בוועידת בחריין לא רצו את דנה ויס - וחדשות 12 לא תשלח עיתונאי

בחדשות 12 לא מתיישרים עם הניסיון להכתיב להם מי מטעמם יסקר את ועידת בחריין: בחברה החליטו שלא לשלוח עיתונאי שיסקר את הוועידה, לאחר שבממשל האמריקאי סירבו לאשר את השתתפותה של הפרשנית המדינית דנה ויס והעדיפו את יונית לוי

בחדשות 12 לא מתיישרים עם הניסיון להכתיב להם מי מטעמם יסקר את ועידת בחריין: בחברה החליטו שלא לשלוח עיתונאי שיסקר את הוועידה, לאחר שבממשל האמריקאי סירבו לאשר את השתתפותה של הפרשנית המדינית של חדשות 12, דנה ויס.

בממשל האמריקאי מעוניינים שמי שתסקר את הוועידה בבחריין תהיה יונית לוי, לה יש קשרים מצוינים עם ממשל ארה"ב. לוי היא זאת שקיבלה את ההזמנה האישית להשתתף בוועידה, והבקשה לשלוח איתה/במקומה את דנה ויס סורבה.

בחברת החדשות מאוד לא אהבו את הניסיון להכתיב להם מי יהיה זה שיסקר את המתרחש בבחריין, ונראה כי העובדה שמדובר בוועידה שהמעטפת שלה נשלטת על-ידי האמריקאים, שאינם מקלים עם עיתונאים במדינה ערבית - מה שאומר שממילא חופש התנועה יהיה מוגבל יחסית - הקלה את החלטת חברת החדשות להציב קו אדום ולא לאפשר התערבות בנוגע לסוגיית הדמות המסקרת.

כאמור, נראה כי לאמריקאים נוח יותר שאת הסיקור תקיים יונית לוי - דבר שלכאורה מבטיח גם סיקור בפרופיל גבוה מאוד - אחרי הכול לוי היא מובילת המדורה. אם זו הייתה הסיבה היחידה, ייתכן שבחדשות 12 היו מגיבים פחות בחריפות . אך ההנחה כי הסירוב לדנה ויס נובע מניסיון "לקרוא אותה ואת חברת החדשות לסדר" בעטיים של פרסומים וחשיפות שלה בנוגע לבית הלבן שלא גרמו נחת לממשל בארה"ב, כמו גם התקרית עם יאיר נתניהו בנסיעה קודמת עם ראש הממשלה לוושינגטון, כשויס נתפסה מכנה את נתניהו הבן בכינויים לא מחמיאים. ויס התנצלה על כך בהמשך.

חברות החדשות נתקלות מעת לעת במשחקי כיפופי ידיים ובניסיונות להכתיב למרואיין מראיין שנוח לו. נזכיר כי רק לפני מספר חודשים, בעת בליץ' הראיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא סירב להתראיין אצל המתחרים ברשת 13, שכן לא הסכים שרביב דרוקר יהיה בין המראיינים שלו. גם בחדשות 13 סרבו אז ליישר קו, והריאיון לא התקיים. בחדשות 12 לא גיבו אז את הקולגות, וראיון מקצועי מאוד התקיים על-ידי קרן מרציאנו, אליה הצטרף עמית סגל. מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו כעת הקולגות בחדשות 13, לאור הניסיון לבצע מהלך דומה בחרה בחברה המתחרה.