כצפוי: ריווק מנצלת אישור ה-FDA כדי לגייס, והמניה מוחקת חצי מהעליות

בשבוע שעבר אישור שיווק בארה"ב למוצר החדש שלה לטיפול בשבץ • לאחר ההודעה על קבלת אישור השיווק זינקה המניה ב-123%, ואילו הירידה כעת מחקה כמחצית מהעליות הללו

חברת ReWalk (ריווק), שקיבלה בשבוע שעבר אישור שיווק בארה"ב למוצר החדש שלה לטיפול בשבץ, הודיעה שלשום על תמחור הנפקה פרטית לגיוס של 5 מיליון דולר. אתמול איבדה המניה 18% מערכה בעקבות ההודעה.

לאחר ההודעה מהשבוע שעבר על קבלת אישור השיווק זינקה המניה ב-123%, ואילו הירידה כעת מחקה כמחצית מהעליות הללו, כך שהיא עדיין מותירה את מחיר המניה גבוה ב-68% מאשר לפני קבלת אישור השיווק.

ריווק גייסה את הסכום בהנפקת מניות במחיר של 6 דולרים למניה, שהיה נמוך ב-12% ממחיר הסגירה ערב ההנפקה (סיום המסחר בשישי), וכן צירפה לכל מניה אופציה במחיר מימוש של 6 דולרים למניה, כלומר בתוך הכסף בעת ההכרזה על העסקה. כעת מחיר המניה הוא 5.6 דולרים, כלומר האופציות יצאו מן הכסף, ומחיר המניה נמוך בכ-7% ממחירה בהנפקה. שווי החברה עומד היום על 25 מיליון דולר.

הסכום צפוי לשמש את החברה להתחיל בשיווק המוצר שאושר, שנועד לטיפול בשבץ. מוצר זה שונה מן המוצר הראשון שפיתחה החברה, אשר נועד למשותקים בעקבות פציעה. מטרתו של המוצר הראשון הייתה לשמש כמעין רגלי עזר, תחליף לכיסא גלגלים לשימוש יומיומי. המוצר החדש, ReStore, לא נועד לשימוש ביתי, אלא רק במרכז השיקום, והשימוש בו אינו מחייב פלג גוף עליון תקין וחזק. מחירו של המוצר יהיה נמוך משמעותית מזה של המוצר הראשון, והוא פונה לשוק הרבה יותר גדול, אך גם מתחרה במוצרים קיימים.

מנכ"ל החברה לארי ג'סינסקי אמר עם קבלת האישור: "בהתחשב בשכיחות הגבוהה של שבץ ובצורך בפתרונות קליניים אפקטיביים ויעילים יותר, השוק של ReStore משמעותי ובעל פוטנציאל עצום לחדשנות מתמשכת בטיפולי השיקום. מחירו הסביר של ההתקן והרב-תכליתיות שהוא מציע הופכים אותו לפתרון אטרקטיבי למגוון רחב יותר של יישומי שיקום בהשוואה לטכנולוגיות קודמות".

מכירות המוצר הראשון היו מאכזבות מבחינת השוק. ברבעון הראשון של 2019 רשמה ריווק הכנסות של 1.1 מיליון דולר בלבד, והפסידה 4 מיליון דולר. כעת לחברה הזדמנות נוספת. אולם, גם אחרי ההנפקה, היא מצוידת בסכום כסף נמוך יחסית לתוכנית העסקית שתצטרך להוציא לפועל כדי לשווק את המוצר שלה בארה"ב. לכן תצטרך החברה לבנות תוכנית שיווק ממוקדת ויצירתית מאוד, או לגייס הון נוסף.