תוכנית מחיר למשתכן "גוססת", ומניית חברת הנדל"ן אזורים מזנקת

מניית אזורים זינקה בארבעת ימי המסחר האחרונים בכ-26% • מלבד עתידה המעורפל של תוכנית המגורים שקידם השר כחלון, תרם לעליות גם רוד-שואו שמקיימים ראשי אזורים בקרב המוסדיים, במסגרת הנפקת אג"ח מתוכננת

הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי
הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי

מניית חברת הנדל"ן אזורים  בלטה בימי המסחר האחרונים בעליות שערים חריגות, שהצטברו תוך ארבעה ימים ל-26% במחזורי מסחר גדולים מהרגיל, ובשוק סיפקו לכך כמה הסברים אפשריים. ככל הנראה, במגמה החיובית תומך רוד-שואו שמקיימים ראשיה של אזורים בימים האחרונים בקרב הגופים המוסדיים, במסגרת הנפקת אג"ח שהחברה מתכננת לבצע בקרוב, וכחלק מכך אף פורסמה בבורסה מצגת עם נתונים מרכזיים מפעילותה ותחזיות להמשך.

ואולם, נוסף על כך, בשוק היו מי שהעריכו כי העליות החדות נתמכות גם בסגירת פוזיציית שורט שנעשתה באחרונה, וכן נתמכות בעובדה כי התמחור שלה נוח יחסית לכמה מתחרות בולטות בתחום הפעילות, על בסיס יחסיה הפיננסיים.

עניין נוסף שהזכירו בשוק, התומך בסנטימנט החיובי במניה, הוא "גסיסתה" של תוכנית מחיר למשתכן בתחום המגורים בישראל, תחום פעילותה של אזורים. עתיד התוכנית שקידם שר האוצר משה כחלון לוט בערפל - מה שמעודד את המשקיעים במניות הענף לגבי ההמשך, למרות חוסר הוודאות בקשר לתוכניות הממשלה הבאה לענף המגורים בישראל.

בשלב הנוכחי נראה כי ה"ראלי" שרשמה מניית אזורים נרגע, והיום היא נסחרה בירידות מתונות ובמחזור מסחר קטן ביחס לימים האחרונים, המאפיין בדרך כלל את המניה. בסך הכול גל העליות מהימים האחרונים השלים למניה זינוק של כ-55% מתחילת השנה, והוביל את שווייה של החברה לחצות רף של כ-1 מיליארד שקל.

בתחילת גל העליות האחרון מכר בבורסה בית ההשקעות ילין לפידות נתח קטן מהחזקותיו בחברה (כ-0.6%) במחיר מניה של כ-4 שקלים - נמוך בכ-20% משוויה הנוכחי, ובתמורה כוללת של כ-5 מיליון שקל, וכעת נותר עם החזקה של כ-4.8% מההון בשווי שוק נוכחי של כ-50 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של אזורים, שבשליטת היו"ר הרשי פרידמן, מתרכז כאמור בתחום המגורים בישראל. בין היתר, מהנתונים הנכללים במצגת, לחברה (יחד עם שותפים) יותר מ-3,200 דירות בביצוע ושיווק מוקדם, במסגרת 25 פרויקטים למסירה עד שנת 2022, מהן כ-1,350 דירות מכורות, והיא צופה מהמלאי שלה שבביצוע, הכנסות בהיקף של 3.2 מיליארד שקל ורווח של 487 מיליון שקל, שטרם הוכרו. בחודש מארס האחרון נפרד דרור נגל מתפקידו כמנכ"ל אזורים, ואת מקומו תפס רון אבידן, שהגיע מחברת הנדל"ן הפרטית עופר השקעות של ליאורה עופר.