מחפשים להתארח במלון לפי שעות? האתר Hotels By Day מגיע לישראל

האתר שהושק בארה"ב לפני 4 שנים מציע קונספט של הזמנת חדרי מלון לפי שעות ובאמצע היום • השכרת החדרים מיועדת בין היתר לאנשי עסקים או לנוסעים שזקוקים ליתרונות של חדר מלון לכמה שעות באמצע היום - למשל נוסעים שמתבקשים לעשות צ'ק אאוט עד השעה 11:00 והטיסה שלהם היא רק בערב • טווח המחירים נע בין 200 ל-700 שקל (לפי טווח שעות)

האתר Hotels By Day מגיע לישראל. האתר שהושק בארה"ב לפני 4 שנים מציע קונספט של הזמנת חדרי מלון לפי שעות ובאמצע היום. האסוציאציה הראשונה שעולה היא להשכרת חדרים כמפלט רומנטי או מיני אבל הפתרון הזה מיועד גם לאנשי עסקים או לנוסעים שזקוקים ליתרונות של חדר מלון לכמה שעות באמצע היום - למשל נוסעים שמתבקשים לעשות צ'ק אאוט עד השעה 11:00 והטיסה שלהם היא רק בערב, או למי שזקוק לחדר בית מלון להתכונן ולהתרענן לפני פגישה - מבלי ללון את הלילה.

מי שייסד את האתר הוא יאניס מואטי, ששימש בעבר כסוכן נסיעות ולאחר מכן כסיטונאי תיירות. שם הוא נתקל בביקוש מצד לקוחותיו למקום להתרענן אחרי טיסה ארוכה בכדי להתכונן לפגישה. "המלונות לא היו מאורגנים לכך. גם מלונות ששלחנו אליהם הרבה לקוחות ללילה הקשו עלינו במציאת חדר לכמה שעות במהלך היום. הבנתי שיש באג בתכנית המובנית של רוב בתי המלון - צ'ק אין עושים בשעה 15:00 וצ'ק אאוט לרוב ב-11:00 - לא נשמע לי הגיוני שאירוח במלון לא מתאים את עצמו לאורחים באופן שבו הם מתנהלים.

יאניס מואטי / צילום: credits
 יאניס מואטי / צילום: credits

"ב-2014 עזבתי את מקום העבודה והשקתי את האתר בניו יורק עם 10 מלונות. היום, האתר מונה 800 בתי מלון (רשתות גדולות ומלונות עצמאיים) בעיקר בצפון אמריקה וגם מחוצה לה בלונדון, צרפת, איטליה, ברזיל וכעת גם 20 מלונות בישראל בירושלים, תל אביב, טבריה, ים המלח, הרצליה חיפה ואפילו גדרה. טווח המחירים נע בין 200 ל-700 שקל (לפי טווח שעות).

ישראל הוא שוק מאוד קטן, למה להיכנס אליו?

"צריך להכיר את השוק בישראל ולהבין את היתרון שלו. יש לנו מתחרים בעולם עם אתרים דומים אבל אף אחד מהם פתח את השוק בישראל. הסיבה העיקרית היא הסימביוזה גם בעולמות התיירות בין ארה"ב וישראל - וכבר בהזמנות הראשונות שבוצעו בעיקר על ידי תיירים אמריקאים הבנו שצדקנו.

"זה פורמט של כלכלה על פי דרישה - Demand Economy On- לפיה הפלטפורמה הדיגיטלית ממלאה את הביקוש דרך גישה מידית למוצרים ולשירותים".

מואטי מספר ש-25% מההזמנות נעשות שעות ספורות לפי המועד כשברוב המקרים הפורמט הוא לחבילה של שעות, מ-10:00 עד 16:00. "רוב אנשי העסקים עושים צ'ק אאוט ב-8:00 בבוקר והחדר שעומד ריק במלון יכול להכניס עוד כסף. כשעוזבים בשעה 16:00 אפשר להכין את החדר לאורחים שמגיעים בערב. "חדר שעומד ריק הוא נקודת תורפה. גם אם המלון הוא בתפוסה של 100% לפני כנס נניח, 20% יעזבו ב-8:00 בבוקר להתחיל את יום העבודה. 30% מהאורחים לא יגיעו לפני 18:00 - זה חלון הזדמנות שהמלון יכול להרוויח ממנו". המודל העסקי של האתר מושתת על עמלות שהמלונות משלמים לפי הזמנה.

נתון אחר שעלה מעשרות אלפי ההזמנות שבוצעו באתר (לפי השוק בארה"ב) הוא ש-25% מהמזמינים מתגוררים במרחק של 15 ק"מ מהמלון - כשהוא ממוקם במרכז של עיר גדולה.

זה חשוד.

"ברור לי שיש חדרים שנקבעים לצרכים רומנטיים, אבל לא רק. יש לא מעט אנשי עסקים שגרים בפריפריה ורוצים לעבוד בפרטיות או להתכונן לאירוע ולא רוצים לחזור לפני כן הביתה".

כדי שהסידור הזה ישתלם חשובה שורת המחיר.

"המחיר הממוצע ל-6 שעות הוא 89 דולר + מסים. המחיר הממוצע לחדר באותם בתי מלון ללילה הוא 170 דולר".

מי קובע את המחיר, האתר או המלונות?

"אם המלונות יקבעו את המחיר לבד הוא יהיה גבוה מדי. אנחנו בונים אתם ביחד את התעריף הנכון לפי הביקוש, המיקום והדמוגרפיה של הלקוחות, עסקיים או תיירי פנאי. אם זה בעיקר קהל עסקי המלון יכול לגבות תעריף שאפתני יותר.

למעשה לא ממש צריך אתכם כי אפשר לשלם יותר על צ'ק אין מאוחר.

"נכון אבל ברוב המלונות גובים תעריף לא הגיוני על זה. ממוצע של 50-55 דולר כדי להאריך את הצ'ק אאוט בשעתיים. אנחנו נותנים 6 שעות במחיר זול יותר. קצב ההזמנות שלנו עומד על כ-150 הזמנות ביום".

יש גם טרקליני עסקים בנמלי תעופה שמציעים שירות התרעננות דומה ללא תשלום לאנשי עסקים.

"גם טרקליני עסקים וגם הסניף של סטאר באקס או הספרייה מתחרים בנו. כל מקום שאתה יכול להימלט אליו לכמה שעות. אנחנו לא מודאגים מתחרות כי ככל שיהיו יותר פתרונות תהיה יותר גמישות לצרכנים. הבעיה שלנו היא לא התחרות אלא המודעות של הצרכנים לזה שיש שירות כזה שיכול לספק להם מענה לכמה שעות בחדר בבית מלון באמצע היום".