גלובס | פרשנות

דוח האמון 2019: "גלובס" במסע להביא ערך אמיתי לקוראים

יש אמנם עוד דרך ארוכה לפנינו, אבל יש גם כברת דרך נאה מאחורינו. ומכם אנחנו מבקשים להצטרף אלינו. לקרוא אותנו. לעשות מנויים. מנויים לכם, למשפחות שלכם ולעובדים שלכם. לשלם על התוכן שאתם צורכים ובכך להבטיח את איכותו ולעזור לנו להפוך לגוף עצמאי כלכלית ובר קיימא

"גלובס" משתנה.

מזה שנתיים אנחנו שואלים את עצמנו מה התפקיד של עיתון בכלל ומה התפקיד של גלובס בפרט בחברה ובכלכלה בישראל?

אנחנו שואלים את עצמנו למה צריך אותנו, בעידן של רשתות חברתיות? האם שווה לשלם לנו כסף? האם אנחנו מצדיקים את התפקיד שלנו כשומר סף של הדמוקרטיה? כעיתון שמייצג ומבטא את העולם העסקי? השאלות שאנחנו מעלים מובילות אותנו לשינויים במוצר שאותו אנחנו קוראים.

השאלות הובילו אותנו לנהלים שאותם רואים על גבי העיתון כמו "גילוי מלא" וכמו "חזקת החפות", לנהלים שלא רואים על גבי העיתון כמו איסור על שימוש בתמונות משפילות מחקירות ומעצרים ויש עוד.

השאלות הובילו אותנו להטמיע ולפתח את מדור "המשרוקית" שבוחן מדי יום את נכונות האמירות של אנשי ציבור ומקפיד לתגמל גם אמירות נכונות ולא רק להעניש אמירות מטעות. השאלות הובילו אותנו לפתח מדורים כמו "2048" על תכנון ארוך טווח בישראל כמו גם מדור שבועי על כלכלה פלשתינאית ומדורים נוספים שמתבשלים ברגעים אלה ממש.

השאלות מובילות אותנו לחתור להעלאת הגיוון בסיקור שלנו. זה כולל עבודה מתמדת בהרחבת ייצוג וסיקור למגזרים ולשבטים הרבים שמרכיבים את ישראל ושקוראי גלובס צריכים להכיר: כלכלה חרדית, כלכלה ערבית, תעשיה ישראלית, עסקים קטנים ובינוניים, מגזר חברתי, תפיסות שמרניות לצד תפיסות ליברליות. היד נטויה ואנחנו רק בתחילת הדרך.

אנחנו שואפים לתת ערך אמיתי לקוראים שלנו. ערך של חתירה לאמת העובדתית. ערך של אתיקה. ערך של אמון. ערך של שמירה על הדמוקרטיה. ערך של מגוון זוויות ורבדים. ערך של כלים אמיתיים לעבודה ולחיים. ערך של למידה. ערך של היכרות עם החברה שבה אנו חיים. אנחנו רוצים להשתמש באור השמש גם כדי לחטא ולהעיר וגם כדי להאיר, ללמד ולקשר בין המגזרים והשבטים שמרכיבים את הכלכלה והחברה בישראל.

יש עוד דרך ארוכה לפנינו, אבל כבר יש גם כברת דרך נאה מאחורינו. אנחנו שולחים לכם היום את דוח האמון ה-2 שלנו, שמסכם את מה שעשינו השנה, על מנת שתכירו אותנו יותר טוב, ובהזדמנות הזו אנחנו מבקשים מכם ומכן להצטרף אלינו. לקרוא אותנו. לעשות מנויים. מנויים לכם, למשפחות ולעובדים. לשלם על התוכן שאתם צורכים ובכך להבטיח את איכותו ולעזור לנו להפוך לגוף עצמאי כלכלית ובר קיימא. אנחנו רוצים וצריכים אתכם יחד אתנו בתוך מהלך גדול וארוך שמטרתו ושביכולתו לשפר את העולם בו כולנו חיים.

אלונה בר און היא יו"ר קבוצת מוניטין גלובס ומבעלות השליטה בה