אפל הכריזה על מערכת הפעלה חדשה לאייפד - ipadOS

ענקית הטכנולוגיה חשפה בכנס המפתחים מחשב מאק פרו חדש והודיעה רשמית על סגירת האייטונז • הודיעה על מצב חשוך לאייפון וסיפקה עדכונים לאפליקציות המפות והתזכורות • אפל הודיעה על חידושים במערכת ההפעלה WatchOS 6 של השעון החכם אפל ווטש

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

כנס המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה אפל , WWDC 2019, נפתח הערב (ב') בשעה 20:00 שעון ישראל בסן חוזה שבקליפורניה.

בפתיחת הכנס פנה מנכ"ל אפל, טים קוק, למפתחים שבקהל ואמר כי "התשוקה שלכם והמחויבות שלכם ניכרת באפליקציות שאתם מפתחים. אתם הופכים את העולם למקום טוב יותר ולכן אנחנו נמצאים כאן היום". קוק ציין כי רוב המפתחים בקהל הגיעו לכנס בפעם הראשונה. מנכ"ל החברה התייחס לשירותים שאפל השיקה באירוע במרץ - שירות הגישה למגזינים אפל ניוז, שירות המשחקים הדיגיטליים אפל ארקייד, כרטיס האשראי אפל קארד ושירות התכנים הטלוויזיונים המקוריים, אפל tv+, והציג הצצה לאחת התכניות המקוריות שיושקו בו, For All Mankind.

קוק הודיע על מספר שדרוגים למערכת ההפעלה tvOS, בהם עיצוב חדש למסך הבית בפלטפורמת אפל tv ותמיכה במספר משתמשים בפלטפורמה, כך שכל אחד מבני המשפחה מקבל המלצות מותאמות אישית, הצגת מילים לשירים באפליקציית אפל מיוזיק לאפל tv ותמיכה בקונסולות Xbox One S and PlayStation Dual Shock.

קווין לינץ', סגן נשיא לטכנולוגיה באפל, הודיע על חידושים במערכת ההפעלה WatchOS 6 של השעון החכם אפל ווטש. אפל הציגה אפשרות להריץ אפליקציות באופן עצמאי על השעון ללא צורך באפליקציה לאייפון, חנות האפליקציות אפסטור תהיה זמינה ישירות בשעון, וגם האפשרות להתקין את האפליקציות ישירות על השעון. בנוסף אפליקציות חדשות יהיו זמינות לשעון, בהן מחשבון (שמאפשר גם לחשב טיפים ולחלק את החשבון בין חברים במסעדה), תזכירים קוליים, וספרי אודיו. השעון יציג גם ממשקי תצוגה חדשים.

בנוסף, לאפל ווטש יגיעו גם כלים חדשים בתחום הבריאות, כמו ניתוח של הטרנדים של הפעילות הגופנית לאורך התקופה האחרונה, וטיפים במידה שהמשתמש מבצע פחות פעילות גופנית, שירות שמודיע למשתמש אם הוא נמצא באיזור בו כמות הרעש מזיקה לבריאותו ואפליקציה לניטור המחזור החודשי הנשי, שמאפשר לקבל התראה בימים הפוריים. האפליקציה תהיה זמינה ב-iOS גם לאייפון, ללא השעון. בנוסף, אפליקציית בריאות חדשה תנגיש מידע בריאותי למשתמשים כמו האופן בו הלב שלהם מגיב לאימון, ותשתמש בבינה מלאכותית כדי להחליט מה הנתונים שחשוב ביותר להציג למשתמש.

לצפייה בנאום הפתיחה של הכנס בשידור חי - לחץ כאן

קרייג פדריגי, סגן נשיא הנדסת תוכנה באפל, הציג על הבמה את הפיצ'רים החדשים בעדכון מערכת ההפעלה iOS 13 בהם הקטנה של 50% בנפח האפליקציות שניתן להוריד מחנות האפליקציות, שיהפוך את ההורדה למהירה יותר. פדריגי הציג מצב חשוך (Dark mode) לאייפון, ואת האפשרות להקליד הודעות באמצעות החלקה על המקלדת. בנוסף, פדריגי הודיע על עדכון לאפליקציית התזכורות Reminders שתהפוך לחכמה יותר ותאפשר למשל לקשר בין משימות לתזכורות, אפליקציית המפות שתשודרג בין היתר עם פיצ'רים של הוספה למועדפים של מקומות מסוימים ואפשרות לארגן טיול באמצעות המפה. לפני כן קוק הודיע כי העדכון הקודם, iOS 12, זכה ל-85% אימוץ בקרב המשתמשים, לעומת 10% אימוץ של אנדרואיד 9 של המתחרה גוגל.

פדריגי הציג שיפורים בשמירה על פרטיות המשתמשים, בין היתר באמצעות האפשרות לתת למשתמשים להגדיר שיתוף של המיקום שלהם עם אפליקציית צד שלישי במשך פעם אחת בלבד, והאפשרות להירשם לאפליקציות שונות באמצעות חשבון אפל, בדומה לאפשרות להירשם בעזרת חשבון פייסבוק או גוגל, כך שהרישום יהיה באמצעות Face ID מבלי להעביר מידע אישי לאפליקציה מפייסבוק או גוגל. בנוסף, אפל תיצור כתובת אימייל רנדומלית חדשה עבור המשתמשים לאפליקציות שדורשות הרשמה באמצעות אימייל.

