חילוקי דעות על גובה התגמול המנייתי למנכ"ל מליסרון אבי לוי מעכבים את גיוס האג"ח

ככל הידוע, חילוקי הדעות נוגעים להיקף חבילת המניות שירכוש אבי לוי, באמצעות הלוואה מבעלת השליטה או בהקצאת אופציות

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר

חילוקי דעות בין ליאורה עופר, בעלת השליטה בענקית הנדל"ן המניב מליסרון, לבין מנכ"ל החברה, אבי לוי, בסוגיית הרכיב ההוני שיקבל לוי כחלק מחידוש הסכם העסקתו, מעכבים את אישור ההסכם. לקראת סיום מועד החוזה בחודש הבא (20.7), מליסרון עדכנה הבוקר כי במסגרת המגעים המתקיימים מול לוי "למועד זה, טרם הגיעו הצדדים להסכמה בקשר עם התנאים לחידוש הסכם ההעסקה של המנכ"ל לתקופה נוספת", ובהתאם גם כי "אין ודאות לגבי המשך כהונתו". עוד הוסיפו במליסרון כי "המגעים בין הצדדים נמשכים".

ככל הידוע, חילוקי הדעות בין עופר לבין לוי נוגעים להיקף חבילת המניות שירכוש  לוי, וזאת באמצעות הלוואה של עד 400 מיליון שקל שתעניק לו עופר לרכישת נתח של כ-4% מהון החברה, או לחלופין באמצעות הקצאת אופציות. חילוקי הדעות בנוגע לתנאי העסקתו של לוי הובילו את דירקטוריון מליסרון, בראשותה של עופר, להחליט על דחייה של הרחבת סדרת אג"ח (יד') שתכננה, ואשר לה כבר קיבלה דירוג AA מ-S&P מעלות בהיקף של עד 250 מיליון שקל, וזאת לפי הדירקטוריון "למען הזהירות והשמרנות".

ממליסרון נמסר כי "אנו מאוד מעריכים את פועלו של אבי לוי כמנכ"ל החברה. בימים אלה, מתנהל מו"מ כמקובל בחברות ציבוריות על הארכת חוזה העבודה של לוי בחברה". לוי נחשב לאחד מהמקורבים לעופר, ומלווה את פעילותה כבר שנים רבות. הוא מונה למנכ"ל מליסרון במרץ 2012 בעקבות רכישת השליטה בחברת בריטיש ישראל, ומיזוגה לתוך מליסרון. קודם לכן ניהל את החברה הפרטית עופר השקעות, שבאמצעותה מחזיקה כיום ליאורה עופר בשליטה במליסרון.

הסכם העסקתו הנוכחי של לוי אושר ביולי 2015, וכלל הענקת כ-440 אלף כתבי אופציה, ששיקפו כ-1% מהונה של מליסרון במועד ההענקה ובשווי שעמד במועד ההענקה על כ-9 מיליון שקל. טרם לכך, גם הסכם העסקתו הקודם כלל רכיב אופציות משמעותי. כיום מחזיק לוי בכ-4% מהונה של מליסרון בשווי שוק של כ-350 מיליון שקל, וזאת כשמניית מליסרון נסחרת ברמת שיא המשקפת לחברה שווי של כ-8.7 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של כ-25% בשווי המניה מתחילת השנה, כחלק מהראלי המאפיין את מניות חברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל באחרונה בתמיכת תנאי השוק המסייעים לצמיחתן.

למרות שעלות שכרו השנתית של לוי אינה חריגה (עלות שכר חודשי של 166 אלף שקל, צמוד למדד ותנאים נלווים נוספים) המענקים והתגמול ההוני שהוא מקבל לצד זאת שולחים אותו מדי שנה להתברג בין שיאני השכר בבורסה. ב-2018 עלות העסקתו עמדה ל-5.3 מיליון שקל, ובסך הכול בשבע שנות כהונה (2012-2018) הצטברה ליותר מ-45 מיליון שקל, כשנוסף לכך, במהלך השנים מימש לוי ממניותיו בתמורה כוללת של עשרות מיליוני שקלים.

מאז החל לוי לנהל את מליסרון, פעילותה צמחה בצורה משמעותית, והיום היא מחזיקה ב-24 נכסים מניבים בשווי כולל של כ-18.5 מיליארד שקל ובשטח של כ-811 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים בכ-97%, והיא בעלת שווי השוק השני בגודלה בין חברות הנדל"ן בבורסה, אחרי עזריאלי.

בחודש אפריל האחרון רכש לוי 10% ממניות חברת הנדל"ן והאנרגיה הסולארית להב אל.אר מידי שותפיו של אלי להב לשליטה בחברה, איליק רוז'נסקי וחוה זמיר טואף, תמורת כ-11 מיליון שקל. גם ב-2015 הסכם העסקתו של לוי לא עבר בשקט, אז אישר דירקטוריון החברה את תנאי העסקתו וכן את מדיניות התגמול של מליסרון למרות התנגדות בעלי מניות המיעוט.