בעקבות אירועי האלימות: נהגי האוטובוסים מצטיידים בגז מדמיע

על רקע אירוע אלימות קשה שהתרחש ביום שישי לפנות בוקר בפתח תקווה שבו הוכה קשות נהג דן בן 64, הוחלט בוועד נהגי חברת התחבורה ובהסתדרות לצייד את נהגי האוטובוסים בגז מדמיע • אדרי: "נפעל באמצעים נוספים כדי לשמור על ביטחונם של הנהגים"

תחנת אוטובוס בינעירוני /  צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
תחנת אוטובוס בינעירוני / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

בעקבות התקיפה של נהג האוטובוס בפתח תקווה, החליטו בהסתדרות לצייד את הנהגים בגז מדמיע. היום (ב') ערכו איגוד התחבורה בהסתדרות וועד נהגי חברת התחבורה הציבורית "דן" אסיפת מחאה בתחנה המרכזית בפתח תקווה, על רקע אירוע אלימות קשה שהתרחש ביום שישי לפנות בוקר בעיר, שבו הותקף נהג דן. באסיפת המחאה נכחו עשרות נהגים, וכן יו"ר ועד נהגי "דן" יוסי קפילוטו, ומחזיק תיק התחבורה הציבורית בהסתדרות דורון עזרא.

ההסתדרות וועדי הנהגים של החברות השונות יציידו את הנהגים בגז מדמיע, ויפנו להנהלות בבקשה לתדרך את נהגיהן כיצד לתפעל את הגז המדמיע באופן חוקי. לפי ההסתדרות, איגוד עובדי התחבורה מייצג כ-7,500 נהגי תחבורה ציבורית של החברות אגד, דן, מטרופולין, והמטרונית בחיפה.

מחאת הנהגים מתרחשת לאחר מספר אירועי תקיפת נהגים. האירוע האחרון התרחש כאמור בשישי לפנות בוקר, באחד מקווי הלילה שמפעילה חברת דן בפתח תקווה. נהג האוטובוס, בן 64, הוכה קשות בידי נוסע שהיה ככל הנראה שתוי. הנהג אושפז בבית החולים לאחר התקיפה, והחשוד נעצר.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: "לא נעמוד מנגד כאשר עובדים מותקפים באלימות במהלך יום עבודתם. על כתפיהם של נהגי ונהגות התחבורה הציבורית מוטלת אחריות כבדה לשלומם של מאות אלפי נוסעים מדי יום, ולא ייתכן שבמקום להתרכז בעבודתם, הנהגים יחששו לשלומם ולביטחונם. אנו בוחנים כל העת דרכים למיגון הנהגים, אך החובה של כל הגורמים הרלוונטיים היא לשתף פעולה למיגור התופעה החמורה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסר: "ההסתדרות וועדי העובדים יפעלו בנחישות כדי להוקיע את התופעה החמורה של אלימות נגד נהגים בתחבורה הציבורית. ציוד הנהגים בגז מדמיע הינו צעד ראשוני, אך נפעל באמצעים נוספים כדי לשמור על ביטחונם של הנהגים. כבר בתקופה הקרובה אקיים התייעצויות עם יזמים בשוק, בנושא מיגון הנהגים. ההסתדרות תרתם ליישום מהלכים למיגון הנהגים ואף משתתפת במימונם, אך בד בבד אנו מקווים שמשרד התחבורה יירתם אף הוא לנושא חשוב זה, הן באמצעות חקיקה והן באמצעות מימון המיגון לנהגים".