כחלון לאופירה וברקוביץ': מאמין שנתניהו יתן לי את תיק האוצר

לאחר חודשים של שתיקה כמעט מוחלטת, התראיין הערב שר האוצר בתכניתם של אופירה וברקוביץ', וענה על שאלות בנוגע לעתידו המשפטי של ראש הממשלה, הפגיעה במעמדו של בית המשפט העליון וחוק החסינות

משה כחלון / צילום: באדיבות הקריה האקדמית אונו
משה כחלון / צילום: באדיבות הקריה האקדמית אונו

לאחר חודשיים שבהם שמר שר האוצר משה כחלון על שתיקה כמעט מוחלטת, הוא התארח בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 ודיבר על חוק החסינות, על התפקיד הבא שלו ועל גורלה של מערכת המשפט.

"אני סומך על כך שנתניהו יקיים את ההסכמות בינינו", אמר כחלון. לשאלה האם הוא מאמין שנתניהו יתן לו את תיק האוצר גם בממשלה הבאה, ענה "כן. אני מאמין".

כחלון גם נשאל על עתידו המשפטי של ראש הממשלה ועל האפשרות שיקודמו חוקים שימלטו אותו מאימת הדין. "ביבי יודע שהוא לא הולך לחוק חסינות", אמר והוסיף כי "רה"מ נמצא כרגע בהליך משפטי. זה יסתיים בעוד חודשיים שלושה. תנו לדברים האלה לקרות ותראו שכל מה שצועקים פה לא קורה".

עוד נשאל כחלון, האם נתניהו לא צריך לעמוד למשפט אם יוגש נגדו כתב אישום? לדבריו, "אין דבר כזה, הוא אזרח כמו כולם. נתניהו הוא דמוקרט. הוא עשר שנים בשלטון ולא הייתה פגיעה לא בוועדה לבחירת שופטים ולא בבית המשפט העליון, אני מאמין שזה ימשיך ככה".

באשר לאפשרות של פגיעה במעמדו של בית המשפט העליון אמר כחלון: "תשפטו אותנו אחורנית. אף פגיעה בבית המשפט העליון לא הייתה ואף פגיעה בשלטון החוק לא הייתה... אף אחד לא יודע מה יהיה קדימה.

"90% מההצהרות בנושא הן הצהרות של ערב קמפיין. הליכוד היא מפלגה ערכית, חברתית ומה שכולנו הולכים להחזיר לליכוד זה חברתיות, ממלכתיות ושפיות. זה מה שיהיה בליכוד".

אסתייג הקשתה ושאלה האם יצביע בעד חוק החסינות. "כל חוק שיגיע נבדוק. אני לא יודע מה זה חוק החסינות", ענה.

באשר לפסקת ההתגברות, אמר כחלון כי יתמוך בתנאים מסוימים.