ועדת האיתור למנכ"ל בנק הפועלים נותנת שבועיים להגשת מועמדות לתפקיד

בד-בבד הודיע הבנק כי ועדת האיתור "עשויה לפנות ביוזמתה למועמדים פוטנציאליים נוספים" • ככל הידוע, יש שני מועמדים פנימיים מרכזיים: רונן שטיין, ראש חטיבת הקמעונאות, וארז יוסף, ה-COO של הבנק

בנק הפועלים / צילום: דוברות בנק הפועלים
בנק הפועלים / צילום: דוברות בנק הפועלים

המירוץ לתפקיד המנכ"ל הבא של בנק הפועלים, במקומו של אריק פינטו שהודיע כי יפרוש בסוף השנה, קרב לרגע השיא, בצל מה שמוגדר בשוק הבנקאות כקרב החונטות בבנק הפועלים . היום (ג') פרסמה ועדת האיתור לתפקיד קריאה למועמדים שמעוניינים בתפקיד, תוך שהיא קוצבת להם שבועיים עד ל-4 ביוני. בד-בבד הודיע הבנק כי ועדת האיתור "עשויה לפנות ביוזמתה למועמדים פוטנציאליים נוספים".

על פי הערכות בשוק, אפשר שההליך שהוועדה מוציאה עתה לדרך יאפשר לה להכריע על זהות המנכ"ל הבא כבר בתחילת יולי. אם וככל שזה יקרה והבחירה של הוועדה תהיה במועמד פנימי, הרי שיהיה מדובר בתקופת חפיפה ארוכה במיוחד. ועדת האיתור הוקמה בתחילת החודש, וחברים בה יו"ר הבנק עודד ערן והדירקטורים דליה לב ויעקב פאר.

מגבלת שכר הבכירים תקשה?

לאור ההליכים האחרונים לבחירה במנכ"לים של גופי פיננסים מובילים אחרים, הגם שבעלי דומיננטיות פחותה מזו של בנק הפועלים, אפשר שגם בבנק הפועלים ייתקלו בקושי מסוים באיתור מועמדים כתוצאה ממגבלת שכר הבכירים בסקטור הפיננסים. ללא קשר, הליך בחירת המנכ"ל החדש של הבנק הוא הראשון שנעשה בפועלים כבנק ללא גרעין שליטה.

כך או כך, ככל הידוע יש שני מועמדים פנימיים מרכזיים: רונן שטיין, ראש חטיבת הקמעונאות, שנחשב כמי שמזוהה עם המנכ"ל הקודם של הבנק ציון קינן; וארז יוסף, ה-COO של הבנק ושנחשב למקורב למנכ"ל הנוכחי פינטו. לצידם יש עוד מועמדים פנימיים וחיצוניים. בהקשר זה נזכר בין היתר שמה של לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט כיום ובעבר בכירה בבנק הפועלים, ושל גולן שרמן וידין ענתבי שמכהנים בתפקידים בכירים בבנק.

באמצע אפריל הפתיע פינטו כשהודיע על התפטרותו, לאחר פחות מ-3 שנים בלבד בתפקיד ולמרות מעמדו האיתן בבנק, תוך שהודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו עד סוף השנה הנוכחית.