קשיים לצביקה בארינבוים גם מצד בגיר: המניה איבדה רבע משוויה ביום

חברת האופנה בגיר, שנמצאת בשליטת צביקה בארינבוים, דיווחה בסוף השבוע על עיכוב נוסף בעסקה למכירת השליטה בה לחברה הסינית Shandong Ruyi • על רקע הדיווח, מניית בגיר צנחה בלונדון ביום שישי ב-25%

צביקה בארינבוים, בעל השליטה בחברת האופנה בגיר / צילום: אביב חופי
צביקה בארינבוים, בעל השליטה בחברת האופנה בגיר / צילום: אביב חופי

שנה וחצי לאחר שחברת האופנה בגיר  דיווחה על מכירת השליטה בה לחברה סינית, העסקה עדיין לא הושלמה, ודיווח על עיכוב נוסף בה הפיל את מניית בגיר בבורסת לונדון ב-25% ביום שישי, למחיר של 1.65 פני - שמשקף לחברה שווי של 5.1 מיליון ליש"ט (כ-6.5 מיליון דולר).

בגיר, בניהולו של ערן יצחק, עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של חליפות מחויטות. החברה הסינית Shandong Ruyi אמורה לרכוש כ-53% ממניות בגיר תמורת כ-16.5 מיליון דולר, לפי מחיר של 3.5 פני למניית בגיר. השווי בעסקה היה גבוה ב-153% ממחיר מניית בגיר בלונדון ביום הדיווח על העסקה, אבל דיווחים על עיכובים שונים בהשלמתה הובילו לירידה במניה.

בדיווח מיום שישי עדכנה בגיר כי החברה טרם קיבלה תשלום בסך 13.2 מיליון דולר שהיו אמורים להתקבל אצלה ב-30 במאי, וכמו כן החברה הסינית לא עמדה בתנאים המסחריים עליהם סוכם.

מנגד, Shandong Ruyi ביקשה הארכה נוספת להשלים את העסקה עד ה-18 ביוני, במטרה לדון בשינויים בתנאים עליהם סוכם. "בעוד שדירקטוריון בגיר סבור שכישלונה של Shandong Ruyi לעמוד בתנאי העסקה הוא הפרה מהותית של ההסכם, הדירקטוריון מסכים לדחייה קצרה זו לאור התועלת הפוטנציאלית שהשילוב האסטרטגי עשוי להביא לחברה ולעתידה, כאשר כל זכויותיה של בגיר נשמרות", נכתב בהודעת החברה.

בגיר הונפקה לראשונה בלונדון ב-2014 בהובלת איש העסקים צביקה בארינבוים וקרן פימי, לפי שווי של 66 מיליון דולר "אחרי הכסף" ובמחיר של 56 פני למניה. זמן קצר לאחר מכן, החברה נקלעה למשבר חריף ואיבדה את רוב שוויה. בסוף 2016 חזר בארינבוים לשלוט בחברה, שתחת בעל הבית החדש-ישן גייסה הון וחתמה על הסדר חוב עם הבנקים המלווים.

במהלך המשולב גייסה בגיר כ-10 מיליון דולר בהנפקת מניות, כשלחלק ניכר מסכום הגיוס היה אחראי בארינבוים עצמו (לפי מחיר של 3.5 פני למניה, בדומה לעסקה עם החברה הסינית) - מהלך שחיזק את הדומיננטיות שלו בחברה. בסיוע כספי הגיוס הסדירה בגיר את חובותיה, בהיקף של 21 מיליון דולר, לבנקים לאומי ודיסקונט, שהסכימו לספוג "תספורת" של כמה עשרות אחוזים.