בצל פרשת הצוללות: בכירי חיל הים מגיעים לחנוכת הספינה שעומדת במרכז החשד לשחיתות

השבוע בגרמניה: טקס חנוכת ספינת ה"סער 6" הראשונה בנוכחות בכירי חיל הים: עיתון מקומי בקיל דיווח על אבטחה מוגברת סביב הרציפים בהם נבנית ספינת הסער-6 הראשונה בעבור ישראל, המלווה בדרך כלל ביקורים רשמיים • ל"גלובס" נודע כי מדובר בביקור קצינים בכירים שייקחו חלק בטקס לחנוכת הספינה – "אח"י מגן"

פרשת הצוללות/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
פרשת הצוללות/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

 

ברלין. במספנות German Naval Yards בגרמניה, שם נבנות ארבע ספינות "סער-6" לחיל הים הישראלי מתכוננים לביקור רשמי ישראלי השבוע; כך נודע ל"גלובס". העיתון המקומי "חדשות קיל" (Kieler Nachrichten) פירסם בימים האחרונים תמונות של האבטחה המוגברת שנפרשה סביב השלד הכמעט-גמור של הספינה הראשונה מבין הארבע. בעבר, כאשר דיווח העיתון על הכנות ביטחונית ואבטחה מוגברת, נעשה הדבר לקראת ביקור רשמי ישראלי. ל"גלובס" נודע כי המבקרים יהיו גורמי צבא ישראלים, לצד בכירים במשרד הביטחון, והטקס יהיה לחנוכת הספינה הראשונה - "אח"י מגן".

ספינות ה"סער 6" הגדולות שאורכן 90 מטר, עומדות במרכז חקירת המשטרה בפרשת הצוללות וכלי השיט ("תיק 3,000"). הן נבנות במספנות German Naval Yards, שלצורך הפרויקט חברו לחברת "תיסנקרופ" המספקת צוללות לישראל מאז שנות ה-90'. הן מבוססות על משחתות קרב גרמניות מתקדמות, ועלותן מוערכת בכ-420 מיליון אירו. שליש מסכום זה ממומן ישירות על ידי ממשלת גרמניה. למרות הדיווחים בתקשורת על החשדות לשחיתות בפרשה, ועיכובים מצד הגרמנים בחתימה על עסקת הצוללות, עסקת כלי השיט לא עוכבה ולא הופסקה בגלל חקירת המשטרה.

הספינה הראשונה החלה להיבנות בדצמבר 2017 וכיום נמשכת העבודה עליה ברציפים של GNY בפיורד של קיל, לא רחוק מהרציפים בהם מושלמת בנייתה של הצוללות השישית בעבור ישראל (ששמה שונה בתחילת השנה מ"אח"י דקר" ל"אח"י דרקון"). מסירתה של הצוללת השישית התעכבה והיא צפויה כעת להימסר בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2020. לפי החוזה עם GNY ו"תיסנקרופ" ספינת הקרב הראשונה אמורה להיות מסופקת לחיל הים הישראלי במהלך 2020.

העיתון המקומי מקיל דיווח על ההכנות לביקור ועל סידורי האבטחה המוגברים: "ספינת משמר גרמנית מפטרלת לאורך המצוף הימי שנפרש סביב הספינה הישראלית 'מגן', שנמצאת החל מסוף השבוע במי הפיורד של קיל", נכתב. העיתון ציין כי הספינה תעבור כבר בסוף השנה לנמל חיפה, שם תחומש ותמוגן.