מנכ"ל אלביט: "אמרתי בעבר שתעש תהיה רווחית ב-2019, וזה קרה כבר ברבעון הראשון"

אלביט סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 25% בהכנסות לרמה של 1.02 מיליארד דולר ורשמה רווח נקי של כ-50 מיליון דולר • הצמיחה מיוחסת בחלקה לתרומת הרכישות של תעש בסוף 2018 ושל Universal מארה"ב • צבר ההזמנות בסוף הרבעון - 9.4 מיליארד דולר

בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

"אני מאוד מרוצה מהתוצאות. אנחנו רואים בפעם הראשונה ברבעון הראשון מכירות שחצו את המיליארד דולר, והצלחנו לשמור על רמות הרווחיות התפעולית שלנו גם כשגדלנו", כך אמר היום נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות , בצלאל (בוצי) מכליס, לאחר שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון. אלביט, נזכיר, השלימה את רכישת תעש בסוף 2018, ולדברי מכליס, שימור שיעורי הרווחיות הגיע אף שצעדי ההתייעלות שאלביט ביצעה בתעש עוד לא באו לידי ביטוי ברבעון. "אמרתי בכנס האנליסטים שערכנו כי תעש תהיה רווחית ב-2019, וזה קרה מוקדם יותר, כבר ברבעון הראשון", ציין מכליס.

אלביט סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של כ-25% בהכנסות לרמה של 1.02 מיליארד דולר. הצמיחה מיוחסת בחלקה לתרומת הרכישות של תעש ושל Universal מארה"ב, כאשר לדברי מכליס, הצמיחה האורגנית של אלביט ברבעון הסתכמה ב-4%-5%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי ברבעון היה 76 מיליון דולר לעומת 63.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-50.5 מיליון דולר, עלייה של 1.7% בהשוואה לרבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות הקשורות לרכישת תעש וסעיפים חשבונאיים אחרים, הרווח התפעולי הסתכם ב-84 מיליון דולר לעומת 69.4 מיליון דולר. שיעור הרווח התפעולי עמד על 8.2%, ירידה קלה מ-8.5% ברבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP, המיוחס לבעלי המניות, צמח ב-19.4% והסתכם ב-65.8 מיליון דולר, שהם 1.54 דולר למניה.

אלביט ייצרה ברבעון הראשון 46.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, בהשוואה לתזרים שלילי מפעילות בגובה 148 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסוף הרבעון היו בקופת החברה כ-197 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר.

"מאמינים מאוד בשוק האמריקאי"

הכנסות החברה בצפון אמריקה צמחו ב-32.1% ברבעון לכ-276 מיליון דולר, וההכנסות בישראל צמחו ב-41.1% לכ-262 מיליון דולר. אזור אסיה-פסיפיק תרם 217 מיליון דולר להכנסות, ואירופה כ-197 מיליון דולר. בחלוקה לפי קווי מוצרים, המערכות המוטסות היוו 36.1% מהכנסות הרבעון, כ-368 מיליון דולר, ומערכות התקשוב היוו 23.8%, כ-244 מיליון דולר. בסוף הרבעון עמד צבר ההזמנות של אלביט על 9.4 מיליארד דולר.

אלביט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 6 מיליארד דולר.

"האסטרטגיה שלנו לחיזוק הפוזיציה בארה"ב עובדת, וכ-27% מהמכירות הן בשוק האמריקאי, עוד לפני הרכישה שמתוכננת להיסגר בחודשים הקרובים, בתחום מערכות ראיית הלילה. אני מאוד מאמין בשוק הזה, שהוא הגדול ביותר בעולם", אומר מכליס. כזכור, אלביט הודיעה לאחרונה על רכישת פעילות ראיית הלילה של חברת Harris תמורת 350 מיליון דולר.

"נושא נוסף הוא חיזוק הפוזיציה שלנו בחימושים מדויקים לטווחים קצרים וארוכים, וכן המגמה האסטרטגית, של חיזוק הפוזיציה בתחום הלוחמה הרשתית", מוסיף מכליס. בהקשר זה הוא אומר כי "אחת הבעיות בלחימה היא אי ודאות. אתה לא יודע איפה הכוחות שלך ואיפה האויב, ואחרי שאתה כבר יודע איפה המטרה, אין הרבה זמן. אנחנו מתיימרים לפתור זאת על-ידי מערכות תקשורת מתקדמות ברשת.

"אתה יודע באופן אוטומטי את המיקום של כל כוחותיך, ועל-ידי איסוף תצפית, מכ"ם, סייבר - אוסף אינפורמציה על האויב, ובאמצעות בינה מלאכותית בונה תמונה של האויב, הופך את התמונה למטרות, ובאמצעות הרשת סוגר מעגלים על-ידי חימושים מדויקים ופוגע במטרות בצורה מהירה ואפקטיבית שלא מסכנת חפים מפשע. זה מה שאלביט עושה", מוסיף מכליס. "הלב זה פעילות הרדיו והתקשורת, והשבוע הודענו על עסקה בתחום בסך 127 מיליון דולר".