טראמפ מאיים בהעלאת מכסים על סין בעוד 300 מיליארד דולר

הנשיא האמריקאי הזכיר שוב כי ביכולתו להעלות מכסים על סין, אך סייג כי הסיניים, וגם מקסיקו, מעוניינים להשיג עסקה • קרן המטבע מעריכה כי מלחמת הסחר תגרע 455 מיליארד דולר מהצמיחה העולמית ב-2020

הנשיא טראמפ. חוזר ומבטיח צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
הנשיא טראמפ. חוזר ומבטיח צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

נשיא ארה,ב דונלד טראמפ איים אמש (ד'), שוב, כי המכסים על סין עלולים לקפוץ בעוד 300 מיליארד דולר אם יידרש, אך סייג כי הסינים, וגם מקסיקו, מעוניינים להשיג עסקה.

"הרבה דברים מעניינים קורים בשיחות שלנו עם סין. אנו נראה מה יקרה... אני יכול להטיל מכסים נוספים של לפחות 300 מיליארד דולר ואני אעשה זאת בזמן הנכון", אמר טראמפ בשדה התעופה באירלנד בדרכו לצרפת. טראמפ סייג כשאמר: "אבל אני חושב שהסינים מעוניינים להשיג עסקה ואני חושב שגם מקסיקו מעוניינת לעשות עסקה באופן נואש", אמר טראמפ בשדה התעופה האירי בדרכו חזרה מביקור בבריטניה.

עם זאת, נראה כי השווקים אדישים לדברים של טראמפ לעת עתה, כאשר המדדים המובילים באירופה נסחרים בעליות, ובורסות וול סטריט צפויות להיפתח בטריטוריה הירוקה.

אתמול, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העריכה כי מלחמת הסחר עשויה לגרוע 0.5% מהתוצר העולמי ב-2020. לדברי כריסטין לגארד, יו"רית קרן המטבע, מתיחות הסחר צפויה למחוק 455 מיליארד דולר מהצמיחה העולמית. לדבריה, מדובר בהפסד בהיקף הגבוה מזה של כלכלת אפריקה כולה.

"יש חששות גוברים לגבי ההשפעה של מתיחות הסחר הנוכחית", אמרה לגארד. "הסיכון הוא כי המתח בין סין לארה"ב יגררו ירידה בהשקעות, בפרודקטיביות ובצמיחה. האיום של ארה"ב במכסים על מקסיקו מהווים דאגה גם כן".