בורסות אירופה | סיקור שוטף

סגירה צורמת בניו יורק: המדדים ירדו בעד 0.9%; גובר המתח בין איטליה לאיחוד סביב דיוני התקציב

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נפלו לשפל של 19 חודשים • טבע צנחה לשפל של כשני עשורים בצל החשש כי ההסדר שחתמה במסגרת פרשת משככי הכאבים ייתן פתח לבאות • מדד קייס-שילר למחירי הבתים בארה"ב עלה בקצב הנמוך מזה 7 שנים

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט. המדדים המובילים בניו יורק איבדו גובה לקראת הנעילה בצל החששות מהאטה. ברקע: גובר המתח בין איטליה לאיחוד האירופי בסוגיית התקציב. מדד הנאסד"ק ירד 0.4%, הדאו ג'ונס איבד 0.9% ומדד הפחד (VIX) קפץ ב-10%.

התשואות על האג"ח של ממשלת ארה"ב ירדו לשפל של 19 חודשים. לפי שעה, השוק מתמחר הורדת ריבית ב-2020, מה שמעלה את החששות מפני האטה של הכלכלה האמריקאית.

מוקדם יותר היום פורסם מדד קייס-שילר למחירי הבתים לחודש מרץ, שהצביע כי קצב העלייה של מחירי הבתים נמצא בשפל של 7 שנים. המדד עלה ב-0.1% במרץ בהמשך לעלייה של 2.7% בחודש פברואר.

מניית טבע  צנחה בכ-12% לשפל של כשני עשורים, מתחת למחיר של 10 דולרים למניה.

22:00

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לטריטוריה האדומה, בעוד מדד הפחד (VIX) מנתר בכ-7%. הנאסד"ק מחק את העליות שנרשמו מוקדם יותר, ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%.

20:30

המדדים בוול סטריט נסחרים ביציבות וסביב רמת הפתיחה בהמתנה לכותרות סביב מלחמת הסחר. 

מניית טבע  יורדת 13% לשפל של שני עשורים בצל החשש מהשלכות פרשת התרופות האופיואידיות בארה"ב.

התשואה על האג"ח האיטלקיות הממשלתיות מזנקות, ובמקביל המניות בסקטור הבנקאות יורדות, לקראת המשא ומתן של איטליה מול האיחוד האירופי על התקציב. מנהיג מפלגת ה"ליגה" מתאו סלביני אמר היום כי איטליה עלולה לספוג קנס של 3 מיליארד אירו כתוצאה מחריגה מהתקציב לפי כללי האיחוד האירופי.

18:40

המסחר באירופה שינה כיוון בנעילה ונסגר בטריטוריה האדומה בצל החשש כי מלחמת הסחר תסלים. מדד הדאקס איבד 0.4%, כך גם הקאק הצרפתי ומדד הפוטסי הבריטי איבד 0.3%.

בוול סטריט המדדים נסחרים בעליות קלות, כאשר הנאסד"ק מטפס ב-0.4%. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נופלות לשפל של 19 חודשים.

טבע הישראלית נופלת בכ-10% בצל החשש מהשלכות פרשת התרופות האופיואידיות בארה"ב. המניה נופלת מתחת לרמה של 10 דולרים.

17:40

מניית טבע  נופלת בכ-8% בוול סטריט בצל הורדת המלצה ומחיר יעד. בכך המניה נופלת מתחת לרמה של 10 דולרים למניה.

16:40

יום המסחר הראשון בארה"ב השבוע נפתח בעליות שערים, כאשר המדדים המובילים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים עד 0.66%.

הודעת הנשיא טראמפ כי ארה"ב לא מוכנה להסכם סחר עם הסינים מעיב על העליות כרגע. הנשיא גם איים כי מכסי המגן על הסחורות הסיניות עלולים לעלות באופן "משמעותי".

האג"ח הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים  נופלות 2.27% בשעה זו, לשפל של 19 חודשים.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים ביציבות ומאותתים על פתיחה יציבה של יום המסחר הראשון לשבוע זה בארה"ב.

אליבאבא שוקלת רישום בבורסה של הונג קונג וגיוס של 20 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של "רויטרס".

בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן החל לסקר את מנייתה של יצרנית תחליף הבשר, חברת ביונדמיט, בהמלצת 'משקל יתר' ומחיר יעד של 97 דולר למניה.

טבע  החבוטה ספגה הורדת המלצה ומחיר יעד מצד בנק ההשקעות UBS.

אובר הודיעה על עזיבתו של ראיין גרייבס, העובד הראשון של החברה, את הדירקטוריון. 

באירופה הבורסות נסחרות בטריטוריה החיובית יום לאחר הבחירות לפרלמנט. הדאקס הגרמני מטפס ב-0.5%.

14:10

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בירידות. קאק מאבד כ-0.4%, דאקס יורד ב-0.3% ופוטסי נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 יורד ב-0.3%. החוזים העתידיים יורדים.

בנק ההשקעות UBS הוריד היום את המלצתו למניית טבע  מ"קנייה" ל"נייטרלי" וחותך את מחיר היעד למניה מ-22 דולר ל-12 דולר - מחיר יעד המשקף כרגע פרמיה של 10.4% על מחיר מניית טבע בניו יורק.

11:35

המסחר באירופה עבר למגמה מעורבת. דאקס יורד ב-0.55%, קאק מאבד 0.4% ואילו פוטסי עולה ב-0.1%. סטוקס 600 יורד ב-0.3%. החוזים העתידיים על הוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית.

סנטימנט הצרכנים בגרמניה עומד על 10.1 נקודות, לעומת צפי ל-10.4. מדד אמון הצרכנים בצרפת עמד על 99 נקודות, לעומת צפי ל-97. אישורי המשכנאותות בבריטניה התסכמו ב-43 אלף, לעומת צפי ל-39.3 אלף. 

מניית Scandinavian Airlines יורדת ב-6.3% לאחר שהחברה פרסמה דוחות מאכזבים. 

10:25

פתיחה בירוק בבורסות אירופה, הפוטסי  הבריטי ששב מחופשה עולה 0.23%, הקאק  והדאקס  עולים עד 0.29%, סטוקס 600  הכלל אירופי מוסיף 0.2% לערכו.

הבחירות לממשלת האיחוד האירופי ממשיכות להניע את המשקיעים באירופה, בעוד הם מעכלים ומנתחים את התוצאות בהן את רוב מושבי הפרלמנט האירופי לקחו מפלגות פרו-גוש האירו.

בבריטניה סקרי פופולריות טוענים כי בוריס ג'ונסון, לשעבר ראש עיריית לונדון, הוא המועמד המוביל להחלפת תרזה מיי בתפקיד ראש הממשלה.

בגזרת הנתונים, הבוקר צפויים להתפרסם מספרי סנטימנט הצרכנים בצרפת ובגרמניה.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים על רקע הצהרתו של טראמפ אמש כי ארה"ב מתקרבת להסכם סחר עם יפן.

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות שערים. כך, מדדי הניקיי  עולה 0.42%, מדד שנחאי  0.81% ובהונג קונג ההנג סנג  עולה 0.5%.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, השוהה כעת ביפן במסגרת ביקור של ארבעה ימים במדינה, אמר אתמול במסיבת עיתונאים לראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי הוא מקווה להודיע ​​על הסכם סחר עם המדינה בקרוב.

היום ישובו לפעילות בורסות וול סטריט, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום הזכרון. גם בלונדון לא התקיים אתמול מסחר בשל חופשת האביב, והיום תפתח הבורסה את שבוע המסחר. החוזים העתידייים של וול סטריט נסחרים כעת בעליות שערים.