אלוט מרחיבה את פעילותה ומתכננת לגייס עשרות עובדים חדשים בישראל עד סוף השנה

בסוף 2018, החברה שהייתה עד לא מזמן במשבר, העסיקה בישראל כ-300 עובדים מתוך מצבת כוח אדם של כ-520 עובדים • כיום בארץ ובעולם 550 עובדים • שווי השוק הנוכחי של אלוט בנאסד"ק ובת"א הוא 238 מיליון דולר

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט / צילום: איל יצהר
ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה אלוט  , עד לא מזמן חברה במשבר, מרחיבה את פעילותה ומתכננת לגייס עשרות עובדים חדשים בישראל עד סוף השנה הנוכחית, כך נודע ל"גלובס". בסוף 2018, החברה העסיקה בישראל כ-300 עובדים מתוך מצבת כוח אדם של כ-520 עובדים, ומאז גדל מספר עובדיה והיא מעסיקה כיום בארץ ובעולם 550 עובדים.

הגדלת מצבת כוח האדם היא חלק מההשקעה של החברה בסקיוריטי. אלוט מתכננת לגייס עובדים לתפקידי מחקר ופיתוח, תמיכה בלקוחות, מכירות וניהול פרויקטים.

אלוט, בניהולו של ארז ענתבי, שינתה בשנים האחרונות את המיקוד העסקי שלה והיא מספקת היום פתרונות עבור מפעילות תקשורת, ביניהם פתרונות אבטחה. בעבר, עיקר פעילותה של אלוט היה בייעול השימוש בציוד התקשורת בליבת הרשת, תחום שבו חוותה שחיקה משמעותית. כתוצאה מכך, החברה אף פיטרה כ-6% מכוח האדם שלה (כ-30 עובדים) לפני שלוש שנים.

באותה עת עלו בשוק הערכות שונות על כך שהחברה צפויה להימכר, והיא נסחרה בשווי שלא היה גבוה בהרבה מכמות המזומנים שהייתה לה בקופה. ב-2018, לאחר שלוש שנות ירידה בהכנסות, אלוט חזרה לצמוח. השיפור בתוצאות הוביל לעלייה במניה, והמחיר היום, כ-7 דולר, גבוה ב-63% מהשפל שנרשם ב-2016 (אם כי עדיין רחוק מהשיא של 2012, כ-28 דולר). שווי השוק הנוכחי של אלוט בנאסד"ק ובת"א הוא 238 מיליון דולר.

ב-2018, הכנסות אלוט הסתכמו ב-95.8 מיליון דולר, צמיחה של 16.9% ביחס ל-2017. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי צומצם ב-42% ל-10.4 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP היא רשמה הפסד של 5.1 מיליון דולר, צמצום של 41% לעומת 2017. 

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט, ציין "אלוט מיישמת בהצלחה מזה כשנה אסטרטגיה עסקית המתמקדת בתחום הצומח של פתרונות האבטחה והסייבר. היכולות הטכנולוגיות שלנו מאפשרות לחברות התקשורת בעולם לקבל פתרון ייחודי ואחוד לאבטחת התעבורה הן ברמת הרשת של המפעיל והן ברמת מכשירי הקצה הביתיים בעולמות ה-IoT. הפתרונות שלנו מגנים מפני וירוסים ומפני פעילות פוגענית ברשתות כתוצאה מפריצות למכשירי סמארטפון ומכשירי IoT.

"לאלוט ניסיון רב בהטמעת פתרונות אבטחה וירטואליים מורכבים בכל סוגי מכשירי הקצה, ובכדי לתמוך בהמשך צמיחת החברה וביכולתנו להמשיך ולמנף את היתרונות הטכנולוגיים והתחרותיים שלנו בשוק האבטחה של רשתות תקשורת אנו מגייסים עשרות מהנדסים למרכז הפיתוח המתקדם שלנו בישראל ומאמינים כי אלה יאפשרו לנו לשמר את מעמדנו המוביל ולנצל את הזדמנויות השוק והפוטנציאל העסקי הרב שאנו מזהים בשווקים המרכזיים בהם אנו פועלים".