כך, אפל תעביר את המיילים מהאפליקציה לכתובת המייל האמיתית של המשתמש, מבלי שהמשתמש יידרש לשתף את כתובת המייל האישית שלו עם המפתחים.

אפל תעשה שימוש בלמידת מכונה כדי לבחור את התמונות הטובות ביותר בגלריה של המשתמשים באייפון, ולארגן אותן לפי תקופות. החברה תאפשר גם התאמה אישית של אפליקציית ההודעות כך ששם השולח ומימוג'י (אימוג'י אישי בדמותו) יופיע כשהוא שולח הודעה למשתמש אחר באפליקציית ההודעות של אפל.

פדריגי הודיע על מערכת הפעלה חדשה לאייפד - ipadOS. המערכת תאפשר לפצל את התצוגה באייפד, כך שניתן יהיה לפתוח שתי אפליקציות בו זמנית על המסך ולצפות בהן זו לצד זו. בנוסף, יתאפשר לגרור בין שתי האפליקציות שעל המסך תמונות ולינקים על מנת לשפר את יכולת המולטי-טסקינג של המשתמש. חידוש נוסף יאפשר לחבר לאייפד כונני USB או כרטיסי SD. פדריגי הודיע גם על שיפור חווית הגלישה בדפדפן ספארי לאייפד - במקום להראות את גרסאת המובייל של אתרים כפי שהיה עד היום, הוא יציג את גרסאת הדסקטופ, לחוויה נוחה יותר. חידושים אחרים לאייפד הם האפשרות להוריד פונטים מחנות האפליקציות, ולהעתיק ולהדביק טקסט בקלות באמצעות תפיסה ושחרור של הטקסט באמצעות תנועה אינטואיטיבית של שלוש אצבעות.

אפל חשפה באירוע מחשב מאק פרו חדש שיימכר החל מ-6,000 דולר. מדובר בעיצוב מחודש של המחשב המקצועי ביותר של החברה. המחשב יהיה מודולרי ויצויד במעבד Intel Xeon עם 28 ליבות, עם זכרון מערכת של עד 1.5 טרה בייט. אפל פיתחה כרטיס חדש עבור המחשב בשם Afterburner שיכול לעבד שישה מיליארד פיקסלים בשנייה על מנת לבצע עריכת וידאו יעילה יותר. אפל השיקה בנוסף גם תצוגת 32 אינץ' בשם Pro Display XDR במחיר התחלתי של 5,000 דולר. המעמד לתצוגה יעלה אלף דולר נוספים.

הצגת העדכון למערכת ההפעלה למחשבי מאק macOS Catalina נפתחה בהתייחסות לאייטונז. פדריגי התבדח על הוספת אימיילים, מסמכים ולוח שנה לאייטונז, אך לבסוף הודיע כי אפל מתכוונת לפצל את אייטונז לשלוש אפליקציות נפרדות - אפל מיוזיק, אפל פודקאסטס ואפל TV. משתמשים כבר לא יזדקקו לאייטונז כדי לסנכרן בין הטלפונים למחשבים שלהם. זאת בהתאם לדיווחים על הפסקת הפעלת אייטונז. פדריגי הודיע בין היתר כי אפל תאפשר למשתמשים לבצע חיפוש בתכני פודקאסטים, בזכות שימוש בטכנולוגיית למידת מכונה שסורקת את תכני הקול בפודקאסטים ומזהה את הנושא שלהם. הכרזות נוספות כוללות פיצ'ר בשם סיידקאר שמאפשר להפוך את האייפד לתצוגה שנייה עבור המאק, ויכולת שליטה קולית במכשירים שתגיע ל-macOS וגם ל-iOS.

אפל הודיעה גם על הרחבת הכלי Find My iPhone באמצעות אפליקציה בשם Find My שתהיה זמינה גם עבור מחשבי מאק. פדריגי הסביר כי אפילו אם המאק מכובה, הוא עדיין ישלח סיגנל של בלוטות' שיאפשר את המציאה שלו דרך האפליקציה. בנוסף, הנעילה המשופרת של אפל תביא לכך שבמקרה בו מאק נגנב, לגנב לא תהיה אפשרות לגשת אליו. כלי חדש למפתחים בשם Project Catalyst יאפשר למפתחים ליצור בקלות אפליקציות שיפעלו ב-macOS וגם ב-iOS.

אפל הציגה בנוסף מספר שיפורים לעוזרת האישית סירי, הכוללים בין היתר את האפשרות להקריא הודעות נכנסות ברגע שהן התקבלו, ויכולת להבדיל בין משתמשים שונים ברמקול החכם של אפל, הומפוד, לפי קולם, כך שתעניק לכל משתמש חוויה מותאמת אישית.