גיל מסינג מוותר על מינויו לדובר צה"ל: "ניסו לפגוע בשמי הטוב"

זאת בעקבות הדיווחים שלפיהם פעל כמעין סוכן של המשטרה במסגרת חקירת שחיתות הקשורה לפרשת ישראל ביתנו • במכתב ששיגר לרמטכ"ל אביב כוכבי, שמינה אותו לתפקיד, כתב מסינג: "סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי הטוב ובמניעיי"

גיל מסינג, שמונה באחרונה לתפקיד דובר צה"ל הבא' הודיע הבוקר (א') לרמטכ"ל אביב כוכבי כי הוא מוותר על המינוי, וזאת בעקבות הדיווחים שלפיהם פעל כמעין סוכן של המשטרה במסגרת חקירת שחיתות הקשורה לפרשת ישראל ביתנו.

במכתב ששיגר לרמטכ"ל כוכבי, שמינה אותו לתפקיד, כתב מסינג: "סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי הטוב ובמניעיי. לא יכולתי ואינני מוכן לעמוד מנגד הניסיונות הללו שנועדו לפגוע בי, בבני משפחתי, ברמטכ"ל ובמוסד דובר צה"ל, רק בשל הסכמתי ליטול על עצמי תפקיד ממלכתי".

עוד כתב מסינג כי "לשמחתי, תוך זמן קצר מאד עמדה מאחורי מערכת אכיפת החוק והבהירה כי גם במקרה שבו ניסו להטיל דופי בי ובמוטיבציות שלי - הייתי אזרח שומר חוק הראוי להערכה על מעשיו. אינני נמנה עם אלה שמתקשים להאמין שאזרחים שומרי חוק נכונים לסייע לרשויות אכיפת החוק ללא כל תמורה אישית זולת טובת הציבור, ופעולותיי גם כאן, כמו בעבר, מוכיחות כי אני מוכן להקריב הקרבה אישית בכדי לשרת את האינטרס הציבורי ולהיטיב עם החברה הישראלית ועם שלטון החוק".

מסינג הוסיף וכתב לכוכבי כי "כמוך, אני משוכנע ביכולתי לבצע את תפקיד דובר צה"ל בהצלחה רבה ולהתמודד, ביחד עם נשות ואנשי היחידה בסדיר ובמילואים, עם האתגרים האדירים שהתפקיד מביא איתו (...) עתה אני מבקש לשוב ולהוכיח עד כמה יקרה לי המדינה ועד כמה חשוב לי צה"ל: במשך שני עשורים המוניטין האישי והמקצועי שלי הלך לפניי, ומעולם לא דבק בו רבב, ואני ער לכך שגורמים בעלי מניעים זרים משרבבים אותו בזדון לשיח ערכי שנוי במחלוקת על גבו של צה"ל והמינוי הממלכתי אותו ייעדת לי. אינני האדם הראשון שחווה זאת נוכח הצעה לתפקיד ציבורי, ואין לי כל כוונה להשלים עם זה. אינני מעוניין שאדם כלשהו ישתמש בי ובמינוי שלי ככלי ניגוח כלפי הרמטכ"ל או כלפי צה"ל, ואני מבקש ממך לבטל את המינוי ולאפשר לי לחזור לחיי המגוונים והמעצימים".

מסינג (36) הוא יועץ תקשורת מוכר, נשוי ואב לשניים. מסינג שירת משך שנים כקצין ביחידת דובר צה"ל. בין היתר הוא דיברר את הצבא בתקופת ההתנתקות והיה נציג דובר צה"ל באוגדת עזה, בתקופה בה פיקד עליה הרמטכ"ל אביב כוכבי. ב-2006, לאחר השחרור מהשירות הצבאי, שימש מסינג כיועץ תקשורת של ציפי לבני בעת שזו הייתה שרת החוץ. ב-2013 הוא מונה למנהל תחום התקשורת בחברת שטראוס. ב-2018 מונה מסינג למנהל מערך התקשורת התאגידית הגלובלית בחברת צ'ק פוינט. ב-29 במאי 2019 הודיע הרמטכ"ל כוכבי כי הוא החליט למנות את מסינג לדובר צה"ל בדרגת אלוף-משנה. המינוי קיבל אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מסינג אמור היה להיכנס לתפקידו בעוד כחודשיים.

ב-30 במאי, יממה אחרי שאושר מינוי מסינג לדובר צה"ל, חשף העיתונאי גידי וייץ ב"הארץ" פרט לא מוכר בעברו של מסינג. לפי הפרסום, בסוף שנת 2014 גויס מסינג כמעין סוכן של המשטרה. הוא נשלח על-ידה למשימת הקלטה חשאית של ידידו, יועץ התקשורת רונן משה, במסגרת חקירה שהתנהלה נגד משה בחשד למתן שוחד והלבנת הון. תמליל ההקלטה החשאית חושף כיצד מסינג מנסה להוציא ממשה הודאה כי העביר כספי שוחד לשר התקשורת לשעבר סטס מיסז'ניקוב ולעובדי ציבור אחרים.

החלטת הפרקליטות והמשטרה להפעיל את מסינג כמעין סוכן משטרתי ולשלוח אותו להקליט בחשאי את משה, עוררה סערה ציבורית שהובילה בסופו של דבר להחלטה של מסינג לוותר על המינוי הנכסף לדובר צה"ל. 

מדובר צה"ל נמסר היום: "מר גיל מסינג פנה הבוקר לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, וביקש לבטל את ההחלטה בנוגע למינויו לתפקיד דובר צה"ל.

"הרמטכ"ל ציין כי מר מסינג נבחר לתפקיד לאור היותו אדם ערכי ביותר, בעל ניסיון מקצועי רב ומגוון ואיש מקצוע מן המעלה הראשונה. מר מסינג ויתר על משרה נחשקת במגזר הפרטי לטובת חזרתו לצה"ל. הרמטכ"ל קיבל בצער את החלטתו של מר מסינג, ומבין את הנסיבות ברקע ההחלטה. 

"הרמטכ"ל הדגיש כי סיוע של אזרחי ישראל לגורמי אכיפת החוק ומוסדות המדינה הוא חלק מחובתנו האזרחית. הרמטכ"ל הוסיף כי ניסיונו הרב ויכולותיו של מר מסינג יכלו לתרום רבות לצה"ל ולמערך הדוברות, וכי הוא מקווה שגם בעתיד ימשיך מר מסינג ויתרום מניסיונו ומקצועיותו לצה"ל.

"הרמטכ"ל הודה למר מסינג על נכונותו להתייצב לשירות צה"ל והמדינה, ואיחל לו הצלחה רבה". 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינם של רונן משה וטלי קידר עודם בעיצומם. הם מכחישים את המיוחס להם, ושמורה להם חזקת החפות.