הסדר טיעון עם טלי קידר: תודה בשוחד ותרצה 10 חודשי מאסר

במסגרת ההסדר קידר תודה ותורשע בבקשה ובלקיחת שוחד מיועץ התקשורת רונן משה, בעת ששימשה יועצת בכירה של שר החקלאות לשעבר יאיר שמיר • מדובר בפרשיית משנה של פרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו"

טלי קידר / צילום: רוני שיצר
טלי קידר / צילום: רוני שיצר

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון בעניינה של טלי קידר, במסגרתו היא תודה ותורשע בבקשה ובלקיחת שוחד מיועץ התקשורת רונן משה, בעת ששימשה יועצת בכירה של שר החקלאות לשעבר יאיר שמיר. על-פי ההסדר, קידר תרצה מאסר בפועל של 10 חודשים.

הפרקליטות ציינה כי "במסגרת השיקולים שהובילו להסדר נלקחו בחשבון החרטה אותה הביעה הנאשמת קידר, לקיחת האחריות ונסיבותיה האישיות הייחודיות אשר יפורטו במסגרת הטיעונים לעונש".

משה וקידר, שמיוצגת על-ידי עו"ד עמית חדד, הואשמו יחד בפרשיית משנה של פרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו". בכתב אישום הואשם משה בשתי פרשיות של מתן שוחד ובעבירה של הלבנת הון, וקידר הואשמה בלקיחת שוחד. דיוני ההוכחות במשפטו של משה צפויים להיפתח בעוד כשבועיים.

על-פי כתב האישום המתוקן, קידר ביקשה ולקחה שוחד מרונן משה על-מנת לקדם ולשמור על אינטרסים כלכליים שלו בקשר עם פרויקט בשם "דקה לשמונה" (דקת השידור לפני מהדורות החדשות המרכזיות). משה ביקש לרתום את משרד החקלאות לפרסם את תכניו בפרויקט. סכום השוחד עליו הוסכם עמד על 90 אלף שקל, מתוכם שילם משה 56 אלף שקל.

על-פי ההסכם שנחתם עם משרד החקלאות, ישולם לחברת גריי קונטנט (המפעילה של "דקה לשמונה") סכום של כ-2.3 מיליון שקל בתוספת מע"מ. לפי הנטען, משה קיבל מחברת גריי קונטנט סך של 360 אלף שקל, בתמורה לתקציב שהשיג ממשרד החקלאות לפרסום ב"דקה לשמונה".

כתב האישום בעניינם של קידר ומשה הוא אחד מאחד עשרה כתבי אישום שהוגשו במסגרת חקירת השחיתות השלטונית הנרחבת המכונה "פרשת 242".

נזכיר כי במהלך משפטם של קידר ומשה התפוצצה פרשיית גיל מסינג, והתברר כי מסינג, שאמור היה להתמנות לדובר צה"ל, הקליט בחשאי את משה עבור המשטרה. מסינג היה מיודד באותה עת עם אמנון ליברמן, ששימש כיועץ התקשורת של השרים סטס מיסז'ניקוב ויאיר שמיר ומשמש כעד מדינה נגד משה. מסינג נפגש עם משה בתל-אביב באותה התקופה והקליט את השיחה ביניהם, ששימשה לאחר מכן את המשטרה בחקירה נגד משה. חשיפת המקרה בתקשורת הולידה ביקורת שהובילה לכך שמסינג ויתר על תפקיד דובר צה"ל וחזר לעבודתו בחברת צ'ק פוינט. 

השופט לא ייפסל 

בתוך כך דחתה אתמול (ג') נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, את ערעורו של רונן משה על החלטת השופט מרדכי לוי שדחתה את בקשת משה (השנייה) כי הוא יפסול את עצמו מלדון בתיק בעניינו. בחודש פברואר השנה דחה העליון בקשה דומה לפסילת לוי שהגיש משה. חיות קבעה אז כי "את עיקר טענותיו ממקד משה בכך שבתו של השופט התמחתה במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בכך שכיום היא משמשת פרקליטה בפרקליטות מיסוי וכלכלה, ובזיקה שלה לחקירת פרשת 'ישראל ביתנו'. אולם כבר נפסק כי לפרקליט בשירות הציבורי אין אינטרס אישי ממשי, כלכלי או אחר, בתוצאת ההליך, אף במצב בו הוא מועסק באותה היחידה שנציגיה מופיעים לפני השופט. קל וחומר מקום שבו הפרקליט מועסק ביחידה אחרת, כבענייננו".

בבקשתו החדשה טען משה, באמצעות עו"ד רוית צמח, כי "מהחומרים החדשים שהתגלו לאחרונה התברר כי צוות החקירה אשר ביצע את חקירת פרשת 'ישראל ביתנו' נקט פעולות חריגות ביותר, שאותן ניסתה הפרקליטות להסתיר מהנאשם (משה. ח',מ') ומהציבור גם יחד, ורק בימים האחרונים ממש הולכים ונחשפים ממדיהן ועוצמתן הסגוליות".

משה טען כי "השאלה בדבר מידת מעורבותה של בתו של השופט לוי בליווי החקירה נותרה ללא מענה מפורט". הנשיאה כתבה בהחלטתה לדחות את הבקשה כי טענות משה כבר נדונו ונדחו בבקשת הפסלות הקודמת.

*** חזקת החפות: ההליך המשפטי נגד רונן משה עודנו בעיצומו. משה כופר במיוחס לו, ועומדת לזכותו חזקת החפות.