אבי גבאי מנסה לשקם את העבודה: "חייבת לרוץ עם מרצ או כחול לבן"

יו"ר המפלגה אבי גבאי אמר את הדברים הבוקר בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב • "אם כחול לבן תהיה 35 או 36 באופוזיציה, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה", הוסיף גבאי

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

"בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש. העבודה תתמזג או עם מרצ או עם כחול לבן. ההחלטה צריכה להתקבל לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות' ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה 35 או 36 באופוזיציה, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה", כך אמר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הבוקר בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב.

ח"כ יאיר לפיד הזהיר הבוקר בטקסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא מזהיר מפני איבוד היציבות במדינה. לדבריו, "נתניהו הביא פעם יציבות למדינת ישראל. זה חלק גדול מקסמו בעיני בוחרים רבים. הקהל הישראלי שמרני. הוא לא רוצה שינויים גדולים. כל אלה שמבטיחים מהפיכות מסעירות רק מלחיצים. לך תדע איך זה ייגמר. עדיף מישהו שישמור על מה שיש. הישראלים יודעים שביבי לא כזה ימין ולא כזה חזק. זה לא ממש אכפת להם. העיקר שהוא זהיר".

לפיד הוסיף: "זה נגמר. נתניהו איבד את זהירותו. הציבור הבחין בזה באיחור, מפני שעד עכשיו הוא הצליח לשמור על פאסון מול המצלמות. בימים האחרונים גם זה נגמר. הטירלול הגמור שהוביל אותנו השבוע לבחירות נחשף לציבור במלואו. אם תשאלו כל אחד מבכירי הליכוד, הוא יסביר לכם שמה שראיתם השבוע זה הסטנדרט. נתניהו חי היום בקדחת מתמדת. איש אינו יודע להסביר את מקורה. האם זו החרדה מפני הכלא, או פשוט אובדן המעצורים של מי שנמצא יותר מדי שנים בתפקיד מלחיץ. התוצאה זהה. האיש הזהיר והמחושב שהכרנו נעלם. במקומו יש לישראל ראש ממשלה תזזיתי, שאיבד את הבלמים".

יו"ר יש עתיד התייחס גם לפזיזתו, לטענתו, של ראש הממשלה: "חוסר הזהירות החדש הזה של נתניהו חוצה את כל המערכות. הוא חשף לאחרונה יותר מפעם אחת סודות בטחוניים רגישים רק מפני שהיו מצלמות בסביבה. בזירה הפוליטית הוא יוצר משברים מיותרים ללא הרף, בעיקר מפני שהוא מדמיין כל הזמן מזימות נגדו. הוא כמובן איבד את זהירותו בכל מה שקשור לשמירת החוק. יותר מכל דבר אחר, נתניהו איבד את זהירותו הכלכלית. נתניהו היה בעבר שמרן כלכלי קלאסי. בימים קשים הוא ידע להדק חגורה, בימים טובים לשים כסף בצד. זה נגמר. הממשלה האחרונה שלו הפכה למופע של בזבזנות חסרת אחריות".