נעילה בעליות שערים בוול סטריט; הנפט נפל ב-3.25%

מדד הנאסד"ק עולה ב-0.5%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.5% • מלאי הנפט בארה"ב עלה בניגוד לתחזיות המוקדמות של השוק • בורסות אירופה ננעלו בעליות, מלבד מילאנו, לאחר האזהרה של הנציבות האירופית לגבי החוב הממשלתי של איטליה

מניית אמזון על מסכי וול סטריט רגעים לאחר ההגעה לשווי טריליון דולר / צילום: Reuters
מניית אמזון על מסכי וול סטריט רגעים לאחר ההגעה לשווי טריליון דולר / צילום: Reuters

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות שערים של עד 0.8% בהובלת S&P 500 , הנאסד"ק  הוסיף 0.62% לערכו ודאו ג'ונס  עלה 0.79%.

מניית סיסקו  עלתה 2.9%, מיקרוסופט  הוסיפה 2.1% לערכה ואפל  עלתה 1.7%.

מניות ויזה  וקוקה קולה  עלו 1.9% ו-1.6% בהתאמה.

מניות חברת השבבים מיקרון  ויצרנית החומרה ווסטרן דיגיטל  ירדו 3.1%.

מחיר הנפט  נפל 3.25%.

19:40

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בעליות של 0.5%, ברקע לאפשרות להורדת ריבית על ידי הפד. מחיר הנפט מתרסק בכ-5% ומאיים לשבור את הרמה של 50 דולרים לחבית, וזאת על רקע עלייה מפתיעה במלאי הנפט השבועי, בניגוד לתחזיות.

סקר ה-ADP בארה"ב הצביע על תוספת של 27 אלף משרות למגזר הפרטי בארה"ב בחודש מאי. מדוב בקצב העלייה המתון ביותר מאז שנת 2010, ומתחת לתחזית הכלכלנים שהעריכו תוספת של 185 אלף משרות.

מדד ה-ISM לסקטור הלא יצרני בארה"ב עלה ל-56.9 נקודות בחודש מאי, מעל לתחזיות הכלכלנים שצפוי קריאה של 55.5 נקודות. קריאה של מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית.

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שהתמתנו לקראת סגירת המסחר. הדאקס ננעל ללא שינוי מהותי, האק טיפס ב-0.45% והפוטסי הבריטי גם כן ננעל ללא שינוי. הבורסה במילאנו איבדה 0.4% בצל האזהרה של הנציבות האירופית בנוגע לחריגה מגבולות המסגרת התקציבית.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מזהירה כי מלחמת הסחר עשויה לגרוע 0.5% מהתוצר העולמי ב-2020. לדברי קריסטין לארד, יו"ר קרן המטבע, מתיחות הסחר צפויה למחוק 455 מיליארד דולר מהצמיחה העולמית. לדבריה, מדובר בהפסד בהיקף הגבוה מזה של כלכלת אפריקה כולה.

18:00

לאחר פתיחה חיובית, המדדים בוול סטריט עברו להיסחר במגמה מעורבת. הנאסד"ק שנפתח בעלייה של 0.7%, עבר לירידות של 0.2%. הדאו ג'ונס מטפס ב-0.3%, ומדד S&P 500 ללא שינוי. 

מחיר חבית נפט מתרסק ב-3.9% לרמה של מתחת ל-52 דולרים, וזאת על רקע עלייה של 3.55 מיליון חביות נפט במלאי האמריקאי. מדובר בנתון המנוגד לתחזיות הכלכלנים שצפו ירידה של 2 מיליון חביות במלאים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, בהמשך לראלי שנרשם אתמול, לאחר שיו"ר הפד פאואל אותת על הורדת ריבית בהמשך. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.4% בהמשך לזינוק של 2.6% אתמול, הדאו ג'ונס עולה 0.5%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.36%.

מניית טבע  עולה בכ-1% על רקע הבעת אמון נוספת מצד היו"ר סול בארר שרכש גם אתמול מניות של טבע.

מניית הקנאביס קרונוס מזנקת ב-8% על רקע המלצה חיובית מצד בנק אוף אמריקה.

