מנכ"ל טרה טל רבן עוזב; יהודה פורטה יחליפו

רבן - שיוחלף ע"י יהודה פורטה, מנכ"ל יצרנית האריזות אמרז ובעבר מנכ"ל נביעות - יועבר לתפקיד אחר בקבוצה, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות

טל רבן / צילום: אביב חופי
טל רבן / צילום: אביב חופי

אחרי שלוש וחצי שנים: טל רבן, מנכ"ל מחלבת טרה שבבעלות החברה המרכזית, יסיים את תפקידו בניהול המחלבה. רבן יוחלף על-ידי יהודה פורטה, מנכ"ל יצרנית האריזות אמרז ובעבר מנכ"ל נביעות, מותג נוסף של הקבוצה. רבן, שבתפקידו הקודם היה בקוקה-קולה ישראל, צפוי להיות מועבר לתפקיד אחר בקבוצה, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות.

בשנתיים האחרונות טרה סובלת מאתגרים קשים ומשחיקה מתמשכת בפעילות, שהתגברה ביתר שאת בחודשים האחרונים ובאה לידי ביטוי בירידה במכירות לשוק הקמעונאי ובנתחי השוק. כמו כן, בדומה למחלבת תנובה, היא נדרשה להתמודד עם סירובו של שר האוצר משה כחלון לממש את המלצת ועדת המחירים ולייקר את מוצרי החלב המפוקחים, שמהווים חלק מהותי מתמהיל המכירות שלה. על הרקע זה עתרה טרה לפני שנה לבג"ץ בעתירה שמטרתה להביא לייקור מוצרי החלב המפוקחים בכפוף להתייקרות החלב הגולמי.

טרה של החברה המרכזית, המחלבה השלישית בגודלה בישראל, סיימה את 2018 עם צמיחה במכירות של כ-1% שהסתכמו בכ-990 מיליון שקל. עם זאת, היא רשמה ירידה כמותית במכירות של קצת יותר מחצי אחוז. מגמת הירידה נמשכה גם בחודשים הראשונים של 2019 במגוון קטגוריות בהן פועלת החברה. 

טל רבן, מנכ"ל טרה, מסר היום בהודעה לתקשורת: "מחלבת טרה חרטה על דגלה להציע לצרכן מגוון מוצרים בריאים ללא חומרים משמרים. אסטרטגיה זו ליוותה אותנו בטיפול בשלושת הנכסים החשובים של המחלבה, הכוללים את מותגי טרה, מולר ומשק צוריאל. אני חש סיפוק גדול גדול מהעשייה של המחלבה, שתמשיך להיות גורם דומיננטי בשוק החלב, ונכון לאתגרים הבאים עבורי".

נשיא החברה המרכזית, יורם שגיא, מסר: "לטל רבן תרומה משמעותית לקידומה של טרה והפיכתה לחברה חדשנית ופורצת דרך בקטגוריות רבות, כולל בפעילות ייעודית מול הקהל החרדי והקהל הערבי, וזאת בתקופה של חוסר ודאות רגולטורית, בדגש על הנעשה בשוק המוצרים המפוקחים".

עוד הוסיף שגיא כי "מנכ"ל טרה הנכנס, יהודה פורטה, ימשיך בהובלת המחלבה ליעדים הבאים שלה, תוך ביסוסה כמעניקת ערך מוסף לצרכן בייצור מותגים ללא חומרים משמרים. אני מאחל לטל וליהודה הצלחה גדולה באתגרים החדשים".