ישראל ביתנו: יש התקדמות במו"מ הקואליציוני עם הליכוד

בישראל ביתנו סירבו לפרט איזה התקדמות חלה בנושא תיפקוד שר הביטחון והגעה להכרעה אל מול החמאס • עוד היום נפגש בכנסת השר יריב לוין עם נציגי ש"ס ויהדות התורה, השר לשעבר אריאל אטיאס וח"כ אורי מקלב

השר לוין במו"מ הקואליציוני / צילום: הליכוד
השר לוין במו"מ הקואליציוני / צילום: הליכוד

גורמים בישראל ביתנו אומרים היום (ד') כי חלה התקדמות במו"מ הקואליציוני בינם לבין הליכוד בנוגע לארבעה מתוך חמישה מן הסעיפים שהציב ראש המפלגה אביגדור ליברמן לפני כמה שבועות. באשר לחוק הגיוס אין התקדמות כלשהי. ארבע הנקודות האחרות היו דרישתו של ליברמן בנוגע להגעה להכרעה בעזה (ולא רק הסדרה), פתרון נושא בדיקות ה-DNA לעולים (מאבק של ישראל ביתנו אל מול ש"ס ומשרד הפנים), פנסיות לכל הגימלאים וראשות ועדת הפנים.

במפלגה סירבו לפרט איזה התקדמות חלה בנושא תיפקוד שר הביטחון והגעה להכרעה אל מול החמאס. יצוין שאתמול התפרסם על הגעה להסכמות מול החמאס לתקופה של חצי שנה, ליברמן לא התבטא בעניין.

בישראל ביתנו הסכימו לדרישות הליכוד להרחיב את מספר השרים ולתמוך במועמד שלהם למבקר כמחווה של רצון טוב בשביל התקדמות השיחות.

ליברמן הגיב היום ליאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "ידידי ‎יאיר, כשאזדקק לעצתך אפנה אליך בטלפון באופן אישי ולא בטוויטר. גם בנושא הפנסיות כדאי שכבר תלמד שלא מדובר על פנסיות לעולים, אלא על הכנסת מינימום בסך 3710 ש"ח לכל אזרח ישראלי שהגיע לגמלאות. ואני מדגיש במיוחד בשבילך: לכל אזרחי ישראל- לעולים וותיקים, לדתיים ולחילונים".

דבריו של ליברמן הגיעו בתגובה לציוץ של יאיר לפיד לפני שעה קלה, בו כתב לפיד לליברמן: "אתה נפגש היום עם נתניהו. תגיד לו שיש לך את כל האצבעות שאתה צריך מהאופזיציה כדי להעביר את הפנסיות לעולים. אל תוותר לו". הדיון בחשבונות הטוויטר בין לפיד לליברמן, בנושא הפנסיות התפתח עוד מעבר לכך. לפיד פנה פעם נוספת לליברמן והציע לו להעביר את נושא הפנסיות לכלל הציבור (ולא רק לעולים) באמצעות תמיכה מן האופוזיציה: "איווט, עוד יותר טוב. יש לך אפשרות להעביר לכל פנסיונר 3710 שקל, אין לנו בעיה להעביר את זה יחד. אני לא מציע לך עצות, אלא אצבעות בכנסת למאבק הכי צודק בעולם. לך תגיד לביבי - או שתתן לי את זה, או שאני מעביר לך את זה על הראש עם האופוזיציה".

עוד היום נפגש בכנסת השר יריב לוין עם נציגי ש"ס ויהדות התורה, השר לשעבר אריאל אטיאס וח"כ אורי מקלב.

נושא הפגישה, שנערכה בלשכתו של לוין בכנסת ולא בחדר המו"מ של הליכוד, היתה דיון בנושאי דת ומדינה. הפגישה היתה סגורה לכלי התקשורת.

באשר למו"מ בין הליכוד לבין איחוד מפלגות הימין, הפגישה האחרונה בין הצדדים היתה ביום רביעי שעבר ומאז לא חלה התקדמות.