דיווח: ייתכן שצוקרברג ידע על פרקטיקות בעייתיות בפייסבוק בתחום הפרטיות

לפי "וול סטריט ג'ורנל", התכתבויות אימייל פנימיות בפייסבוק מראות כי צוקרברג ידע על פרקטיקות בתחום הפרטיות בחברה שעשויות להיות בעייתיות • פייסבוק: בשום נקודה מארק או כל עובד אחר לא הפרו את התחייבויות החברה בהסכם ביודעין

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

התכתבויות אימייל פנימיות בפייסבוק מראות כי מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג ידע על פרקטיקות בתחום הפרטיות בחברה שעשויות להיות בעייתיות, ובחברה חוששים כי יפגעו בפייסבוק אם יחשפו באופן ציבורי, כך לפי תחקיר של "הוול סטריט ג'ורנל". עוד פורסם כי אותן התכתבויות היו בין הגורמים לכך שהחברה רוצה להגיע להסכם פשרה מהיר מול רשות הסחר הפדרלית (ה-FTC), שמנהלת נגדה חקירה.

הרשות חתמה על הסכם עם פייסבוק ב-2012 לפיו פייסבוק  מחויבת לא לשתף דאטה של משתמשים ללא הסכמתם המפורשת, אך האימיילים רומזים שצוקרברג ובכירים אחרים לא שמו את העמידה בהסכם מול הרשות בעדיפות גבוהה. חקירת הרשות נפתחה בשנה שעברה בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, ובאפריל פייסבוק אמרה כי היא מצפה שתצטרך לשלם קנס של עד 5 מיליארד דולר במסגרת הסכם פשרה שיסיים את החקירה. מניית פייסבוק חווה ירידות בעקבות הפרסום.

לפי הדיווח, בנוסף להתכתבויות האלו קיימים מסמכים פנימיים נוספים של פייסבוק שכבר סופקו לרשות ומראים התלבטויות שהיו בחברה לגבי התייחסות לפרטיות המשתמשים, באופן שיעמוד בהסכם מול הרשות. באחת ההתכתבויות צוקרברג שאל את העובדים לגבי אפליקציית צד שלישי שבנתה מאגר מידע על עשרות מיליוני משתמשים בפייסבוק, ואיפשרה למפתח שלה להציג את המידע לאחרים באתר שלו, ללא קשר להגדרות הפרטיות בפייסבוק של המשתמשים עליהם המידע נאסף. לפי הדיווח, צוקרברג שאל אם פייסבוק צריכה לעצור את המפתחים מלהציג את המידע, ולבסוף פייסבוק השעתה את האפליקציה, אך לא פעלה כדי לבחון אם מפתחים נוספים פועלים באופן דומה ולעצור את התופעה הרחבה.

דובר פייסבוק מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "שיתפנו פעולה באופן מלא עם חקירת ה-FTC וסיפקנו עשרות אלפי מסמכים, מיילים וקבצים. אנחנו ממשיכים לעבוד עמם בתקווה להביא את הסוגיה לפתרון ראוי. פייסבוק והבכירים בה, כולל מארק, שואפים תמיד לעמוד בחוק, ובשום נקודה מארק או כל עובד אחר לא הפרו את התחייבויות החברה בהסכם ביודעין".