לשכת עורכי הדין צריכה למחוק את התביעה נגד שפורר

בזמן שאלפי עורכי דין משתתפים בכנס באילת, הלשכה ממשיכה לנהל על חשבונם תביעה לא מוצדקת • דעה

בזמן שמאות ואלפי עורכי דין לוקחים חלק בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, ממשיכים לשכת עורכי הדין וראש הלשכה הקודם, אפי נוה, לנהל בבית המשפט תביעת לשון הרע נגד העיתונאית שרון שפורר.

התביעה, שבה נדרשת שפורר לשלם פיצויים בסך כמיליון שקל בגין סדרת כתבות - שקריות לטענת הלשכה - שפורסמו באתר "המקום הכי חם בגיהנום", ממומנת מדמי החבר שמשלמים עשרות אלפי עורכי הדין ללשכה.

עכשיו, לכל אדם או תאגיד יש זכות להגן על שמו הטוב ולצאת נגד פרסומים שלתפיסתו שמים אותו ללעג בעיני הבריות.

אבל - ויש כאן אבל גדול מאוד - בהחלטה להמשיך לנהל את התביעה נגד שפורר, לשכת עורכי הדין מתעלמת מכך שמאז שהתפרסמו הכתבות, חשפו רשויות החוק מידע רב ובעייתי יותר אודות התנהלותו של נוה כראש הלשכה. כזכור, נגד נוה הוגש כתב אישום פלילי, ומתנהלת נגדו חקירה בחשד לשוחד במינוי שופטים בפרשיית "מין תמורת מינוי".

נוה, כאיש פרטי, רשאי כמובן להמשיך לנהל את התביעה על חשבונו, ואולי גם להפסיד בה. אבל מה שלא לגיטימי זה שלשכת עורכי הדין, שמתיימרת היום להתנער ממה שקרה בתקופת ראש הלשכה הקודם, וראש לשכה חדש, עו"ד אבי חימי, שמתמודד תחת הסלוגן "זה הזמן לשינוי", ימשיכו לנהל תביעה כזאת נגד עיתונאית, מכספם ועל חשבונם של עורכי הדין.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "התביעה נגד שרון שפורר אינה משולמת בתשלום נוסף מכספם של עורכי הדין, אלא מנוהלת באמצעות משרד עורכי דין המלווה באופן קבוע בריטיינר את לשכת עורכי הדין". 

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת השוחד המיני במינוי שופטים, ובהם אפי נוה, הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי. החשודים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.