מבוכה לפוליטיקאי הפקיסטני: עלה לפייסבוק לייב - בתור חתול

הפוליטיקאי הפקיסטני שאוקט יוספזאי שידר מסיבת עיתונאים בלייב בפייסבוק ולא שם לב שעל פניו הופיע פילטר של חתול • יוספאזי: "לא הייתי היחיד, שני בכירים שישבו לידי הושפעו גם מפילטר החתול"

פוליטיקאי פקיסטני עם פילטר חתול על פניו / צילום מסך
פוליטיקאי פקיסטני עם פילטר חתול על פניו / צילום מסך

פילטרים של מציאות רבודה אמנם פופולריים ברשתות חברתיות שונות, ומאפשרים למשתמשים להשתעשע עם אפקטים שונים לתמונות ולסרטונים שלהם, אך פחות שכיחים באירועים פוליטיים. ביום שישי, לפוליטיקאי הפקיסטני שאוקט יוספזאי (Shaukat Yousafzai) קרתה תקרית מביכה כאשר שידר מסיבת עיתונאים בלייב בפייסבוק, מבלי לשים לב שעל פניו הופיע פילטר של חתול. כך, במהלך השידור יוספאזי הופיע בפני הצופים עם אוזניים ושפם של חתול מצוירים על פניו. הסרטון המקורי נמחק מהרשת, אך זה כמובן לא מנע מתמונות מהאירוע להיות מופצות ברשת, לאחר שהצופים תיעדו את התקרית בזמן אמת.

יוספזי הוא שר איזורי בצפון מערב פקיסטן, ששידר במטרה לספק חדשות מקומיות לבוחרים. השידור נערך מתוך דף הפייסבוק של מפלגת Tehreek-e-Insaf, ששולטת במחוז ח'ייבר פח'טונח'ווה, בו חיים מעל 35 מיליון איש. ככל הנראה הטעות נבעה מכך שאחד מחברי הצוות של יוספאזי שכח לכבות את פילטר החתול במכשיר ממנו שודר האירוע.

המפלגה פרסמה הצהרה רשמית בעקבות האירוע בה נכתב כי "במהלך תדרוך לתקשורת שנערך ע"י השר שאוקט יוספזי, הצופים הבחינו ב'פילטר חתול' שהוסר אחרי כמה דקות. צוות המדיות החברתיות של המפלגה הוא חלוצי בתחום בפקיסטן. אנחנו גאים בכך שאנו מביאים את הפוליטיקה הפקיסטנית לאינטרנט". בנוסף הצהירה המפלגה כי נקטה בצעדים כדי לוודא שתקרית כזו לא תחזור על עצמה שוב בעתיד.

יוספאזי דווקא הגיב לאירוע בקלילות ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "הפילטר הופעל בטעות, בואו לא ניקח הכל ברצינות כל כך". הוא אף התבדח ואמר כי "לא הייתי היחיד, שני בכירים שישבו לידי הושפעו גם מפילטר החתול".