג ות"ת ולשעבר מנכ"ל הטכניון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

פחות משעה לפני סוף היום (ב') והשעה היעודה להודעה על מינוי מבקר המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מתחרט על הודעת המינוי ששלח מוקדם יותר היום לכלי התקשורת.

במקום עו"ד מיכל רוזנבוים, מועמדת הנתמכת על-ידי יהדות התורה וש"ס, הודיע דובר הליכוד כי "סוכם על-ידי כל מפלגות הקואליציה כי מועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה הוא רו"ח מתניהו אנגלמן, מנכ"ל מל"ג ות"ת ולשעבר מנכ"ל הטכניון". 

מתניה אנגלמן / צילום: דוברות הטכניון
 מתניה אנגלמן / צילום: דוברות הטכניון

דחיית ההחלטה לדקות האחרונות אינה חדשה עבור נתניהו, אולם אם לא יזדרז להכין את אישור 10 חברי הכנסת וחתימת המועמד, הוא יפספס את המועד להגשת השמות לבחירה.

בסיעת כחול לבן הודיעו היום על הצבת האלוף במיל' גיורא רום כמועמד שלהם לתפקיד מבקר המדינה. משיחות עם חברי כנסת בכירים במפלגה עולה כי כחול לבן פנתה למועמדים רלוונטיים רבים וקיבלה הרבה מאוד תשובות שליליות. רבים מהמועמדים הבינו - כך ציין אחד מחברי הכנסת באוזני "גלובס" - שהם עלולים להפוך למושא למתקפות אינסופיות מצד הליכוד, והעדיפו שלא לקחת תפקיד בכיר שכזה בעת הזו.