בטברנה של משפחת ורבין: מי קיבלו את פניו של שגריר יוון בישראל

וגם: מה הקשר בין מרוץ מכוניות לתשתיות סלולר

ג'אנלואיג'י בנדטי, איילת נחמיאס־ורבין; אליאס אליאדיס, עמנואל ג'ופרה ועברי ורבין  / צילום: שלומי יוסף,
ג'אנלואיג'י בנדטי, איילת נחמיאס־ורבין; אליאס אליאדיס, עמנואל ג'ופרה ועברי ורבין / צילום: שלומי יוסף,

שישי בבוקר, ביתם של חה"כ לשעבר איילת נחמיאס-ורבין ועברי ורבין בתל אביב. בסלון הבית אירחו בני הזוג נשות ואנשי עסקים, שגרירות, שגרירים, ואת נציגי המגזר העסקי, חלקם ממוצא סלוניקאי, כאשר אלה התכנסו על מנת לקבל את פניו של אליאס אליאדיס, שגריר יוון הנכנס.

נחמיאס-ורבין, שהיא עצמה חצי סלוניקאית במוצאה, הופקדה לא רק על האווירה והמוזיקה, אלא גם על התפריט - קציצות פרסה ופסטלים מעשה ידיה. כמי שעמדה בראש שדולת הידידות הפרלמנטרית ישראל-יוון היא הדגישה במפגש את מחוייבותה המתמשכת לחיזוק ופיתוח הברית הים-תיכונית. נוסף על כך, המשתתפים נחשפו לפעילותה של עמותת "קו הזינוק", בניהולה של ענת נחמיה לבי. העמותה מפתחת תוכניות מנהיגות לצעירים מהפריפריה, ומתאמר עטאללה, צעיר דרוזי שאותו העמותה מלווה כבר 10 שנים, סיפר במקום את סיפורו האישי.

אמרו יאסו ואיחלו ברוך הבא: עמנואל ג'ופרה, שגריר האיחוד האירופי; סלינה שמבוס, שגרירת קפריסין; עזמי חאלדי, שגריר מצרים; ג'אנלואיג'י בנדטי, שגריר איטליה; איש העסקים ליאון רקנאטי; יו"ר עמותת אלו"ט עמוס שפירא; אמנון ונאווה דיק; יעל אלמוג זכאי, מייסדת קפיטליזם קשוב ישראל; איש העסקים דוד שמחה; יעל ואמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; דספינה שרמייסטר, מוציאת מילון יווני-עברי; רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפאהן קנה ושות' (שותפו של עברי ורבין) ואביטל בלומנטל, יו"רית האגף לגיל הרך בוויצו; אלון פנקס, דיפלומט ויועץ פוליטי; גיא סבירסקי, סגן יו"ר קרן רוטשילד; אפרים פורטיס, יו"ר אופן סקיי, מייצג חברת התעופה אגיאן; חברי הכנסת לשעבר - מרב בן ארי, יואל חסון ורויטל סויד; המוזיקאי קובי אשרת ורעייתו עדה; ואחרים. נאלצה להיעדר: חני נחמיאס, בת דודתה של נחמיאס-ורבין, שהייתה לה הופעה במקביל.

ליאון רקנאטי וקובי אשרת / צילום: שלומי יוסף,
 ליאון רקנאטי וקובי אשרת / צילום: שלומי יוסף,

תפסו תאוצה: מה הקשר בין מרוץ מכוניות לתשתיות סלולר

ועוד בענייני שגרירויות: ביום חמישי בערב אירחה שגרירת פינלנד בישראל קירסיקה לטו אקינן בביתה בהרצליה, את האירוע השנתי של נוקיה ישראל, בו נכחו בין היתר בכירי החברה בהם יאן ואן טטרינג, נשיא נוקיה אירופה ואריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל.

נוקיה, החברה בפורום המנכ"לים של החברות הרב לאומיות באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), בחרה למקד את האירוע בתחבורה מתקדמת ובשאלה: כיצד עולם התחבורה יפיק תועלת  מתשתיות סלולר דור 5 (G5).

כך למשל, נערך במקום פאנל בהשתתפות: אלן כץ, מנכ"ל ומייסד רייל ויז'ן, המפתחת מערכות התרעה, וגיל איילון, דירקטור אירופה במובילאיי. 

שיאו של האירוע היה בהרצאה של נהג המרוצים הישראלי רוי ניסני, שהסביר מהם האתגרים הניצבים בפני נהג מרוצים וכיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע ולהציע פתרון. ניסני אף התייחס לדבריו של ואן טטרינג על רשתות התקשורת המהירה, ואמר שהתועלת היחידה שהוא מכיר מיחידות G (קבוע הכבידה) הוא, ניצול אותו כוח כבידה לשיפור המהירות במרוץ. כל אחד וה-G שלו, סיכם ניסני".

