אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, מממש אופציות וגוזר רווח של כ-10 מיליון שקל

לפי העדכון של מליסרון בנושא, לוי מימש את הזכות שלו להמרת אופציות למניות החברה, ובהתאם למחיר המימוש שנקבע להן רכש תמורת כ-18 מיליון שקל ממניות מליסרון בשווי שוק נוכחי של כ-28 מיליון שקל

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר

על רקע חילוקי הדעות שנחשפו בימים האחרונים בין ליאורה עופר, בעלת השליטה בענקית הנדל"ן המניב מליסרון , לבין מנכ"ל החברה, אבי לוי, בסוגיית הרכיב ההוני שיקבל לוי במסגרת חידוש הסכם העסקתו בחברה, כעת החליט לוי לממש אופציות לרכישת מניות החברה, במהלך הגוזר לו רווח "על הנייר" של כ-10 מיליון שקל.

לפי העדכון של מליסרון בנושא, לוי מימש את הזכות שלו להמרת אופציות למניות החברה, ובהתאם למחיר המימוש שנקבע להן רכש תמורת כ-18 מיליון שקל ממניות מליסרון בשווי שוק נוכחי של כ-28 מיליון שקל.

בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם העסקתו הנוכחי, שווי המניות שנרכשו על-ידי לוי נקבע על קרוב ל-125 שקל, בעוד שווי השוק הנוכחי שלהן עומד על כ-192 שקל, וזאת בזמן שמניית מליסרון נסחרת ברמות שיא, אחרי קפיצה של כ-25% בשוויה מתחילת השנה, המשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-8.6 מיליארד שקל.

מדובר ברכישת נתח של כ-0.3% מהונה של מליסרון (כ-148 אלף מניות), המקרב את שיעור החזקותיו של לוי בחברה לכ-4.5% בשווי שוק המתקרב לכ-380 מיליון שקל, לעומת כ-4% בהן החזיק טרם המהלך הנוכחי, בשווי שוק של כ-350 מיליון שקל.

ככל הידוע, מימוש הזכות להמרת המניות שביצע לוי עכשיו נוגעת למנת האופציות השלישית והאחרונה שניתנה לו במסגרת הסכם העסקתו הנוכחי, שכלל הענקת כ-440 אלף כתבי אופציה, ששיקפו כ-1% מהונה של מליסרון במועד ההנפקה, ובשווי שעמד במועד ההענקה על כ-9 מיליון שקל. טרם לכך, גם הסכם העסקתו הקודם כלל רכיב אופציות משמעותי.

ההסכם הנוכחי מסתיים בשבועות הקרובים (20.7), ובמסגרת המגעים לחידושו, בימים האחרונים עדכנה מליסרון כי החברה ולוי "טרם הגיעו להסכמה בקשר עם התנאים לחידוש הסכם ההעסקה של המנכ"ל לתקופה נוספת". לפי מליסרון, "המגעים בין הצדדים נמשכים", אולם בשלב הנוכחי, בשל חילוקי הדעות, "אין וודאות לגבי המשך כהונתו".

ככל הידוע, חילוקי הדעות בין לוי לבין עופר נוגעים להיקף חבילת המניות שירכוש לוי, וזאת באמצעות הלוואה של עד 400 מיליון שקל שתעניק לו עופר לרכישת נתח של כ-4% מהון החברה, או לחלופין באמצעות הקצאת אופציות.

חילוקי הדעות בנוגע לתנאי העסקת לוי הובילו את דירקטוריון מליסרון, בראשותה של עופר, להחליט על דחייה של הרחבת סדרת אג"ח (יד'), שתכננה, ואשר לה כבר קיבלה דירוג AA מ-S&P מעלות בהיקף של עד 250 מיליון שקל, וזאת לפי הדירקטוריון "למען הזהירות והשמרנות".

לוי נחשב לאחר מהמקורבים לעופר, ומלווה את פעילותה כבר שנים רבות. הוא מונה למנכ"ל מליסרון במרץ 2012 בעקבות רכישת השליטה בחברת בריטיש ישראל ומיזוגה לתוך מליסרון, וקודם לכן ניהל את החברה הפרטית עופר השקעות, באמצעותה מחזיקה כיום עופר בשליטה במליסרון.

בסך הכול בשבע שנות כהונה (2012-2018) בראשות מליסרון, עלות העסקתו של לוי הצטברה ליותר מ-45 מיליון שקל, ונוסף לכך, במהלך השנים מימש לוי ממניותיו בתמורה כוללת של עשרות מיליוני שקלים.