שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים; שווי מיקרוסופט עלה שוב מעל לרף טריליון הדולר

מדד הנאסד"ק טיפס 1.6%, וגם מדד S&P 500 עלה יותר מ-1% • עליות שערי המניות נרשמו על רקע הציפיות שהפדרל רזרב יוריד את הריבית בארה"ב • מניית חברת תחליפי הבשר ביונד מיט זינקה היום ב-40%

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט ננעל בעליות שערים, על רקע הציפייה שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית בחודש יוני.

מדדי S&P 500  והדאו ג'ונס  עלו ביותר מ-1%. הנאסד"ק   בתום המסחר רשם עלייה של 1.66%. 

בנוסף, מסתמן כי יש רגיעה בשווקים בכל הקשור לחזית החדשה שפתח טראמפ מול מקסיקו ואיומיו להטיל מכס על שכנתו הדרומית. הערב צייץ טראמפ כי במסגרת המו"מ מול מקסיקו נעשים מאמצים כדי למנוע את הטלת המכס. 

מניית מיקרוסופט  עלתה היום 2.8% ובתוך כך, לראשונה מאז חודש אפריל, הגיעה שוב לשווי שוק של יותר מטריליון דולר. 

הכוכבת הגדולה של היום הייתה חברת ביונד מיט, שמנייתה זינקה ב-40%. 

19:20

המסחר בבורסות אירופה נסגר בעליות שערים. הקאק הוביל היום את העליות וננעל בזינוק של 1.62%, הפוטסי הבריטי ננעל בעליות שערים של כ-1% והדאקס טיפס היום 0.77%.

18:23

חברות הטק עולות כעת במסחר בוול סטריט. כך, חברת אפל  עולה כעת 3.1%, מניות אמזון  ופייסבוק  עולות 2.5% כל אחת, נטפליקס  עולה 2% ומיקרוסופט  קופצת 3.1%.

פייסבוק הודיעה כי לא תאפשר התקנה מוקדמת של האפליקציות שלה (ווטסטאפ, פייסבוק ואינסטגרם) בדגמים החדשים של ענקית הטלפונים הסינית וואווי (Huawei). הודעתה של פייסבוק מתווספת לשורה של חברות בעמק הסיליקון המביעות אי אמון בחברה הסינית, בטענה שהיא חושפת מידע אודות המשתמשים עם ממשלת סין. 

18:00

המדדים המובילים בוול סטריט רושמים כעת עליות חדות במסחר. הסיבה לעליות נוגעת לצפייה מנגיד הבנק הפדרלי להוריד את הריבית, וזאת על רקע דוח התעסוקה הצונן שפורסם מוקדם יותר היום.

מסרים מפוייסים מסין על רקע מלחמת הסחר: נשיא סין, שי, אמר היום (ו') במסגרת כנס כלכלי שנערך ברוסיה כי המתח בין סין לארה"ב לא ישנה את כיוון הצמיחה העולמי.

בנוסף, על אף המתיחות הגואה בין שתי המעצמות, הנשיא שי אמר שהוא רואה את נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, כחבר ואף הדגיש כי "ארה"ב אינה מעוניינת להתנתק מסין".

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. כך, הנאסד"ק  עולה ב-0.46%, ה-S&P 500  עולה 0.4% והדאו ג'ונס עולה 0.33% עם פתיחת המסחר.

חברת ביונד מיט, שהונפקה רק לפני מספר שבועות בבורסה לניירות ערך בניו יורק, פרסמה אמש (ה') דוח ראשון מאז הפיכתה לחברה ציבורית. עם פתיחת המסחר בוול סטריט קפצה מניית החברה המתמחה בייצור מוצרים תחליפיים לבשר ביותר מ-26%.

15:30

דוח התעסוקה לחודש מאי בארה"ב פורסם היום (ו'). על פי ממצאי הדוח בחודש מאי האחרון נוספו לשוק האמריקאי 75,000 מקומות עבודה. מדובר בנתון הנמוך מתחזיות של אנליסטים אשר קיוו לתוספת של 180 אלף מקומות עבודה נוספים. שיעור האבטלה בארה"ב נותר על 3.6%, ברמתו הנמוכה ביותר זה 49 שנים.

נתוני האבטלה המאכזבים שולחים למעשה נורת אזהרה לכלכלה האמריקאית ולבנק הפדרלי. אנליסטים מעריכים כי כעת יגבר הלחץ על הפד רזרב להוריד את הריבית כדי לעודד צמיחה במשק. נכון לעכשיו החוזים העתידיים נסחרים ביציבות. 

15:10

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות שערים קלות של עד כ-0.35%. 

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בעליות שערים. כך, מדד הקאק  הצרפתי עולה כעת 1.45%, מדד הפוטסי  הבריטי עולה בכ-0.8% והדאקס  הגרמני עולה בכ-0.65%.

10:50

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. הסוחרים בעולם ממתינים לפרסום נתוני שוק העבודה בארה"ב לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, כשהצפי עומד על תוספת של כ-180 אלף מקומות עבודה בחודש שעבר. 

07:10

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות. הבורסות של סין והונג קונג סגורות לרגל חג. 

הנפט ממשיך לעלות, לאחר קפיצה של יותר מ-3% אתמול. חוזה ברנט נסחר בעלייה של 1.4% לרמה של 62.5 דולר לחבית. 

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי, והאריך את התקופה בה הריבית תיוותר ללא שינוי לפחות עד למחצית הראשונה של שנת 2020. קודם לכן הבנק המרכזי העריך כי הריבית תיוותר ללא שינוי עד סוף 2019.