14:00

המדדים המובילים באירופה נסחרים בעליות, בהמשך לראלי שנרשם אמש בוול סטריט, מלבד הבורסה האיטלקית שיורדת 0.7% בצל אזהרה של האיחוד האירופי לגבי החוב התופח של המדינה. 

הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, הודיעה היום כי נדרשים צעדים משמעתיים נגד איטליה משום שהיא מפירה את הכללים הפיסקליים בנוגע לחוב הציבורי העולה. הוועדה הגיעה למסקנה כי כאשר מדובר באיטליה יש להפעיל "נוהל גרעון מופרז", כלומר פעולה שהושקה על ידי הנציבות האירופית נגד כל מדינה באיחוד האירופי, אשר עולה על תקרת הגירעון התקציבית או לא מצמצמת את חובותיה.

בתוך כך, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות, בהמשך לעליות החדות שנרשמו אתמול. החוזים על מדד הנאסד"ק עולים בעד 0.8%, בהמשך לזינוק של 2.7% אתמול. מניות הטכנולוגיה פייסבוק, אפל, אמזון ואלפאבית, עולות 0.9%, 1.6%, 1.2% ו-0.8% בטרום-מסחר בארה"ב.

בנוגע למדיניות המכסים של טראמפ, גת מגידו, סמנכ"לית השקעות, פסגות ני"ע, אמרה היום בוועידת שוק ההון של "גלובס", כי "המעבר של טראמפ להשתמש במכסים לא מסיבות הכלכליות אלא על מנת למנוע הסתננות ממקסיקו, זה יוצא מגבולות הכלכלה. לכן תיק ההשקעות צריך להיות מאוזן, גם מניות, גם אג"ח. להיות רק בתיק אג"ח זה לאו דווקא בטוח".

 

11:10

בורסת הונג קונג ננעלה בעליות של כ-0.5%. בורסות אירופה רושמות עליות של עד 0.7%.

10:15

המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת, על רקע מגמה דומה בשוקי אסיה, זאת לאחר שבורסות וול סטריט רשמו אמש את היום השני הטוב ביותר עד כה השנה.

בורסות גרמניה  ומילאנו  בטריטוריה שלילית, בורסות לונדון  ופריז  רושמות עליות.

בורסת טוקיו  ננעלה בעליות של כמעט 2%, שנחאי  ננעלה בירידה קלה. הונג קונג  נסחרת בטריטוריה חיובית.

08:00

שער הביטקוין התנודתי ירד הבוקר מתחת ל-7,800 דולר, לאחר שביומיים האחרונים נחתכו ממנו כ-1,000 דולר. בשבוע האחרון איבד מחיר הביטקוין קרוב ל-10% - ועדיין הוא גבוה פי שניים משהיה לפני 3 חודשים. 

06:30

לאחר עליות השערים החדות אמש בבורסות וול סטריט, המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית מובהקת.

בורסת טוקיו  מזנקת ב-2%, הונג קונג  ושנחאי  עולים בעד 0.6%.

בורסות וול סטריט ננעלו בראלי, המדדים העיקריים זינקו לאחר שיו"ר הפד אותת כי הוא פתוח להורדת הריבית והתבטאויות מוקדמות יותר מבייג'ינג על כך שסין מעוניינת להמשיך במשא ומתן עם ממשל טראמפ ולסיים את מלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק טס וננעל בעלייה של 2.6%, S&P 500  והדאו ג'ונס גם הם ננעלו בעליות של מעל 2%. מדד הפחד VIX התרסק 9.3%.

"אנו לא יודעים מתי או איך בעיות אלה ייפתרו", אמר פאואל על מלחמת הסחר. "אנו עוקבים מקרוב אחר ההשלכות של התפתחויות אלו על התחזיות הכלכליות של ארה"ב, וכמו תמיד נפעל לפי הצורך כדי לקיים את התרחבות הפעילות הכלכלית, עם שוק עבודה חזק ויעד סימטרי לאינפלציה של 2%".

הקוספי הדרום קוריאני מתרומם גם הוא, מניית SK Hynix קופצת מעל 2%. ה- ASX 200 האוסטרלי עולה בכ-0.7%.