ראשי רשויות בעוטף עזה סירבו להיפגש עם נתניהו

בין ראשי הרשויות שהחליטו להחרים את הפגישה עם ראש הממשלה נמנים גדי ירקוני ואופיר ליבשטיין • "לא הייתה לראש הממשלה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה ומתבקש בימים אלה וכפי שביקשנו" • נתניהו: "רוצים להשיב את הרגיעה בדרום, אבל במקביל נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש"

בנימין נתניהו / איור: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
בנימין נתניהו / איור: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ד') ישיבת קבינט בעוטף עזה, ותכנן להיפגש עם כ-20 ראשי רשויות מן האזור. מיד לאחר מכן אמור היה נתניהו למסור הודעה מצולמת. אולם, חלק מראשי הרשויות באזור החליטו שלא להגיע למפגש. מקרב ראשי הרשויות שהחליטו להחרים את הפגישה עם נתניהו כלולים ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, וראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין.

בהודעה שפרסמו ראשי הרשויות נאמר "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מדרום המדינה, ולא הייתה לראש הממשלה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה ומתבקש בימים אלה וכפי שביקשנו".

בסיום הפגישה אמר נתניהו שהמדיניות של ממשלתו ברורה "רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא".

באשר לראשי הרשויות נתניהו ציין שהוא "מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

לאחר דיון הקבינט שנערך באוגדת עזה, נפגשו נתניהו ושר האוצר משה כחלון עם ראש עיריית אשקלון, ראש המועצה האיזורית חוף אשקלון, ראש המועצה האיזורית מרחבים וראש מועצה איזורית בני שמעון.

נתניהו התייחס גם להפגנות בני העדה האתיופית. לדבריו "אני מקיים גם היום ישיבה כשאני עומד בראש צוות השרים כדי לטפל בבעיות של העדה הזאת. אנחנו נדון בכל הנושאים, אבל נדון גם בדבר שהוא בלתי נסבל - אנחנו לא מוכנים לקבל ולא נסבול חסימת צירים והפעלת אלימות כולל בקבוקי תבערה נגד כוחותינו, ושריפת מכוניות או כל רכוש אחר של אזרחים. אנחנו מדינת חוק. אנחנו דורשים שכולם יכבדו את החוק. אנחנו קיימנו דיונים על שיטור יתר, על שינוי הדפוסים של ההתנהגות מול בני העדה האתיופית. זה דבר שכבר חל בו שיפור וייתכן שאנחנו צריכים להביא עוד הרבה שיפורים, אבל דבר אחד בטוח - אי אפשר לטפל בזה בחסימת צירים ואי אפשר לטפל בזה באלימות, בדרכים אחרות כן, לשם כך אנחנו גם מכנסים את הוועדה".