תוצאות טובות ל-Pi-Cardia של כלל ביוטכנולוגיה בצנתר לב

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה כי החברה הבת Pi-Cardia סיימה בהצלחה ניסוי קליני בצנתר שלה • מניית כלל לא מגיבה להודעה לפי שעה

ניסוי קליני / צילום: SHUTTERSTOCK
ניסוי קליני / צילום: SHUTTERSTOCK

חברת כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום כי החברה הבת שלה Pi Cardia (בה היא מחזיקה 10% ישירות ו-7.5% בשרשור דרך קרנות אנטומיה) סיימה בהצלחה ניסוי קליני בצנתר המיועד לטיפול בחולי Aortic Stenosis (היצרות של מסתם הלב האאורטלי).

כלל ביוטכנולוגיה  נסחרת לפי שווי של 402 מיליון שקל, מנייתה לא הגיבה להודעה.

הניסוי נערך ב-16 חולים והראה כי ניתן לטפל בבעיה באמצעות הצנתר, אשר משפר את תפקוד המסתם, והוא בטוח לשימוש

ב-11 החולים שבהם הושלם הטיפול באמצעות צנתר ה-Leaflex של פי קרדיה, השתפר באופן משמעותי תפקוד המסתם.

פי קרדיה פועלת כאמור בתחום הטיפול במסתמי הלב. מסתמים אלו נוטים להיסתם בעקבות הצטברות של סידן עליהם לאורך השנים, ובעקבות זאת תפקודם נפגע וכך גם תפקוד הלב. היום נהוג להחליף את המסתם בשתל, כאשר עד לפני כמה שנים בוצעה ההחלפה לרוב בניתוח לב פתוח אולם בשנים האחרונות נכנסה לשוק טכנולוגיה של החלפת המסתם בצנתור, כלומר על ידי החדרת מסתם ללב דרך עורקי הלב בלי לפתוח את בית החזה. גישה זו, שחברות ישראלות היו חלוצות בה, ביניהן PVT ו- Valtech (שנמכרו לאדוורדס), ו- וונטור (שנמכרה למדטרוניק), הולכת ותופסת נתח שוק בשנים האחרונות. בישראל נצבר ידע רב בתחום המסתמים בתקופה זו, וקיימות בישראל מספר חברות העוסקות בתיקון או החלפה של מסתמי הלב השונים.

הטכנולוגיה של פי קרדיה היא הצעד הבא האפשרי בתחום, כאשר במקום החלפה של מסתם, יתבצע הליך זעיר פולשני של תיקון המסתם. הדבר חשוב במיוחד עבור חולים מבוגרים שכל התערבות ניתוחית עבורם היא מורכבת.

החברה קיבלה ב-2015 השקעה מחברת ציוד רפואי מובילה, של 10 מיליון דולר לפי שווי של 40 מיליון דולר אחרי הכסף. החברה קיבלה השקעה קטנה גם מקרן Longtech ומקרן אקסלמד.