ניהלו תקשורת ערה: מירב קינן, מנכ"לית איגוד ההייטק של התאחדות התעשיינים; ארז צור, יו"ר משותף באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI; אייל אילוז, מנכ"ל Networks PHI; נתי (נתנאל) כהן, מנכ"ל משרד התקשורת; הילה חדד, סמנכ"לית משרד התחבורה; רון שבילי, סמנכ"ל הנדסה בסלקום; איציק בן אליעזר, סמנכ"ל הנדסה בבזק; ארז חסדאי, סמנכ"ל כלכלה בזק ואחרים. 

ארז צור, קירסיקה לטו אקינן, אריק טל, רוי ניסני ויאן ואן טטרינג  / צילום:  אושרי צילום,
 ארז צור, קירסיקה לטו אקינן, אריק טל, רוי ניסני ויאן ואן טטרינג / צילום: אושרי צילום,

רן לאופר מונה למנכ"ל איידאו פרופרטיז במקומו של רבין סביון

חברת איידיאו פרופרטיז (ADP) הפועלת בשוק הנדל"ן למגורים בברלין, מינתה את רן לאופר לתפקיד המנכ"ל. לאופר, שייכנס לתפקיד בעוד כחודש (ב-23 ביולי), יחליף את רבין סביון שהוביל את החברה בשנים האחרונות.

לאופר כיהן ב-18 השנים האחרונות בשורה של תפקידי הנהלה בכירים בחברות נדל"ן במגזרי המגורים, המסחר והמשרדים, בישראל ובגרמניה. בין השאר הוא כיהן כסמנכ"ל השיווק של חברת איירפורט סיטי וכמשנה למנכ"ל בחברת הנדל"ןGrand City Properties הפעילה בגרמניה.

ב-ADP, שמניותיה נסחרות בבורסת פרנקפורט, שולטת איידיאו גרופ(ADO) שמניותיה נסחרות בתל אביב. נזכיר כי לפני שבוע הודיעה ADO כי שלושת המנהלים הבכירים של חברת איידיאו פרופרטיז (ADP) פורשים. זאת, בעקבות העברת השליטה בחברה שהייתה עד לאחרונה בבעלות משותפת של שיכון ובינוי, קרן אפולו ומשפחת דיין, לידי שליטה משותפת של אפולו, דיין ומספר גופים נוספים שרכשו את מרבית מניות שיכון ובינוי (שנותרה עם 7.5% מההון לאחר מכירה של 30%).

לצד סביון הובילו בשנים האחרונות את ADP סמנכ"ל התפעול של החברה, אייל הורן, וסמנכ"ל הכספים של החברה, פלוריאן גולדגרובר. לגבי שניהם ציינו בחברה בשבוע שעבר כי הם "הגיעו לסיכום בדבר הארכת תקופת העסקתם החוזית עד לחודש ספטמבר 2019".

בידי ADP פורטפוליו של כ-23,700 דירות בעיר לצד שטחי מסחר. שווי תיק הנכסים של החברה מוערך בכ-4.1 מיליארד אירו. עם זאת, בשבועות האחרונים רשמו שתי המניות צניחה בשעריהן, על רקע דיווחים (שהתממשו בשבוע שעבר) שהסנאט של ברלין נקט צעד חסר-תקדים בניסיון להתמודד עם עליית מחירי השכירויות בשנים האחרונות בעיר, ואימץ מסמך עקרונות הקורא לאסור באופן גורף על העלאת שכר-דירה ברחבי העיר בחמש השנים הקרובות.

לפי רוב ההערכות מסמך העקרונות יהיה הבסיס להצעת חוק שתאומץ בשבועות או בחודשים הקרובים. הוא צפוי להיות תקף לשנים 2020-2025, אולם חלק ממומחי הנדל"ן העריכו כי הקואליציה תחיל אותו בעתיד באופן רטרואקטיבי - החל מיום שלישי האחרון.

על רקע אימוץ מסמך העקרונות צנחה מניית ADO בכ-26% בחודש האחרון (כולל עלייה של 1% היום) ושוויה של החברה הצטמק לכ-1.55 מיליארד שקל. מניית ADP רשמה ירידה של 23% בחודש ושוויה הצטמק לכ-1.6 מיליארד אירו.

רן לאופר / צילום: בועז נוי,
 רן לאופר / צילום: בועז נוי,